Κι όμως, τα γονίδια δεν καθορίζουν απολύτως τη μοίρα μας, ακόμη και όσον αφορά την εμφάνιση κληρονομικού καρκίνου, μιας και οι αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά για το 30-40% όλων των περιπτώσεων καρκίνου. 

Άλλωστε οι ερευνητές δίνουν πλέον μεγάλη βαρύτητα στην πρόληψη διαφόρων μορφών της κακοήθειας. Τι μπορούμε να κάνουμε καθημερινά για την πρόληψη του καρκίνου;

  • Να διατηρούμε ένα ιδανικό σωματικό βάρος, αφού ακόμα και η απώλεια μερικών κιλών 5 κιλών σωματικού βάρους μειώνει δραστικά τον κίνδυνο.
  • Να κάνουμε αεροβική άσκηση τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα.
  • Να αποφεύγουμε τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη και τις τροφές με «συμπυκνωμένες θερμίδες»
  • Να μειώσουμε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος σε μία φορά την εβδομάδα και να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα κρέατα. Όταν το καταναλώνουμε, είναι προτιμότερο να το μαρινάρουμε, αφού το Πανεπιστήμιο του Κάνσας διαπίστωσε ότι το μαρινάρισμα του κρέατος με δενδρολίβανο, θυμάρι, ρίγανη, βασιλικό ή φασκόμηλο μειώνει τις ετεροκυκλικές αμίνες που ευθύνονται για καρκίνους.
  • Να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και οσπρία. Μάλιστα πέντε μερίδες φυτικών ινών, φρούτων και λαχανικών ημερησίως προλαμβάνουν 14 τύπους καρκίνου.
  • Να προσλαμβάνουμε βιταμίνες με φυσικό τρόπο, δηλαδή από τα τρόφιμα και όχι από συμπληρώματα διατροφής
  • Να περιορίσουμε την κατανάλωση αλατιού και αλκοόλ. Σύμφωνα με τους επιστήμονες και η χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με επτά τύπους καρκίνου, λόγω της μετατροπής της αιθανόλης σε ακεταλδεΰδη. Μάλιστα, τα υψηλά της επίπεδα προκαλούν αφυδάτωση, που με τη σειρά της κάνει τα κύτταρα πιο ευάλωτα στον πολλαπλασιασμό και οι συνέπειες είναι μεγαλύτερες όσο περισσότερο πίνουμε κάθε φορά.
  • Να τρώμε γιαούρτι, καθώς τα προβιοτικά που περιέχονται στο γιαούρτι λειτουργούν ως ασπίδα κατά του καρκίνου του εντέρου.

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ