Τα σχολεία δεν προετοιμάζουν τα παιδιά για να επιτύχουν σε έναν κόσμο όπου ευφυή ρομπότ θα έχουν μεταμορφώσει το εργατικό δυναμικό, αναφέρει σε έκθεσή της η βρετανική Επιτροπή Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να προσαρμοστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να «επικεντρωθεί σε πράγματα που οι μηχανές θα είναι λιγότερο καλές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα» και όχι στις δεξιότητες που γρήγορα θεωρούνται παρωχημένες.

Η Επιτροπή προειδοποιεί επίσης ότι ενώ «τα ρομπότ όπως απεικονίζονται σε ταινίες όπως ο Πόλεμος των Άστρων», αποτελούν ακόμα αντικείμενα του μέλλοντος, εντούτοις οι κυβερνήσεις έχουν αποτύχει στην προετοιμασία για τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που πρόκειται να επέλθουν.

Η Δρ. Τάνια Ματίας, εν ενεργεία πρόεδρος της Επιτροπής δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα The Guardian ότι «η επιστημονική φαντασία τείνει να γίνει επιστημονική πραγματικότητα, ενώ η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να διαδραματίσουν αυξανόμενο ρόλο στις ζωές των ανθρώπων μέσα στις επόμενες δεκαετίες».

«Καταλάβαμε ότι η εκμάθηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία θα πρέπει να βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο», δήλωσε η ίδια προσθέτοντας ότι «πρόκειται για τον προγραμματισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών και τη δημιουργικότητα».

Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι η ταχεία πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην αγορά εργασίας.

Αν και πολλοί άνθρωποι θα εκτοπιστούν από τα ρομπότ, παράλληλα ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Όμως οι κυβερνήσεις δεν κάνουν αρκετά ώστε να εξασφαλίσουν ότι η επόμενη γενιά θα έχει τα απαραίτητα προσόντα για να επωφεληθεί από αυτή την αλλαγή στην αγορά εργασίας.

«Μας αναγκάζει να μεγιστοποιήσουμε αυτό που μας κάνει μοναδικούς ανθρώπους», δήλωσε η Ματίας. «Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους να ξεπεράσουν αυτά που θα μπορούν να κάνουν οι υπολογιστές. Διαφορετικά θα καταλήξουν περιττοί… Το πρόγραμμα σπουδών δεν κινείται αρκετά γρήγορα».

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC επικαλούμενο την έκθεση, οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται περισσότερα σχετικά με τα βασικά της τεχνητής νοημοσύνης.

Η Επιτροπή κάλεσε επίσης τη βρετανική κυβέρνηση να συστήσει μια επιτροπή που θα ασχολείται με τον τομέα της AI και σκοπός της θα είναι να εξετάζει τα πιθανά προβλήματα που ενδεχομένως δημιουργήσει η επιστήμη αυτή.

«Η κυβέρνησης δεν κάνει αρκετά στους τομείς της ρομποτικής και της AI», δήλωσε η Ματίας επισημαίνοντας ότι αντιθέτως μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Google και η Amazon έχουν σχηματίσει εταιρικές σχέσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της Guardian, νωρίτερα το τρέχον έτος ο Γιουβάλ Νόα Χαράρι, διδάκτορας στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, είχε προειδοποιήσει ότι η τεχνητή νοημοσύνη ενδέχεται να προκαλέσει «άνοδο της άχρηστης τάξης».

«Τα περισσότερα από αυτά που οι άνθρωποι διδάσκονται στα σχολεία ή τα πανεπιστήμια θα τους είναι άχρηστα όταν φτάσουν στην ηλικία των 40 ή 50», δήλωσε ο ίδιος στην Guardian.

«Εάν θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται, να κατανοούν τον κόσμο και να είναι σχετικοί με το τι συμβαίνει γύρω τους, θα πρέπει να ανακαλύπτουν εκ νέου τον εαυτό τους, ξανά και ξανά και με ολοένα και ταχύτερους ρυθμούς».


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ