Δύο πρωτοποριακές συσκευές, οι οποίες κινούνται με ηλεκτρισμό παραγόμενο απευθείας από την εξάτμιση του νερού και της υγρασίας, σχεδίασαν ερευνητές από τις ΗΠΑ, ύστερα από μακρόχρονη επιστημονική τους μελέτη.

Πρόκειται για μία μηχανή που πλέει στο νερό και έχει ένα φωτάκι LED που αναβοσβήνει, και για μία δεύτερη, που κινεί ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο-παιγνίδι βάρους 100 γραμμαρίων.

Η σχετική αυτή ανακάλυψη είναι ικανή, μελλοντικά, να τροφοδοτήσει ρομπότ, ηλεκτρονικούς αισθητήρες, ακόμη και μικρά ηλεκτρικά οχήματα, όπως τονίζουν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Οζγκούρ Σαχίν, αναπληρωτή καθηγητή Βιολογικών Επιστημών και Φυσικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Προβλέπουν, μάλιστα, ότι, αν η τεχνολογία τους εφαρμοσθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα, μια μέρα θα παράγει ηλεκτρισμό από γιγάντιες πλωτές γεννήτριες (κάτι ανάλογο με τις ανεμογεννήτριες), εγκατεστημένες σε παραλίες, λίμνες ή άλλα μέρη με νερό.

«Η εξάτμιση είναι μια θεμελιώδης δύναμη της φύσης. Βρίσκεται παντού και είναι πιο ισχυρή από άλλες δυνάμεις, όπως ο άνεμος και τα κύματα» δήλωσε ο Σαχίν.

Το μυστικό βρίσκεται στο ότι μεταβάλλεται το μέγεθος των κοινών βακτηριακών σπόρων που υπάρχουν στο έδαφος, όταν απορροφούν υγρασία από τον αέρα και μετά την απελευθερώνουν πάλι. Αυτή η συνεχής μεταβολή (φούσκωμα και ξεφούσκωμα) επιτρέπει τη δημιουργία ενός είδους τεχνητού μυός από πολυμερές υλικό σαν πιστόνι μηχανής, του οποίου αυξομειώνεται το μέγεθος ανάλογα με την υγρασία στο περιβάλλον. Αυτή η κίνηση, με τη σειρά της, παράγει ηλεκτρισμό.

Προς το παρόν, η νέα τεχνολογία -που χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ- μπορεί να παράγει μικρή μόνο ποσότητα ηλεκτρισμού, όμως με τις κατάλληλες βελτιώσεις, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα μπορούσε μελλοντικά να παράγει ρεύμα πιο αποδοτικά και από μια ανεμογεννήτρια. Όπως δήλωσε ο Σαχίν, κανονικά αυτοκίνητα μπορεί κάποτε να κινούνται χάρη στη νέα ενεργειακή πηγή, χωρίς να χρειάζονται ούτε καύσιμα, ούτε μπαταρίες.

Ωστόσο, ορισμένοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν επιφυλακτικοί σχετικά με την ανακάλυψη, καθώς και για το πόσο πολλή ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε πράγματι να παραχθεί με αυτό τον τρόπο.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications.

 

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ