Θα μπορούσατε να σκεφτείτε τι δουλειά έχει ένα παιχνίδι με μονοπάτια και λαβύρινθους σε νησιά και παγόβουνα με τη διάγνωση της άνοιας; Γνωρίζετε ποια μέρη του εγκεφάλου ενεργοποιούνται για να θυμάται ένας άνθρωπος μια διαδρομή;

Τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις έδωσαν επιστήμονες οι οποίοι μέσω ενός mobile game, προσπάθησαν να χαρτογραφήσουν πως λειτουργεί ο ανθρωπινός εγκέφαλος στον χώρο για να βρουν την θεραπεία της άνοιας.

Το παιχνίδι ονομάζεται «Sea Hero Quest» και είναι διαθέσιμο δωρεάν σε App Store και Google Play έτσι ώστε να μπορούν οι χρήστες να παίζουν και παράλληλα να συνεισφέρουν στην ερευνά κατά της άνοιας.

Σύμφωνα με την έκθεση “The Global Impact of Dementia” (2013-2050), η άνοια αναμένεται να επηρεάσει 135 εκατ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Εταιρείας Νόσου Alzheimer (ADI), 197.000 άνθρωποι είχαν άνοια το 2015, ενώ προβλέπεται ο αριθμός αυτός να φτάσει στις 354.000 το 2050.

«Η άνοια απασχολεί εκατομμύρια συνανθρώπους μας στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα τόσο των ίδιων των ανθρώπων που ζουν με αυτή, όσο και των οικείων τους, της οικογένειάς τους. Η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανοίγοντας νέους δρόμους στην επιστημονική έρευνα. Τώρα μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι, με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο, παίζοντας απλά ένα παιχνίδι», σημείωσε η κα Μάγδα Τσολάκη, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Νόσου Alzheimer, Νευρολόγος-Ψυχίατρος, Καθηγήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Πως λειτουργεί το παιχνίδ;

Ένα από τα συμπτώματα που βιώνουν οι πάσχοντες από άνοια είναι η απώλεια του χωροταξικού προσανατολισμού. Έτσι στο παιχνίδι οι παίκτες του «Sea Hero Quest» βρίσκουν το δρόμο τους μέσα από λαβύρινθους νησιών και παγόβουνων, τα στοιχεία πλοήγησης καταγράφονται, δημιουργώντας το μεγαλύτερο σύνολο δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Είναι εντυπωσιακό ότι αν ένας από εμάς παίξει για 2 λεπτά αυτό το παιχνίδι στο κινητό ή το tablet του, οι επιστήμονες θα συγκεντρώσουν δεδομένα για την άνοια που ισοδυναμούν με 5 ώρες επιστημονικής έρευνας. Εάν 100.000 άτομα παίξουν για 2 λεπτά ο καθένας, αυτό ισοδυναμεί με περισσότερα από 50 χρόνια έρευνας. Με αυτό το παιχνίδι για καλό σκοπό, αξιοποιούμε την τεχνολογία και την καινοτομία για να συνεισφέρουμε καθοριστικά στην επιστήμη», δήλωσε ο κ. Κώστας Νεμπής, Executive Director Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.

Το πρώτο παιχνίδι για ιατρικό σκοπό είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Ομίλου Deutsche Telekom με τον βρετανικό κοινωφελή οργανισμό Alzheimer’s Research, το University College του Λονδίνου (UCL), το University of East Anglia (UEA) και σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Sea Hero Quest, www.seaheroquest.gr.

Δείτε το βίντεο 



ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.