Εθιστική και επιβλαβής για την υγεία μας, όταν καταναλώνεται σε υπερβολικές ποσότητες, η επεξεργασμένη ζάχαρη εκτός του ότι δημιουργεί τερηδόνα στα δόντια, μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιακά νοσήματα.

Την ίδια στιγμή, όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι πολλοί άνθρωποι που επιλέγουν τεχνητά υποκατάστατα της ζάχαρης (γλυκαντικές ουσίες) καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες συνολικά.

Υπάρχουν όμως και οι φυσικές λύσεις που προσδίδουν γλυκιά γεύση χωρίς τις βλαβερές επιπτώσεις της ζάχαρης. Οι φυσικές εναλλακτικές λύσεις εξάγονται σχεδόν από τα πάντα, από τα φρούτα μέχρι το ρύζι. Για παράδειγμα, η στέβια δεν έχει καθόλου θερμίδες και υδατάνθρακες και είναι 100% φυτική.

Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, τα εννέα φυσικά υποκατάσταση της ζάχαρης και τις θερμίδες τους:

  1. Μέλι: Περιέχει σίδηρο, ψευδάργυρο, κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνη Β6, ριβοφλαβίνη και νιασίνη, ενώ παράλληλα έχει αντισηπτική και αντιβακτηριδιακή δράση. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 22 θερμίδες.
  2. Στέβια: Παράγεται από το ομώνυμο φυτόείναι 30 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, δεν έχει θερμίδες, ούτε υδατάνθρακες και δεν ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 0 θερμίδες.
  3. Φρουκτόζη: Μοιάζει στη μορφή με τη λευκή ζάχαρη, αλλά είναι πιο γλυκιά, ενώ συνιστάται η κατανάλωση μέχρι πέντε φορές την ημέρα. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 24 θερμίδες.
  4. Μελάσα: Το παχύ σκούρο σιρόπι είναι ένα υποπροϊόν που παρασκευάζεται από το ζαχαροκάλαμο κατά την επεξεργασία της ραφιναρισμένης ζάχαρης. Συμβάλλει στα προβλήματα της εμμήνου ρύσεως, της παχυσαρκίας, του διαβήτη ακόμη και της ακμής. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 47 θερμίδες.
  5. Ζάχαρη καρύδας: Παράγεται από θερμική κατεργασία του χυμού από τα μπουμπούκια της καρύδας. Περιέχει  σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και κάλιο, ενώ έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 45 θερμίδες.
  6. Σιρόπι σφενδάμου: Πρόκειται για το χυμό που λαμβάνεται από τα δέντρα σφενδάμου και ο οποίος περιέχει πάνω από 54 αντιοξειδωτικά. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 50 θερμίδες.
  7. Σιρόπι βύνης: Πρόκειται για μία σκούρα καφέ, κολλώδη και παχύρευστη γλυκαντική ουσία που παράγεται από το κριθάρι. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 60 θερμίδες.
  8. Σιρόπι από καστανό ρύζι: Λόγω των υδατανθράκων που περιέχει, έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη ακόμα και συγκρινόμενο με την επεξεργασμένη κρυσταλλική ζάχαρη, καθώς και περισσότερες θερμίδες. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 55 θερμίδες.
  9. Νέκταρ αγαύης: Παράγεται από το φυτό από το οποίο παρασκευάζεται και η τεκίλα και έχει ευχάριστη γεύση. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, αλλά υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, που επιδρά αρνητικά στη λειτουργία του ήπατος και μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα παχυσαρκίας. Θερμίδες: 1 κουταλιά της σούπας – 60 θερμίδες.
SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ