Ο χωρισμός είναι μια απώλεια και όπως ακριβώς στην απώλεια χρειαζόμαστε χρόνο για να αποδεχτούμε τη νέα πραγματικότητα, έτσι και στον χωρισμό περνάμε από συγκεκριμένα στάδια μέχρι να φτάσουμε στην αποδοχή και να προχωρήσουμε.

Βέβαια, το χρονικό διάστημα που θα δαπανήσουμε σε κάθε ένα από τα πέντε στάδια του χωρισμού εξαρτάται από με την προσωπικότητά μας και τη θέλησή μας να πάμε μπροστά.

Στάδιο 1ο: Άρνηση. Είναι οι πρώτες στιγμές που τα συναισθήματα είναι τόσο έντονα, που ο οργανισμός σου μοιάζει να αμύνεται χρησιμοποιώντας ως όπλο την άρνηση. Αρνείσαι να παραδεχτείς ότι όλα έχουν τελειώσει και ελπίζεις πως ο άλλος θα επιστρέψει.

Στάδιο 2ο: Θυμός. Την άρνηση διαδέχεται το στρες, επειδή συνειδητοποιείς ότι πράγματι έχεις χωρίσει και στη συνέχεια το στρες δίνει τη θέση του στον θυμό. Θυμώνεις για όλα όσα πήγαν στραβά, για όσα έκανες ή δεν έκανες, για όσα ο άλλος δεν εκτίμησε, για τη συμπεριφορά του. Το συναίσθημα αυτό θα σε κινητοποιήσει να ξεπεράσεις πιο γρήγορα την απώλεια.

Στάδιο 3ο: Ζητάς μια τελευταία ευκαιρία. Σκέφτεσαι τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά ή τι θα μπορούσες να κάνεις εσύ διαφορετικά για να κερδίσεις πάλι τον άλλον και για να συνεχίσεις τη σχέση. Επιδιώκεις την επανασύνδεση με κάθε κόστος, προσπαθώντας να μην αποδεχθείς τον χωρισμό.

Στάδιο 4ο: Κατάθλιψη. Συνειδητοποιώντας ότι οι προσπάθειες σου είναι άκαρπες και θεωρώντας ότι σιγά σιγά αρχίζεις να ξεπερνάς τον/την πρώην σου, πέφτεις σε βαθιά θλίψη. Δεν έχεις διάθεση για τίποτα και θεωρείς ότι δεν θα βρεις ποτέ κάποιον άλλον να σε καλύπτει συναισθηματικά ή να ταιριάζετε.

Στάδιο 5ο: Αποδοχή. Είναι το στάδιο που καταφέρνεις πραγματικά να ξεπεράσεις τον χωρισμό, να προχωρήσεις και να αποδεχτείς όσα έγιναν χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα έχεις ξεχάσει.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ