Πληθώρα συζητήσεων έχει προκληθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με το κατά πόσον είναι ασφαλείς οι «έξυπνες» οθόνες, που ενσωματώνονται ολοένα και περισσότερο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα ταμπλό των οχημάτων.

Το μεγάλο ερώτημα που εγείρεται είναι εάν η χρήση τους αποτελεί πράγματι μια καλή ιδέα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που επενδύουν πολλά χρήματα προκειμένου να κάνουν τα ταμπλό ακόμα πιο «έξυπνα», απαντούν κατηγορηματικά «ναι». Όπως υποστηρίζουν, «οι μεγάλες οθόνες αφής στα ταμπλό των αυτοκινήτων συμπεριφέρονται σαν smartphones κάνοντας τα μοντέλα των αυτοκινήτων που τις ενσωματώνουν πιο θελκτικά στους καταναλωτές».

Επιμένουν ότι «οι νέες οθόνες καθιστούν την οδήγηση λιγότερο επικίνδυνη, εξαιτίας της καθαρής φωνητικής λειτουργίας και της εύκολης πρόσβασης σε εφαρμογές, σε αντίθεση με τη χρήση κινητών τηλεφώνων εν ώρα οδήγησης».

Στον αντίποδα, ο πρώην βουλευτής της Καλιφόρνια των ΗΠΑ ο οποίος εισάγαγε τους νόμους της πολιτείας για τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, Τζον Σιμίσιαν αναφέρει: «Πιστεύω ότι οι οθόνες εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη δημόσια ασφάλεια… Από νομοθετικής άποψης, αυτό το ζήτημα απασχολεί και θα συνεχίσει να απασχολεί τους νομοθέτες για πολλά ακόμα χρόνια».

«Δεν είναι δυνατόν ο οδηγός να κοιτά μια οθόνη και τον δρόμο την ίδια στιγμή», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Γιούτα, Ντέιβιντ Στράιερ, επισημαίνοντας ότι:

«Οι οθόνες παρέχουν διαδραστικές δυνατότητες στους οδηγούς, οι οποίες αποσπούν την προσοχή από το δρόμο για περισσότερο χρονικό διάστημα από ότι είναι ασφαλές».

Βάσει των πορισμάτων της μελέτης του, η διαδικασία ανάγνωσης ενός γραπτού μηνύματος -μια λειτουργία την οποία υποστηρίζουν πολλές οθόνες- διαρκεί τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα, χρόνος μεγαλύτερος από αυτόν που θεωρείται ασφαλής.

Ωστόσο, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πελάτες τους, οι εν λόγω οθόνες θεωρούνται ως ένα ακαταμάχητο χαρακτηριστικό στα μοντέλα των αυτοκινήτων. Οι έξυπνες αυτές οθόνες παρέχουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να συγχρονίσουν τα κινητά τους τηλέφωνα με αυτές, δίνοντάς τους πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Μπορούν ακόμα να ανεβάσουν φωτογραφίες ή να δουν τα γραπτά μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη.

«Αν δεν παρέχουμε στον καταναλωτή κάτι που θεωρείται χρήσιμο, τότε αυτός θα χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης», δήλωσε ο Μαρκ Ντάνκε, εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας Audi.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας έρευνας αγοράς JD Power, περίπου το 15% των καταναλωτών αποκλείει την αγορά ενός αυτοκινήτου εάν αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε σύγκριση με το 4% που ήταν το ποσοστό ένα χρόνο νωρίτερα.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ