Επικίνδυνος συνδυασμός φαρμάκων αποδεικνύεται πως είναι η ταυτόχρονη λήψη αντικαταθλιπτικού και παυσίπονου, καθώς μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εγκεφαλικής αιμορραγίας, υποστηρίζει με νέα κορεάτικη επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο BMJ.

Σύμφωνα με τα πορίσματά της, πάνω από 4 εκατομμύρια άτομα που είχαν πάρει για πρώτη φορά αντικαταθλιπτικό και είχαν επίσης χρησιμοποιήσει κάποιο μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο (ΜΣΑΦ), καθώς τα δύο τρίτα των ανθρώπων με μείζονα κατάθλιψη παραπονούνται για χρόνιο πόνο, εμφάνισαν υψηλό κίνδυνο ενδοκρανιακής αιμορραγίας μέσα στον επόμενο μήνα. Η αιμορραγία αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη εγκεφαλική βλάβη ή και θάνατο.

Ερευνητές του Κολεγίου Ιατρικής του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σεούλ εξέτασαν την επίδραση των δύο δημοφιλών αυτών κατηγοριών φαρμάκων στον ανθρώπινο οργανισμό, αναλύοντας στοιχεία το εθνικό ασφαλιστικό πρόγραμμα της Κορεάς.

Εντόπισαν, λοιπόν, περισσότερα από 4 εκατομμύρια άτομα που είχαν πάρει συνταγή για αντικαταθλιπτικό την περίοδο 2009-2013, με τους μισούς από αυτούς να είχαν επίσης χρησιμοποιήσει ΜΣΑΦ.

Όπως διαπίστωσαν, οι χρήστες των ΜΣΑΦ είχαν 60% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλική αιμορραγία εντός 30 ημερών από την έναρξη της αντικαταθλιπτικής αγωγής.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα αντικαταθλιπτικά εμποδίζουν τα αιμοπετάλια να λειτουργήσουν φυσιολογικά ως προς την διαδικασία πήξης του αίματος και τα ΜΣΑΦ από την πλευρά τους αναστέλλουν τη δράση των αιμοπεταλίων.

Ως εκ τούτου, ο συνδυασμός τους αυξάνει τον κίνδυνο αιμορραγίας.

Σημειώνεται ότι τα ΜΣΦΑ έχουν αποδειχθεί ότι μπορεί να προκαλέσουν γαστρεντερική αιμορραγία σε ορισμένες περιπτώσεις. Το ίδιο φαίνεται ότι ισχύει και για τα αντικαταθλιπτικά.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ