Οι αρτηρίες είναι τα αγγεία του οργανισμού που μεταφέρουν οξυγόνο από την καρδιά προς τα υπόλοιπα όργανα του σώματος, όταν είναι υγιείς, καθαρές και ελαστικές.

Με το πέρασμα όμως των ετών και λόγω κυρίως της κακής διατροφής φράσσουν, καθώς κατακάθονται στο εσωτερικό τους υπολείμματα από λιπώδεις ουσίες, χοληστερόλη και ασβέστιο, μεταξύ άλλων. Αποτέλεσμα να μειώνεται η ροή του αίματος και να προκαλούνται καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μάθετε λοιπόν ποιες είναι εκείνες οι τροφές που έχουν την ικανότητα να «καθαρίζουν» τις αρτηρίες και να τις προστατεύουν, ενόψει μάλιστα και των εορτών που λίγο ή πολύ όλοι ανεξαιρέτως θα φάμε παραπάνω:

  • Σκόρδο: Εμποδίζει την ασβεστοποίηση των αρτηριών και μειώνει την εμφάνιση των πρώτων σημαδιών πλάκας.
  • Μήλο: Διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την αρτηριακή πίεση και μειώνουν τη χοληστερίνη.
  • Σπανάκι: Πλούσιο σε λουτεΐνη κρατάει τα τοιχώματα των αρτηριών καθαρά από χοληστερίνη, προλαμβάνοντας τις καρδιακές παθήσεις.
  • Σολομός: Πλούσιος σε ωμέγα-3 εμποδίζει τη δημιουργία θρόμβων, αλλά και την οξείδωση της LDL χοληστερίνης, καθώς και τη συσσώρευση λιπαρών ουσιών στα τοιχώματα των αρτηριών.
  • Τομάτα: Μειώνει τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης, χάρη στο λυκοπένιο που περιέχει και στο οποίο οφείλει το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της.
  • Σταφύλι: Αποτρέπει την οξείδωση της κακής LDL χοληστερόλης, η οποία οδηγεί στη δημιουργία πλάκας στις αρτηρίες.
  • Ρόδι: Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμβάλλει στην καταπολέμηση της σκλήρυνσης των αρτηριών, μειώνοντας τις βλάβες στα αγγεία και επιβραδύνοντας την εξέλιξη της αθηροσκλήρωσης.
  • Πράσινο τσάι: Τα φλαβονοειδή του βελτιώνουν την υγεία των αρτηριών, συμβάλλοντας στη διατήρηση της μεγαλύτερης διαστολής τους.
SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ