Τι είναι ο προδιαβήτης και τι πρέπει να κάνετε για να μην εξελιχθεί σε διαβήτη; Προδιαβήτης είναι η κατάσταση κατά την οποία οι τιμές του σακχάρου στο αίμα είναι λίγο «τσιμπημένες», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χρειάζεσαι να πάρεις φάρμακα.

Στην ουσία, όμως, πρόκειται για την ίδια πάθηση, διότι αν συνεχίσεις να έχεις τις ίδιες συνήθειες, είναι πιθανό να πάθεις διαβήτη. Σε αντίθεση με τον διαβήτη, ο προδιαβήτης είναι αναστρέψιμος, αν προστατέψεις τα αποθέματα της ινσουλίνης που έχει ο οργανισμός σου.

Η ινσουλίνη, η ορμόνη που ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου, στο αίμα, εκκρίνεται από κάποια ειδικά κύτταρα του παγκρέατος που ονομάζονται β-κύτταρα. Αυτά εκκρίνουν ινσουλίνη, κάθε φορά που τρώμε υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, φρούτα, γλυκά, κ.α.). Όμως όταν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες υδατανθράκων καταναλώνουμε, κάποια στιγμή τα β-κύτταρα κουράζονται και επέρχεται ο κυτταρικός τους θάνατος. Αυτό σημαίνει ανεπάρκεια σε ινσουλίνη και κατ’ επέκταση αυξημένο σάκχαρο στο αίμα.

Για να μην πάθουμε διαβήτη, λοιπόν, η λύση είναι να μην σκοτώνουμε τα β-κύτταρα. Ο τρόπος είναι να μειώσουμε την πρόσληψη των υδατανθράκων, να αυξήσουμε την φυσική δραστηριότητα και να έχουμε επάρκεια στην διατροφή μας, σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες Ε και C (σε ξηρούς καρπούς και φρούτα) και α-λιποϊκό οξύ (στα κόκκινα κρέατα), που καθαρίζουν από τις τοξικές ουσίες από τον οργανισμό.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ