Στους ευρωπαϊκούς δρόμους αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα οι πρώτες «έξυπνες» νταλίκες, στις οποίες ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα!

Το επίτευγμα θα έχει την υπογραφή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, η οποία σκοπεύει να δοκιμάσει τα αυτόνομα μεγάλα φορτηγά της στους δημόσιους γερμανικούς δρόμους έως το τέλος του έτους.

Προς το παρόν, οι δοκιμές της, που είχαν ξεκινήσει το Μάιο, γίνονταν στη Νεβάδα των ΗΠΑ και σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Γερμανία.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τόσο του Reuters όσο και του BBC, η Daimler έχει ήδη καταθέσει αίτηση για τη δοκιμή των «έξυπνων» φορτηγών της κοντά στη Στουγκάρδη και αισιοδοξεί ότι θα εξασφαλίσει τη σχετική άδεια μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Μέχρι στιγμής, η νταλίκα είναι ημιαυτόνομη, καθώς ο οδηγός βρίσκεται μέσα στο όχημα, το οποίο όμως ελέγχεται πλήρως από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του.

«Ήρθε πλέον η ώρα να υπάρξει εμπειρία από την κυκλοφορία μιας αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ, εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και εμφανίστηκε καθησυχαστικός, λέγοντας: «Το σύστημα μπορεί να συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα και ο οποίος αντικαθιστά τον άνθρωπο πιλότο».

«Πιστεύουμε ότι είναι ασφαλέστερό και πιο αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», τόνισε.

Τα φορτηγά της Daimler χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες, λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο «εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο κ.α.). Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.

Ωστόσο, οι ειδικοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί και εκτιμούν ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια, μέχρι τη στιγμή που τόσο μεγάλα οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους πλήρως αυτόνομα, δηλαδή χωρίς την παθητική παρουσία οδηγού σε ρόλο επόπτη-παρατηρητή. Κι αυτό διότι, θεωρείται ότι δύσκολα η κοινωνία θα αποδεχθεί ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό.

Η παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία χρόνια. Ο Μπέρνχαρντ τόνισε ότι «παρά τις προσπάθειες στο νέο πεδίο των αυτόνομων οχημάτων εκ μέρους αμερικανικών εταιρειών όπως η Google, η Daimler παραμένει πρωτοπόρα διεθνώς και δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με καμία άλλη, αλλά να προχωρήσει μόνη της».

Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, «δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις προσπάθειες δυνητικών ανταγωνιστών της, όπως η Apple, να της “κλέψουν” στελέχη».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ