Το φθινόπωρο είναι η εποχή που κάνουν φτερά τα φύλλα από τα δέντρα, αλλά και τα κιλά από σώμα μας. Ή τουλάχιστον αυτό επιθυμούμε να δούμε να συμβεί, μετά τις καλοκαιρινές κραιπάλες. Γι’ αυτό και αποφασίζουμε εκτός από δίαιτα, να ξεκινήσουμε και γυμναστική.

Ωστόσο, λίγοι από εμάς δίνουμε προσοχή στις τροφές που καταναλώνουμε πριν πάμε να ασκηθούμε, με αποτέλεσμα αντί για ενέργεια να αποκτούμε πόνο στο στομάχι, κράμπες και υπνηλία.

Παρακάτω αναφέρουμε μερικές διατροφικές επιλογές που μπορεί να θεωρούμε ότι μας δίνουν την απαραίτητη ενέργεια για να βγάλουμε μία σκληρή προπόνηση, όμως ίσως τελικά επιτυγχάνουν το αντίθετο…

  1. Γιαούρτι: Αν και θεωρείται από τις καλύτερες τροφές, ειδικά όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, δεν ενδείκνυται για κατανάλωση πριν την προπόνηση. Κι αυτό γιατί μπορεί να προκαλέσει μετεωρισμό, κράμπες, δυσφορία ακόμα και διάρροια, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Έτσι είναι καλύτερα το γιαούρτι να καταναλώνεται 2 με 3 ώρες πριν την προπόνηση.
  2. Φυτικές ίνες: Ναι τα φρούτα, τα λαχανικά και οι σπόροι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και είναι ό,τι καλύτερο για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και για μια ισορροπημένη διατροφή. Όμως, δεν σημαίνει ότι είναι και οι καλύτερες τροφές για πριν τη γυμναστική, αφού οι φυτικές ίνες μπορεί να σας κάνουν να… τρέξετε στην τουαλέτα και να διακόψετε την προπόνησή σας. Επιπλέον, για την πέψη τους απαιτείται περισσότερη αιμάτωση του στομαχιού κι αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία.
  3. Αβοκάντο: Αρκετές φορές έχουμε αναφερθεί στα οφέλη του αβοκάντο, δεν ισχύει όμως και για την κατανάλωση πριν την προπόνηση. Αν και περιέχει αυτό που ονομάζουμε καλά λιπαρά, η κατανάλωση του πριν την γυμναστική μπορεί να προκαλέσει μυϊκές κράμπες. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό SLEEP όσο πιο πλούσια σε λιπαρά είναι τα τρόφιμα που καταναλώνονται τόσο πιο κουρασμένοι αισθανόμαστε, ενώ σε άλλη μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση λιπαρών τροφών οδηγεί σε κακές επιδόσεις κατά την άθληση.
  4. Χυμός λαχανικών: Όταν οι χυμοί λαχανικών καταναλώνονται πριν την προπόνηση ως κύριο γεύμα τότε ο οργανισμός δεν προσλαμβάνει αρκετούς υδατάνθρακες, ώστε να έχει ενέργεια κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Αν από την άλλη πίνουμε το χυμό σαν ένα ελαφρύ σνακ περίπου μία ώρα πριν από την άσκηση τότε ο χρόνος για να μπορέσει ο οργανισμός να τον χωνέψει δεν είναι αρκετός, προκαλώντας δυσπεψία.
  5. Σοκολάτα: Σίγουρα, η ζάχαρη θα μας δώσει περισσότερη ενέργεια, όμως μετά από λίγη ώρα που η ζάχαρη θα αποβληθεί από το αίμα τότε θα πέσουν απότομα τα επίπεδα ενέργειας και σε συνδυασμό με την κόπωση από την γυμναστική θα υπάρξει κατάρρευση του οργανισμού.
  6. Μπάρες πρωτεΐνης: Οι μπάρες πρωτεΐνης θεωρούνται ως το καλύτερο, γρήγορο και πρόχειρο σνακ πριν την προπόνηση. Ωστόσο, θα πρέπει να προσέξουμε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και την αναλογία σε υδατάνθρακες. Επίσης, θα πρέπει να δούμε την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, καθώς αν η περιεκτικότητα είναι υψηλή τότε θα είναι δυσκολοχώνευτη και δεν θα δώσει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται για να βγει η προπόνηση. Η καλύτερη επιλογή είναι οι μπάρες δημητριακών με τουλάχιστον 18 γραμμάρια δημητριακά ολικής αλέσεως για να πάρει ο οργανισμός την απαραίτητη ενέργεια.
SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ