Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη διατήρηση υγιούς του νευρικού συστήματος, για την παραγωγή του DNA και για τη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Μπορεί κάποιος να έχει έλλειψη της βιταμίνης επί χρόνια, να μην έχει συνειδητοποιήσει τα συμπτώματα ή να θεωρήσει ότι οφείλονται σε κάποια άλλη αιτία, όπως π.χ. τα γηρατειά.

Η σοβαρή ανεπάρκεια οδηγεί σε αναιμία, όμως στα λιγότερο χαρακτηριστικά συμπτώματά της συμπεριλαμβάνονται μυϊκή αδυναμία, κόπωση, τρέμουλο, ασταθής βάδιση, ακράτεια, υπόταση, κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της ψυχικής διάθεσης, καθώς και νοητικά προβλήματα όπως η κακή μνήμη.

Για να διαπιστώσετε τι πιθανότητες έχετε για ανεπάρκεια βιταμίνης Β12, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Είστε vegan ή χορτοφάγος; Επειδή το κρέας είναι βασική πηγή της βιταμίνης Β12, αν είστε χορτοφάγος θα πρέπει να λαμβάνετε συμπληρώματα.

Έχετε περάσει τα 50; Καθώς γερνάμε, ελαττώνεται η ικανότητα του οργανισμού να την απορροφά από τα τρόφιμα, με συνέπεια να παρουσιάζεται ανεπάρκεια.

Καταναλώνετε συχνά αλκοόλ; Αυξημένο κίνδυνο ανεπάρκειας της Β12 διατρέχουν όσοι πίνουν συχνά καθώς το αλκοόλ μειώνει την απορρόφησή της.

Λαμβάνετε φάρμακα για γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση; Τόσο τα στομαχικά προβλήματα όσο και η φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης αναστέλλουν την απορρόφηση της βιταμίνης.

Έχετε διαγνωστεί με διαβήτη; Αν έχετε διαβήτη είναι λιγότερο δυνατό να απορροφά ο οργανισμός σας τη βιταμίνη Β12. Ακόμα και αν καταναλώνετε συχνά κρέας πιθανόν να χρειαστεί να λάβετε συμπληρώματα.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ