Την πιο ολοκληρωμένη μελέτη για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι Ευρωπαίοι με την τεχνολογία πραγματοποίησε η Samsung. Η εταιρεία διεξήγαγε έρευνα με τη συμμετοχή 18 ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, σε δείγμα 18 χιλιάδων Ευρωπαίων, αποκαλύπτοντας τις συνήθειες χρήσης και δαπάνης σε πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, το σπίτι εν έτει 2015 είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε. Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας, όπου συνδεόμαστε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και αντλούμε έμπνευση από τον κόσμο γύρω μας. Η τεχνολογία εμπλουτίζει αυτήν την εμπειρία, καθώς ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αντιστοιχεί σε 19, αναδεικνύοντας ότι ο δρόμος προς τα πιο έξυπνα σπίτια φαίνεται μονόδρομος.

Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει κι αυτόν των κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά.

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες την περισσότερη ώρα μέσα στην ημέρα τη δαπανούν στην παρακολούθηση τηλεόρασης, κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.

Αναφορικά τώρα με τη χρήση οικιακών συσκευών, το 81% χρησιμοποιεί συσκευές μαγειρικής καθημερινά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις συσκευές καθαριότητας αγγίζει το 47%. Σε εβδομαδιαία βάση, πάντως, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις οικιακές τους συσκευές (95% μαγειρικής και 99% καθαριότητας).

Από πλευράς δαπανών για περιεχόμενο, το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων (56%) πλήρωσε, για να κατεβάσει μουσικό περιεχόμενο συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.

Η επένδυση στην ψηφιακή εκπαίδευση μεγαλώνει, καθώς ο χρόνος που δαπανάται σε mobile gaming μειώνεται

– Πανευρωπαϊκά, το 17% των νοικοκυριών πληρώνουν σε τακτές περιόδους για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, πέντε φορές περισσότερο απ’ ό,τι το 2014 (3%). To 22% των Ελλήνων πληρώνει για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μηνιαία βάση.

– Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (25%) καταναλώνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση–μία αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 37%.

Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους να ανοίξουν τους ορίζοντές τους σε θέματα εκπαίδευσης. Τα νοικοκυριά ξοδεύουν περισσότερο σε εκπαιδευτικά υλικά (12 ευρώ/μήνα) απ’ ό,τι σε mobile games (10 ευρώ) και ψυχαγωγικά υλικά, όπως βιβλία και περιοδικά (11 ευρώ), ταινίες (10 ευρώ) και μουσική (9 ευρώ). Σε μία τυπική ημέρα, το 85% των Ευρωπαίων ενηλίκων αφιερώνει τουλάχιστον μία ώρα στην κατανάλωση εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Κι ενώ το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, η προσήλωση στα mobile παιχνίδια έχει αρχίσει να περιορίζεται. Μόλις το 1/3 (33%) των Ευρωπαίων παραδέχονται ότι παίζουν κάποιο mobile παιχνίδι σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση–μία σημαντική μείωση σε σχέση με το 42%, το 2014. Σημειώνεται ότι το παιχνίδι που ήταν πρώτο σε αριθμό downloads, ήταν το ‘Candy Crush Saga’.

Στην Ελλάδα, το 41% χρησιμοποιεί το smartphone ή tablet του για gaming ή εφαρμογές για ψυχαγωγία σε εβδομαδιαία βάση, παρ’ όλα αυτά δεν ξοδεύει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά γι’ αυτόν το λόγο (9 ευρώ/μήνα). Αντίστοιχα και στις δαπάνες που αφορούν σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ο Μ.Ο. ενηλίκων στην Ελλάδα ξοδεύει 10 ευρώ/μήνα, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει την πρωτιά ξοδεύει 18,5 ευρώ/μήνα.

Τέχνη και Τεχνολογία

– Το 24% των νοικοκυριών στην Ευρώπη πλήρωσε για stream περιεχόμενο (ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές) τον περασμένο μήνα, τέσσερις φορές περισσότερο από το μόλις 5% το 2014. Το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για stream περιεχόμενο ανέρχεται σε 20% σε μηνιαία βάση.

– Ένας στους πέντε Ευρωπαίους (21%) πλέον πληρώνουν για τις ψηφιακές εκδόσεις–διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2014 (9%). Το αντίστοιχο ποσοστό που πληρώνουν στην Ελλάδα για ψηφιακές εκδόσεις (ηλεκτρονικά βιβλία και περιοδικά) ανέρχεται στο 23%.

– Το 75% των Ευρωπαίων συμμετέχει πλέον σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης–αύξηση σε σχέση με το 70% το 2014. Στην Ελλάδα, το ποσοστό που συμμετέχει σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης φτάνει το 87%.

«Τους τελευταίους 12 μήνες, έχει υπάρξει μία σημαντική αύξηση στη χρήση της 4G mobile τεχνολογίας και μία αύξηση στη χρήση hardware, που συνδέεται με το internet, όπως Smart τηλεοράσεις και tablets. Η αύξηση της χρήσης γρηγορότερου internet διευκολύνει τη διεύρυνση της γνώσης, την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, τη διερεύνηση σε θέματα τέχνης και διαφορετικών κουλτούρων–και όλα αυτά από την άνεση του σπιτιού μας.

Από πληροφορίες μέχρι online εκμάθηση ξένων γλωσσών και εκπαιδευτικά/ πληροφοριακά YouTube βίντεο, τα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη ψάχνουν online, για να καλύψουν την επιθυμία τους για μάθηση και την ανακάλυψη νέων πραγμάτων. Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (54%) κάνουν stream βίντεο τακτικά, μία αύξηση 50% σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Τα ψηφιακά βιβλία και άλλες εκδόσεις παραμένουν δημοφιλή με μόλις λίγο πιο κάτω από το ένα τρίτο (29%) να επιλέγει να διαβάσει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, stream τηλεοπτικών προγραμμάτων, ταινιών και βίντεο, κάνει το 73% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Πλέον υπάρχουν άπειρες δυνατότητες που βρίσκονται στα χέρια μας. Η διαρκής κυριαρχία των κοινωνικών δικτύων επισημαίνει ότι η ζωή μέσα στο νοικοκυριό είναι πιο κοινωνικά δικτυωμένη απ’ ό,τι στο παρελθόν. Οι δυνατότητες του Internet of Things θα αυξηθούν, όσο η χρήση των συσκευών hardware, που συνδέονται με το internet, συνεχίζει να εξελίσσεται», σύμφωνα με την έρευνα.

Η επιστροφή της τηλεόρασης

– Πανευρωπαϊκά 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης το 2015 σε σχέση με πέρυσι.

– Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά), παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά). Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα σε μία τυπική ημέρα, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης είναι λίγο πιο κάτω από τρεις ώρες.

– Το 39% των Ευρωπαίων κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα (αύξηση από το 29% το 2014). Στην Ελλάδα, το 64% κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα και video.

– Ένας στους πέντε πλέον χρησιμοποιούν το κινητό/ tablet/ ΗΥ ή το laptop τους, για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 23%.

Παρά τη διαδεδομένη χρήση των smartphones, tablets και άλλων συσκευών που προσφέρουν ψυχαγωγία, η τηλεόραση είναι και πάλι η προτιμώμενη επιλογή για τους χρήστες, που θέλουν να καταναλώσουν περιεχόμενο από το σπίτι. Για τις οικογένειες στην Ευρώπη, η παρακολούθηση τηλεόρασης, ενώ κάνουν tweets και κατεβάζουν περιεχόμενο, έχει γίνει η νέα συνήθεια.

Η ψυχαγωγία στο σπίτι σε ρυθμό ανάπτυξης

– Υπάρχει αύξηση 26% στην εβδομαδιαία χρήση οικιακών συσκευών για μαγειρική ή καθαριότητα. Ο χρόνος χρήσης των συσκευών για μαγειρική στην Ευρώπη είναι συνήθως 1 ώρα και 6 λεπτά την ημέρα, 14 λεπτά περισσότερο απ’ ό,τι το 2014.

– Η μεγαλύτερη αύξηση σε ημερήσια χρήση συσκευών είναι στις οικιακές συσκευές, με 84% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά (αύξηση 12% σε σχέση με το 2014). Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι 81%.

– Το 46% των καταναλωτών (47% για την Ελλάδα) χρησιμοποιούν πλέον συσκευές καθαριότητας καθημερινά (πανευρωπαϊκή αύξηση 13%, συγκριτικά με το 2014).

«Τα πολλά διαθέσιμα προγράμματα μαγειρικής, η αύξηση των ‘celebrity’ σεφ και ο αυξανόμενος αριθμός των food bloggers και ‘YouTube stars’ έδωσαν άλλη πνοή στη μαγειρική. Το πλούσιο διαθέσιμο περιεχόμενο, που παρουσιάζει πώς να μαγειρεύεις εντυπωσιακά, υποδεικνύει μία αύξηση στο ενδιαφέρον των ανθρώπων να πειραματιστούν με νέα υλικά και τεχνικές. Και όχι μόνο για ειδικές περιστάσεις–84% των Ευρωπαίων πλέον χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά. Επίσης, η ζήτηση για οικιακές συσκευές κουζίνας και καθαριότητας αυξήθηκε κατά ένα τρίτο», όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ