«Αν το 2015 ήταν το έτος της σταθεροποίησης της χώρας στην Ευρωζώνη, το έτος του οριστικού τέλους του «Grexit», το 2016, θα πρέπει να είναι η χρονιά για την αφετηρία για την έξοδο από την κρίση», τόνισε μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας σε ομιλία του στο 26ο ετήσιο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα: «Η ώρα της ελληνικής οικονομίας».

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι «σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που ήταν αναγκασμένες να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα και μια συμφωνία, ο πολιτικός σχεδιασμός αυτής της κυβέρνησης δεν εξαντλείται στην υλοποίηση της συμφωνίας». Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει πολιτικό σχέδιο για την ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη – και θα το εφαρμόσει.

Το 2016 θα είναι η χρονιά που θα εδραιώσει τη μακροπρόθεσμη πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα στον τόπο μας – τόνισε ο πρωθυπουργός. «Η μόνη, απαρέγκλιτη και αναντικατάστατη προϋπόθεση για την πολιτική σταθερότητα, είναι ο σεβασμός στη λαϊκή ετυμηγορία που διατυπώθηκε τρεις φορές τη χρονιά που φεύγει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμα, ο πρωθυπουργός είπε ότι το 2016 θα σηματοδοτήσει τη στροφή στην ανάπτυξη και την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης, η οποία θα εμπεδωθεί κατά προτεραιότητα, για τα λιγότερο ευνοημένα κοινωνικά στρώματα.

Αναλυτικά, η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο 26ο Ετήσιο Οικονομικό Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου «Investment & Growth: Building a National Plan»:

«Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και Κύριοι,

Σας ευχαριστώ για την τιμητική πρόσκληση να μιλήσω στο συνέδριο σας.

Ένα συνέδριο το οποίο, με την πάροδο των χρόνων, έχει καθιερωθεί ως ορόσημο στην οικονομική ζωή της χώρας.

Η πρόσκλησή σας μου δίνει τη δυνατότητα να αναφερθώ, όχι τόσο στις εξελίξεις της χρονιάς που φεύγει.

Για αυτή σίγουρα έχουν να γράψουν πολλά οι ιστορικοί του μέλλοντος.

Κυρίως θα αναφερθώ στο πολιτικό σχέδιο της κυβέρνησης για τις χρονιές που έρχονται.

Γιατί, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, η πολιτική και ο πολιτικός σχεδιασμός αυτής της κυβέρνησης υπερβαίνουν τη συμφωνία με τους δανειστές.

Θα σας το πω επιγραμματικά: αν το 2015 ήταν το έτος της σταθεροποίησης της χώρας στην Ευρωζώνη, το έτος του τέλους του «Grexit», το 2016 θα είναι η χρονιά αφετηρίας για την έξοδο από την κρίση.

Θα είναι η χρονιά που θα εδραιώσει τη μακροπρόθεσμη πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα στον τόπο μας.

Διότι η μόνη, απαρέγκλιτη και αναντικατάστατη προϋπόθεση για την οικονομική σταθερότητα είναι ο σεβασμός στη νωπή λαϊκή ετυμηγορία, που διατυπώθηκε τρείς φορές μέσα στη χρονιά που φεύγει,

στην επίμονη, δηλαδή, επιλογή του λαού μας να γυρίσει επιτέλους σελίδα.

Με αυτό το δεδομένο, το 2016 θα σηματοδοτήσει τη στροφή στην ανάπτυξη και στην αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Κοινωνική δικαιοσύνη, η οποία θα εμπεδωθεί, κατά προτεραιότητα, για τα λιγότερο ευνοημένα κοινωνικά στρώματα.

Για όσους κωδικοποιημένα αποκαλούμε «μη προνομιούχους».

Κυρίες και κύριοι,

Η φετινή χρονιά, αν και αρκούντως επεισοδιακή, ολοκληρώνεται με θετικό πρόσημο για την ελληνική οικονομία.

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες της σκληρής διαπραγμάτευσης πετύχαμε στην οικονομία επιδόσεις που όσους προέτρεξαν να μιλήσουν καταστροφή τους διαψεύδουν.

Διαψεύσαμε τις Κασσάνδρες, που το καλοκαίρι προέβλεπαν ύφεση, ακόμα και σε διψήφιο ποσοστό.

Το 2015 κλείνει με μηδενική ύφεση, δηλαδή με στασιμότητα.

Διαψεύσαμε τις Κασσάνδρες που μέχρι πριν από λίγες μέρες προέβλεπαν κούρεμα των τραπεζικών καταθέσεων των πολιτών – το διαβόητο bail-in.

Αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται έγκαιρα και με επιτυχία, η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος.

Αποσυνδεδεμένη από την πρώτη αξιολόγηση, και, για πρώτη φορά, περιλαμβάνοντας τη ρύθμιση των λεγόμενων κόκκινων δανείων.

Οι ελληνικές τράπεζες κατάφεραν να προσελκύσουν σημαντικά κεφάλαια από το εξωτερικό.

Και αυτό είναι απόδειξη της αποκατάστασης της εμπιστοσύνης της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας προς τη χώρα μας.

Οι συστημικές τράπεζες βρίσκονται πλέον στην κορυφή της Ευρώπης από πλευράς κεφαλαιακής επάρκειας.

Καλύπτουν τόσο το βασικό σενάριο κινδύνου όσο και απόλυτα δυσμενή σενάρια κεφαλαιακών αναγκών.

Και είναι οι πρώτες πανευρωπαϊκά που υπερκαλύπτουν κατά πολύ τις απαιτήσεις κεφαλαιακής επάρκειας, όπως αυτές ορίζονται από τη συνθήκη της Βασιλείας ΙΙΙ.

Πετύχαμε, επίσης, την επίλυση του προβλήματος των κόκκινων δανείων, προστατεύοντας την πρώτη κατοικία της μεγάλης πλειοψηφίας των δανειοληπτών.

Εκείνων, δηλαδή, που με εισοδηματικά κριτήρια εντάσσονται στα χαμηλά και τα μεσαία κοινωνικά στρώματα.

Απόδειξη της επιτυχίας της ανακεφαλαιοποίησης αποτελεί το γεγονός ότι, αντί για το προϋπολογισμένο ποσό των €25 δις., θα αξιοποιηθεί τελικά, περίπου, το ⅕.

Έτσι, γίνεται ένα σημαντικό βήμα για να ανακτήσουν οι τράπεζες το λόγο ύπαρξής τους.

Δηλαδή, να παρέχουν ρευστότητα στην οικονομία, υποβοηθώντας την αναπτυξιακή διαδικασία.

Αλλά και για να αρθούν οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων εντός του 2016.

Επίσης, μέσα σε αυτόν το μήνα, θα ψηφίσουμε και το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων δεσμεύσεων, που αποτελούν μέρος της πρώτης αξιολόγησης της συμφωνίας.

Παράλληλα, ο προϋπολογισμός για το 2016 προβλέπει, για πρώτη φορά από το 2008, αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά €350 εκατ.

Όπως επίσης και αναδιανομή πόρων για τη στήριξη των οικονομικά αδυνάτων και των κοινωνικών πολιτικών, με την ενίσχυση του προϋπολογισμού για την υγεία και την αύξηση των πιστώσεων για τα νοσοκομεία κατά €300 εκατ.

Με δυο λόγια παρά το γεγονός ότι είναι ένας ακόμη προϋπολογισμός σε πλαίσιο δημοσιονομικής στενότητας, εντούτοις για πρώτη φορά έχει το στοιχείο της αναδιανομής υπέρ των πιο αδύναμων, των πιο ευάλωτων κοινωνικών στρωμάτων.

Έτσι, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις οικονομικής και κοινωνικής ανάταξης για τη χρονιά που έρχεται.

Μια χρονιά στο δεύτερο μισό της οποίας θα επιστρέψουμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Μια χρονιά κατά την οποία θα θέσουμε σε εφαρμογή το σχέδιό μας για την αντιστάθμιση των αρνητικών κοινωνικών συνεπειών της συμφωνίας της 12ης Ιουλίου.

Την αναχαίτιση της ανεργίας και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας.

Το βάθος και η βιωσιμότητα της αναπτυξιακή δυναμικής της ελληνικής οικονομίας προσδιορίζονται από τρεις στρατηγικές επιλογές:

Το χρέος, τις αναγκαίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις.

  1. Η αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, η οποία, όπως συμφωνήσαμε με τους εταίρους στις 12 Ιουλίου, θα τεθεί προς συζήτηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Η αποκατάσταση της βιωσιμότητας και η ομαλή εξυπηρεσιμότητα του χρέους είναι το αναγκαίο σήμα για να επιστρέψει η Ελλάδα στις αγορές.

Το αναγκαίο σήμα ότι η γενεσιουργός αιτία της κρίσης – η υπερχρέωση – έχει αντιμετωπιστεί.

Και ότι η δημοσιονομική προοπτική της χώρας έχει αλλάξει.

Προϋπόθεση για την έναρξη της συζήτησης για το χρέος είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Στόχος της κυβέρνησης να ολοκληρώσουμε το συντομότερο δυνατό, κρατώντας παράλληλα σταθερές τις γραμμές άμυνας για τη προστασία των αδυνάτων, για να μη πληγούν περαιτέρω οι κοινωνικές κατηγορίες που έχουν πληρώσει και με το παραπάνω το μάρμαρο της κρίσης, όπως για παράδειγμα οι συνταξιούχοι.

Και είμαστε βέβαιοι ότι αυτό είναι εφικτό. Θα ήταν ακόμη ευκολότερο αν σε αυτή την αυτονόητη βάση υπήρχε πάνδημη συμφωνία του πολιτικού συστήματος.

Εντούτοις πέραν του πολιτικού συστήματος που περνά κρίση αξιοπιστίας, υπάρχει και η ελληνική κοινωνία που δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ταυτίζεται απολύτως με τον παραπάνω εθνικό στρατηγικό στόχο που σκοπεύει να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

  1. σε ότι αφορά τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες χωρίς τις οποίες δεν υπάρχει αύριο για το τόπο.
  • Η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της διαπλοκής είναι όρος για την επιβίωση του τόπου. Συγκροτεί το υπόβαθρο της κρίσης. Άρα, είναι η προϋπόθεση για την οριστική ρήξη με το παρελθόν και τη βιώσιμη έξοδο από την κρίση.
  • Και η Ελλάδα δε μπορεί να έχει δομές παραεξουσίας και παραοικονομίας λες και είναι τριτοκοσμική χώρα
  • Στον τομέα αυτό, το έργο μας, αν και στα πρώτα του βήματα, είναι ήδη ευδιάκριτο.
  • Έχει επιταχυνθεί η επεξεργασία νομοθετημάτων για τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, την ενοποίηση και την αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών για τη διαφθορά.
  • Έχει επιταχυνθεί ο έλεγχος στις ποικιλώνυμες λίστες μεγαλοκαταθετών του εξωτερικού, που επί χρόνια παρέμεναν ανέλεγκτες.
  • Με πρωτόγνωρα ταχύρρυθμες διαδικασίες παρελήφθη από τις φορολογικές αρχές του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και παραδόθηκε για έλεγχο στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές η λίστα με τους 10.588 Έλληνες καταθέτες σε τράπεζες του εξωτερικού.
  • Παράλληλα, νομοθετήσαμε τη ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου και των τηλεοπτικών αδειών, ώστε να τερματιστεί η ασυδοσία, να εμπεδωθεί η νομιμότητα και να κατοχυρωθεί το δημόσιο συμφέρον.
  • Η πάταξη της πελατειακής δικτύωσης, του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας και της γραφειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση είναι η καθοριστική τομή με το σύστημα αναπαραγωγής του φαύλου πολιτικοοικονομικού κατεστημένου, το οποίο τρεις φορές ηττήθηκε το 2015.

Νομοθετούμε:

  • Νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια, τη δικαιοσύνη και την κοινωνική λογοδοσία,
  • Τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου για τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης με αυξημένα προσόντα. Από αυτή τη δεξαμενή θα στελεχώνονται όλες οι επιτελικές θέσεις του δημόσιου τομέα και των Νομικών του Προσώπων,
  • Νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιλογή προϊσταμένων, από τον προϊστάμενο Τμήματος ως και τον γενικό διευθυντή, με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια,
  • Τη θέσπιση νέου συστήματος εσωτερικής κινητικότητας με την ταυτόχρονη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα επιταχύνει τις διαδικασίες, θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και θα συνδυάζει αποτελεσματικά την προσφορά με τη ζήτηση.
  • Την απλοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών για τις προβλεπόμενες αποσπάσεις και μετατάξεις, με προτεραιότητα στους τομείς της Υγείας και της Παιδείας.
  • Την αναβάθμιση του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και την ανάθεση σε αυτό επιτελικού ρόλου για τη στήριξη των μεταρρυθμίσεων με την παροχή της τεχνογνωσίας που διαθέτει.
  • Η διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος είναι η μεταρρύθμιση που οφείλουμε εμείς οι ίδιοι στις επόμενες γενιές.

Και αυτό ανεξάρτητα από εξωτερικές δεσμεύσεις.

Για να έχουν και οι επόμενες γενιές αξιοπρεπείς συντάξεις.

Θα αναλάβουμε όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες διεύρυνσης της χρηματοδοτικής βάσης του ασφαλιστικού συστήματος.

Έτσι ώστε, το νέο ασφαλιστικό σύστημα να είναι πραγματικά βιώσιμο.

Δηλαδή, να μην έχει ως πυρήνα του τις χαμηλές και μειούμενες συντάξεις.

Θέλω να υπενθυμίσω, για μία ακόμα φορά, ότι η δική μας κυβέρνηση είναι η μόνη η οποία δεν ευθύνεται για τη σημερινή κατάσταση στο ασφαλιστικό σύστημα.

Προσπαθούμε να διαχειριστούμε με κοινωνική ευαισθησία και δικαιοσύνη την χρεοκοπία των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Την καταλήστευση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων.

Την υψηλή ανεργία και την άναρχη αγορά εργασίας.

Την αδήλωτη και την άτυπη απασχόληση, τη μαύρη εργασία, που αφαιρούν πόρους από το ασφαλιστικό σύστημα.

Ωστόσο το ζήτημα σήμερα δεν είναι να δούμε ποιος φταίει.

Το ζήτημα είναι να δούμε πως θα βρούμε λύσεις.

Λύσεις οικονομικά βιώσιμες αλλά και κοινωνικά δίκαιες.

Και θα τις βρούμε.

  • Τέλος αναγκαία για το τόπο διαρθρωτική μεταρρύθμιση είναι η προοδευτική μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος.

Παράλληλα με την αποφασιστική πάταξη της φοροδιαφυγής, θα ολοκληρωθεί 2016, ώστε να αποκτήσει, επιτέλους, ο τόπος απλό, διαφανές, σταθερό και δίκαιο φορολογικό σύστημα, φιλικό προς τον πολίτη και τον επενδυτή.

  1. Ο τρίτος πυλώνας της αναπτυξιακής δυναμικής της χώρας είναι, όπως είπα, οι επενδύσεις.

Ανάπτυξη χωρίς άμεσες επενδύσεις δεν μπορεί να υπάρξει.

Γι’ αυτό, στόχος της κυβέρνησής μας, που θα καταγραφεί στο Εθνικό Σχέδιο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης το οποίο θα παρουσιάσουμε την προσεχή άνοιξη, θα είναι η αναχαίτιση της τρομακτικής αποεπένδυσης που οδήγησε στη βαθιά ύφεση της προηγούμενης επταετίας.

Από το 2007 έχουν χαθεί από την ελληνική οικονομία επενδύσεις ύψους, περίπου, €30 δισ. ευρώ ή το 65% του συνολικού τους ύψους.

Ειδικά η μείωση των ιδιωτικών επενδύσεων μεταξύ 2009-2014 αγγίζει το ιλιγγιώδες 67%.

Με την αύξηση των επενδύσεων, δημόσιων και κυρίως ιδιωτικών θα αντιμετωπίσουμε το δραματικό έλλειμμα ρευστότητας της ελληνικής οικονομίας.

Θα τονώσουμε την απασχόληση, αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας.

Τους νέους ανθρώπους, τους νέους επιστήμονες που έχουν με εξαιρετικά προσόντα, υψηλή τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση.

Και που σήμερα τα αξιοποιούν οι χώρες στις οποίες μεταναστεύουν.

Στην κατεύθυνση αυτή, η κυβέρνησή μας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πέτυχε τη βελτίωση του πλαισίου για την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και τον επανασχεδιασμό των αντίστοιχων προγραμμάτων.

Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εξετάζουμε τις βέλτιστες τεχνικές για την ένταξη μεγάλων έργων υποδομής στο πρόγραμμα European Plan for Strategic Investments (EFSI), γνωστότερο ως Σχέδιο Γιούνκερ, έτσι ώστε να προσελκύσουμε ιδιωτικά κεφάλαια.

Παράλληλα, εντός του 2016, θα λειτουργήσει το νέο ταμείο αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου.

Είναι ένας θεσμός που αναμένεται να συμβάλει στην αποτελεσματική διαχείριση των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων και στη προσέλκυση επενδύσεων, μέσω σχημάτων σύμπραξης, ενώ μέρος των εσόδων του θα επαναεπενδύεται.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι κοινά παραδεκτό, πλέον, ότι το ελληνικό οικονομικό πρόβλημα είναι κατ’ εξοχήν ευρωπαϊκό.

Η Ευρώπη στην αρχή της κρίσης παρουσιάστηκε ανέτοιμη να επιλύσει γρήγορα και αποτελεσματικά τα του οίκου της.

Συγκρίνοντας τις επιτυχημένες παρεμβάσεις άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα των ΗΠΑ, ήταν αντιληπτό ότι οι αδυναμίες του ευρωπαϊκού οικοδομήματος ήταν δομικές.

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει διορθωτικές προσπάθειες – αν και ατελείς και αποσπασματικές.

Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας και η τραπεζική ενοποίηση είναι σημαντικές πρωτοβουλίες.

Πρέπει, όμως, να γίνουν πολλά περισσότερα και σε διαφορετική κατεύθυνση.

Η αμοιβαιοποίηση της διαχείρισης του δημόσιου χρέους, η επέκταση του ρόλου της ΕΚΤ ως δανειστή ύστατης καταφυγής και η πανευρωπαϊκή εγγύηση καταθέσεων, είναι ορισμένες από τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο παρελθόν.

Θεωρούμε ότι έχει έρθει η κατάλληλη στιγμή να υιοθετηθούν από τις ευρωπαϊκές πολιτικές ηγεσίες.

Εφόσον, πράγματι, επιθυμούν να ενισχύσουν τη δυνατότητα της Ευρώπης να ανταποκριθεί συλλογικά, αποτελεσματικά και με αλληλεγγύη στις σημερινές και αυριανές προκλήσεις.

Και δεν είναι μόνον η οικονομική κρίση της Ευρωζώνης που απαιτεί συλλογική και αλληλέγγυα αντιμετώπιση.

Είναι και η προσφυγική κρίση, η μεγαλύτερη μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, που η χώρα μας, ως εξωτερικό σύνορο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βιώνει με το πιο έντονο τρόπο.

Παρενθετικά, θέλω να υπογραμμίσω σε αυτό το σημείο, ότι πρέπει να αποφύγουμε την συσχέτιση ανάμεσα στο προσφυγικό ζήτημα και την τρομοκρατία.

Γιατί εάν το κάνουμε, κινδυνεύουμε να διολισθήσουμε σε επικίνδυνα μονοπάτια που δεν ανταποκρίνονται στις διαχρονικές αξίες και καταβολές της Ευρώπης.

Της Ευρώπης του Ανθρωπισμού, της Ελευθερίας, της Αλληλεγγύης, του Διαφωτισμού.

Καταρχάς θα πρέπει συντονισμένα να αντιμετωπίσουμε την αφορμή εκδήλωσης των μαζικών προσφυγικών ροών.

Δεν είναι άλλη από τον τερματισμό του πολέμου στη Συρία και την ειρηνική διαχείριση των κρίσεων σε άλλες χώρες της Ασίας.

Παράλληλα όμως, η εγκατάσταση και επανεγκατάσταση των προσφύγων απαιτεί συλλογικές λύσεις και διασυνοριακές συνεργασίες.

Οι φράχτες και τα συρματοπλέγματα δεν είναι η λύση. Είναι η συνολική επιδείνωση της κρίσης.

Στην ευρύτερη ασταθή περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει νησίδα σταθερότητας.

Και αυτό αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στρατηγικό πλεονέκτημα που μπορεί να διατηρηθεί και να ενισχυθεί μόνο αν γίνουν ουσιαστικά βήματα για την έξοδο της χώρας από τη πολυετή οικονομική κρίση που την ταλανίζει.

Το σύνολο των ενεργειών μας έχει ως γνώμονα τη διατήρηση αυτού του πλεονεκτήματος.

Μέσα από αυτό το πρίσμα συνεχίζουμε να επιδιώκουμε ευρύτερες συνεννοήσεις και συνεργασίες οικονομικές και εμπορικές σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Η αξιοποίηση των ενεργειακών πόρων, η διέλευση ενεργειακών αγωγών, η οικονομική συνανάπτυξη με τις γειτονικές χώρες, η ενίσχυση του τουρισμού, αποτελούν για εμάς προτεραιότητα.

Κυρίες και Κύριοι,

Ένας από τους ιδρυτικούς πατέρες της αμερικάνικης δημοκρατίας, ο Τόμας Τζέφερσον, πέτυχε να εισάγει στη σύνταξη του κειμένου για τη διακήρυξη της Αμερικάνικης Ανεξαρτησίας το 1776, το άρθρο που αναφέρει ως βασικό δικαίωμα του Αμερικανού πολίτη, την επιδίωξη της ευτυχίας.

Είναι λιγότερο γνωστό ότι ήταν επηρεασμένος από τον Έλληνα φιλόσοφο Επίκουρο που αφιέρωσε όλο το έργο του στην επίτευξη του ευ ζην.

Δεν ξέρω αν η κατάκτηση της ευτυχίας είναι εφικτή αλλά προσπαθούμε και θα καταφέρουμε να επαναφέρουμε την αισιοδοξία, το χαμόγελο, και την ελπίδα στους Έλληνες πολίτες.

Δεν είμαι οικονομολόγος, ωστόσο έχω βαθιά πεποίθηση ότι πριν από τους οικονομικούς δείκτες, προϋπόθεση για την ανάκαμψη είναι ένας άλλος δείκτης : Η ψυχολογία.

Και αν σε κάτι κάνει κακό αυτή η ενορχηστρωμένη επίθεση των μέσων ενημέρωσης τις τελευταίες μέρες στη κυβέρνηση, είναι ότι τσακίζουν τη ψυχολογία του κόσμου, φορτώνοντάς τον με υπερβολές και καταστροφολογία.

Φτάνει τόση καταστροφή.

Καιρός να δούμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το αύριο αυτού του τόπου.

Έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ