Ιδιαίτερα δημοφιλές έχει γίνει, τα τελευταία χρόνια, ειδικό λογισμικό που εγκαθίσταται στους υπολογιστές και μπλοκάρει την εμφάνιση online διαφημίσεων.

Σύμφωνα με νέα έκθεση από την Adobe και την ιρλανδική PageFair, 198 εκατομμύρια χρήστες, από τους οποίους οι 77 εκατομμύρια ζουν στην Ευρώπη και οι 45 εκατομμύρια στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν το εν λόγω λογισμικό.

Μάλιστα, σε μερικές χώρες, ιδίως της Ευρώπης, όπως στην Πολωνία για παράδειγμα, πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών έχει εγκαταστήσει στους υπολογιστές του σχετικό λογισμικό.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των New York Times, η τάση αυτή ανησυχεί τη διαφημιστική βιομηχανία και τις ιστοσελίδες, που βλέπουν να τους διαφεύγουν διαφημιστικά έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων (εκτιμώνται σε 22 δισ. το 2015). Η έκθεση χαρακτηρίζει «υπαρξιακή απειλή» το σχετικό λοιγισμικό (ad blocking) και κάνει λόγο για την ανάγκη συντονισμένης αντίδρασης.

Πολλοί χρήστες ενοχλούνται που, καθώς «σερφάρουν» στο διαδίκτυο, ξεφυτρώνουν μπροστά τους συνεχώς νέες διαφημίσεις, οι οποίες επιπλέον μπορούν να επιβραδύνουν την ταχύτητα που οι ιστοσελίδες «φορτώνονται» στον υπολογιστή. Γι’ αυτό, «κατεβάζουν» το ειδικό λογισμικό που εμποδίζει την εμφάνιση διαφημίσεων. Ιδιαίτερα δημοφιλές είναι το λογισμικό Adblock Plus της γερμανικής εταιρείας Eyeo, σύμφωνα με την οποία περίπου 60 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούν το προϊόν της.

Αν και οι διαφημίσεις αποτελούν βασικό έσοδο για την επιβίωση πολλών διαδικτυακών τόπων και οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν τις τεχνικές του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αρκετοί χρήστες ανησυχούν από την πλευρά τους για τα στοιχεία που μπορεί να συλλέγουν οι εταιρείες καταγράφοντας τις online δραστηριότητες των χρηστών, έτσι ώστε μετά να τους «σερβίρουν» διαφημίσεις πιο στοχευμένες με βάση τις ήδη εκδηλωμένες online προτιμήσεις τους.

Πιο ανησυχητική για τους διαφημιστές, τους διαφημιζόμενους και τις ιστοσελίδες είναι η διαφαινόμενη προοπτική το μπλοκάρισμα να αφορά πλέον και τις βιντεο-διαφημίσεις, οι οποίες κοστίζουν περισσότερο και μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα.

Επίσης, ανησυχία τους προκαλεί ότι η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος iOS της Apple θα επιτρέπει την εγκατάσταση τέτοιου αντι-διαφημιστικού λογισμικού, καθώς και ότι η «μόδα» σταδιακά επεκτείνεται στα ‘έξυπνα’ κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με την έκθεση, το νέο «μέτωπο» μάχης σχετικά με το αν ο χρήστης θα βλέπει διαφημίσεις και πόσες, θα είναι τα smartphones και τα tablets.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ