Όλοι οι άνθρωποι αρρωσταίνουν κατά καιρούς. Συνήθως την περίοδο του χειμώνα που ο καιρός είναι κρύος και ο οργανισμός εκτίθεται περισσότερο στις ιώσεις και τα μικρόβια. Αν όμως εσείς ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που αρρωσταίνουν συνέχεια δείτε τι φταίει και συμβαίνει αυτό.

1. Κακή διατροφή. Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα, λέει το ρητό και κρύβει μια μεγάλη αλήθεια. Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη ώστε τα επιμέρους συστήματα του οργανισμού μας να λειτουργούν άψογα. Η σωστή διατροφή εξασφαλίζει πως λαμβάνουμε καθημερινά όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Όπως όλοι γνωρίζουμε, θα πρέπει να τρώμε ποικιλία φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση, να επιλέγουμε καθαρές πρωτεΐνες και όχι κρέας με πολλά λιπαρά, να μην καταναλώνουμε πολύ αλάτι και επεξεργασμένη ζάχαρη και να προτιμούμε τα προϊόντα ολικής άλεσης αντί για το λευκό ψωμί και τα λευκά ζυμαρικά.

2. Αφυδάτωση. Το νερό παίζει ζωτικό ρόλο στη λειτουργία κάθε συστήματος του οργανισμού. Το νερό βοηθά να μεταφέρονται θρεπτικά συστατικά και μέταλλα σε κάθε κύτταρο και διατηρεί τα απαραίτητα επίπεδα υγρασίας σε κοιλότητες του σώματος όπως η μύτη, το στόμα και ο λαιμός. Οι διαδικασίες αυτές είναι απαραίτητες για να προστατευθούμε από μολυσματικές ασθένειες. Το σώμα μας αποτελείται κατά 60% περίπου από νερό, όμως χάνουμε καθημερινά σημαντικές ποσότητες υγρών μέσω των ούρων και της εφίδρωσης. Εάν δεν αναπληρώνουμε τα αποθέματα του οργανισμού μας, αναπόφευκτη συνέπεια είναι η αφυδάτωση. Η ήπια αφυδάτωση εκδηλώνεται συνήθως με τον πονοκέφαλο, τη δυσκοιλιότητα και τη συνεχή κούραση, ενώ η χρόνια αφυδάτωση εκδηλώνεται με την έντονη δίψα, την υπόταση και τις ταχυπαλμίες. Πέρα από το να πίνετε πολύ νερό, μην ξεχνάτε να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά, καθώς αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από νερό. Όταν ο οργανισμός είναι επαρκώς ενυδατωμένος, τα ούρα είναι σχεδόν διάφανα.

3. Λίγος και κακός ύπνος. Αν δεν κοιμάστε αρκετά ή δεν απολαμβάνετε ποιοτικό ύπνο (ξυπνάτε συνεχώς, ροχαλίζετε κ.λπ.) είναι πολύ πιο πιθανό να αρρωστήσετε. Όταν κοιμόμαστε, το ανοσοποιητικό μας απελευθερώνει κυτοκίνες, πρωτεΐνες που καταπολεμούν τη φλεγμονή και τις λοιμώξεις. Ο οργανισμός μας χρειάζεται ακόμη περισσότερες κυτοκίνες όταν έχουμε ήδη αρρωστήσει ή όταν αντιμετωπίζουμε πολύ στρες. Αν λοιπόν ο ύπνος μας δεν είναι καλός, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, δεν παράγονται αρκετές από αυτές τις πρωτεΐνες και το ανοσοποιητικό μας δεν μπορεί να αντισταθεί στους παθογόνους εισβολείς.

4. Κακή υγιεινή των χεριών. Τα χέρια μας έρχονται καθημερινά σε επαφή με δεκάδες αντικείμενα και επιφάνειες κι έτσι είναι μονίμως εκτεθειμένα στα μικρόβια. Αν δεν πλένουμε τακτικά τα χέρια μας και ακουμπάμε το πρόσωπο, τα χείλη και το φαγητό μας, είναι πολύ εύκολο να μολυνθούμε ή να μολύνουμε ό,τι και όποιον βρίσκεται γύρω μας. Ενδεικτικά, το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) συνιστά να πλένουμε τα χέρια μας πριν και μετά την προετοιμασία ενός γεύματος, πριν φάμε, πριν και μετά την επαφή με αρρώστους, πριν και μετά την επαφή με το δέρμα εάν σε αυτό υπάρχει πληγή, πριν και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, πριν και μετά την αλλαγή της πάνας ενός μωρού, αφού βήξουμε, φταρνιστούμε ή φυσήξουμε τη μύτη μας, αφού ακουμπήσουμε ένα κατοικίδιο ή ακουμπήσουμε το φαγητό του και αφού πετάξουμε τα σκουπίδια στον κάδο απορριμμάτων.



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας