Κατηγορηματικός απέναντι στο οποιοδήποτε σενάριο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών παρουσιάστηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός και μια ιεράρχηση των μεγάλων έργων προκειμένου «να έχουμε τα οφέλη που πρέπει να έχει η χώρα και οι παραγωγικές δυνάμεις από αυτά τα έργα».

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Σπίρτζης κατέστησε επιτακτική ανάγκη «Να υπάρχουν δομές που δεν θα επιτρέπουν από εδώ και στο εξής να επιλέγει μόνος του ο κάθε υπουργός, ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια ή τις πολιτικές του προτεραιότητες, ποια έργα υποδομών είναι αυτά που πρέπει να γίνουν», προσθέτει, ενώ σημειώνει ότι «έχει γίνει η ιεράρχηση των έργων που έχει ανάγκη η χώρα, σε μια άλλη λογική και κατεύθυνση από αυτή που έχουμε μέχρι τώρα».

Αναφέρει ακόμα, ότι στο υπουργείο αυτή τη στιγμή είναι έτοιμα τρία νομοσχέδια, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Αυτά αφορούν τα δημόσια έργα, τις μελέτες των δημόσιων έργων και τις δημόσιες συμβάσεις γενικότερα, καθώς και τα συστήματα και τις δομές που θα δώσουν την ευκαιρία να παρακολουθούνται συνολικά και τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα. Το τρίτο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τις παραχωρήσεις, ενώ έτοιμο είναι και το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια.

Δηλώνει κατηγορηματικά «όχι» στα περί ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. «Δεν θα γίνει», τονίζει και προσθέτει: «Το μοντέλο των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει πλήρως. Κοστίζει πέντε φορές περισσότερο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Να σταματήσουμε το πλιάτσικο που γίνεται τόσα χρόνια σε αυτούς τους φορείς, τις σπατάλες και την κακή διαχείριση».

Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέει ότι είναι στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, και σημειώνει ότι το υπουργείο του ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών. «Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Με έναν σχεδιασμό που είναι καθαρά εθνικός σχεδιασμός και θα αναβαθμίσει τη χώρα μας», προσθέτει.

Για το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων εκτιμά ότι μέσα στο 2017 «θα έχουμε τις μελέτες», «για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης».

Σημειώνει, ακόμη, ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι να επεκταθεί ο προαστιακός στο Λαύριο. «Πιστεύω ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν μιας και συνδέει το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας, με δύο βασικά λιμάνια που είναι οι κύριες υποδομές. Με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμιστούν και οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και η κρουαζιέρα, αλλά κυρίως θα εξυπηρετηθεί ο πολίτης».

Ο κ. Σπίρτζης απαντά, ακόμη, στις επικρίσεις της ΝΔ ότι «κλαίει», λέγοντας ότι δεν είναι εύκολο όταν λόγων της συμφωνίας, «και σε αυτή θα είμαστε συνεπέστατοι», επιβάλλονται στη χώρα, πολιτικές και μέτρα «τα οποία και ως πολιτική σύλληψη και υλοποίηση έχουν όνομα». «Ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του στη ΝΔ, αλλά και οι πολιτικοί του συνεργάτες στο ΠΑΣΟΚ και στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, όταν εφάρμοζαν αυτές τις πολιτικές γελούσαν. Εμείς, δεν μπορούμε να γελάμε με κάποιο από αυτά τα μέτρα και τις πολιτικές». … «Στεναχωριόμαστε. Αυτό δεν είναι κακό. Δείχνει και άλλα πράγματα», τονίζει.

Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη έχει ως εξής:

– Την περασμένη Πέμπτη ακούσαμε τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να αναπτύσσει το φιλόδοξο σχέδιό του για την επόμενη μέρα της χώρας μετά το κλείσιμο της αξιολόγησης. Ποια είναι η συμβολή του υπουργείου Υποδομών σ’ αυτό το σχέδιο;
Θεωρώ ότι για να πάρει μπροστά η οικονομία, να πολεμήσουμε άμεσα την ανεργία, να λύσουμε θέματα που έχουν να κάνουν με τα δημόσια έσοδα, για να μπορέσουμε να ασκήσουμε κοινωνικές πολιτικές, πρέπει να τρέξουν αρκετές υποδομές. Πρέπει να έχουμε ένα συγκεκριμένο, ρεαλιστικό και ιεραρχημένο σχέδιο. Να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τους πόρους για να υλοποιηθούν και να ξεκινήσουμε. Αυτή η δουλειά έχει γίνει. Έχει γίνει η ιεράρχηση των έργων που έχει ανάγκη η χώρα, σε μια άλλη λογική και κατεύθυνση από αυτή που έχουμε μέχρι τώρα.

Σε τι διαφέρουν οι προτεραιότητες που βάζει τούτη η κυβέρνηση από τις προηγούμενες; Γιατί ακούγαμε συνεχώς τα τελευταία χρόνια για μεγάλα έργα, αλλά μεγάλα έργα δεν βλέπαμε;
Μεγάλα έργα βλέπαμε. Το θέμα είναι ότι ο σχεδιασμός, ακόμη και στα μεγάλα έργα, ήταν αποσπασματικός και δεν εξυπηρετούσε την υποστήριξη, αν θέλετε, παραγωγικών δράσεων στη χώρα. Ένα καταπληκτικό έργο που έγινε όλα αυτά τα χρόνια είναι η Εγνατία. Αν κάποιος τη διατρέξει σε όλο της το μήκος, θα διαπιστώσει ότι η Εγνατία δεν έχει συνδεθεί με μια τουριστική περιοχή της χώρας, με μια βιομηχανική περιοχή της χώρας. Δεν έχει συνδεθεί με ένα λιμάνι της χώρας.

Το θέμα δεν είναι να υλοποιούμε μεγάλα έργα, μεγάλες υποδομές, γιατί ολοκληρώνουμε έτσι το σχεδιασμό των ευρωπαϊκών δικτύων, και δεν καρπωνόμαστε ή δεν συμπληρώνουμε αυτά τα έργα, ώστε να έχουμε τα οφέλη που πρέπει να έχει η χώρα και οι παραγωγικές δυνάμεις από αυτά τα έργα. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός και μια ιεράρχηση. Να υπάρχουν δομές που δεν θα επιτρέπουν από εδώ και στο εξής να επιλέγει μόνος του ο κάθε υπουργός, ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια ή τις πολιτικές του προτεραιότητες, ποια έργα υποδομών είναι αυτά που πρέπει να γίνουν, ποια είναι η ιεράρχηση και ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχουν. Αυτό αλλάζει.

– Κύριε υπουργέ, έχετε προαναγγείλει μεγάλες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τα μεγάλα έργα. Πότε θα τις ανακοινώσετε και πότε θα καταθέσετε τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις;
Έχουμε τρία σχέδια νόμου αυτή τη στιγμή. Το ένα αφορά στα δημόσια έργα, τις μελέτες των δημόσιων έργων και τις δημόσιες συμβάσεις γενικότερα. Πιστεύω ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι μια μεγάλη τομή διότι επιτέλους, αντί να χανόμαστε στο πλήθος των νόμων που υπάρχουν σήμερα, θα έχουμε ένα νομοθέτημα για όλα. Επομένως, η δημόσια διοίκηση, αλλά και οι ιδιώτες που συμμετέχουν στις δημόσιες συμβάσεις, θα μπορούν να γνωρίζουν ξεκάθαρα τι ισχύει, τι είναι νόμιμο.

Το δεύτερο σχέδιο νόμου που είναι έτοιμο, αφορά συγκεκριμένα συστήματα και δομές που θα μας δώσουν την ευκαιρία να παρακολουθούμε συνολικά και τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Αν ρωτήσετε οποιονδήποτε υπουργό Υποδομών ή παλιότερα υπουργό Δημόσιων Έργων, πόσα έργα υλοποιούνταν στη χώρα, όταν υπηρετούσε σε αυτή τη θέση, δεν θα μπορεί να σας απαντήσει. Δεν έχουμε, λοιπόν, μηχανισμούς που να επιτηρούν, να βλέπουν σε ποια φάση είναι κάθε έργο, σε ποια φάση είναι όλα τα έργα που υλοποιούνται στη χώρα, είτε αυτά γίνονται από ιδιώτες, είτε από δήμους, είτε από περιφέρειες είτε από υπουργεία.

Το άλλο μεγάλο στοίχημα που έχουμε είναι η απλοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών. Δεν μπορεί να χρειαζόμαστε επτά χρόνια για να εκδοθούν οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις προκειμένου, για παράδειγμα, να γίνει μια βιομηχανία ή μια βιοτεχνία. Δεν μπορεί να έχουμε μια γραμμική αδειοδότηση που περιλαμβάνει 50 δημόσιους φορείς, αλλά από την άλλη μεριά δεν μπορεί να περιοριστεί ο αδειοδοτικός και ελεγκτικός ρόλος που πρέπει να έχει το Δημόσιο. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζουμε τις διαδικασίες. Υλοποιούμε κεντρικά συστήματα ώστε η διαδικασία αδειοδότησης να γίνεται από ένα ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα. Τούτο είναι το δεύτερο σχέδιο νόμου.

– Και το τρίτο σχέδιο νόμου ποιο είναι;
Το τρίτο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τις παραχωρήσεις. Υπάρχει επιπλέον και το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια που, επίσης, είναι έτοιμο. Όλα αυτά είναι μια σκληρή θεσμική δουλειά που πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

– Κύριε υπουργέ έχετε δεχθεί αρκετή κριτική αυτές τις μέρες από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά και προσωπικά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Τον ακούσαμε να λέει στη Βουλή ότι «κλαίτε» και ότι «θα υπογράψετε το Ελληνικό κλαίγοντας». Να τα πάρουμε ένα-ένα. Τι ακριβώς έχει συμβεί με το τίμημα για το Ελληνικό και γιατί επικαλεστήκατε πριν από λίγες μέρες και την εισαγγελική έρευνα;
Καταρχάς να μιλήσουμε για τα περί κλαμάτων. Υπάρχουν πολιτικές και μέτρα που επιβάλλονται στη χώρα, τα οποία και ως πολιτική σύλληψη και υλοποίηση έχουν όνομα. Δεν μας είναι εύκολο. Έχουμε, όμως, μια πολύ συγκεκριμένη συμφωνία και σε αυτή θα είμαστε συνεπέστατοι. Ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του στη ΝΔ, αλλά και οι πολιτικοί του συνεργάτες στο ΠΑΣΟΚ και στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, όταν εφάρμοζαν αυτές τις πολιτικές γελούσαν. Εμείς, δεν μπορούμε να γελάμε με κάποιο από αυτά τα μέτρα και τις πολιτικές.

Το στοίχημα που έχουμε για να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση θα υλοποιηθεί παράλληλα με την προσπάθεια να τρέξουμε αναπτυξιακές λογικές για να μπορέσει να περάσει ο κόσμος την κρίση με τη μικρότερη δυνατή ένταση, να μειωθεί άμεσα η ανεργία, να είναι βιώσιμα τα ασφαλιστικά ταμεία, και όλα τα υπόλοιπα που αποτελούν πολιτικές μας δεσμεύσεις.

Ο κ. Μητσοτάκης όταν έκανε απολύσεις γελούσε. Ο κ. Βενιζέλος, όταν λήστευε επί της ουσίας με το PSI τα ασφαλιστικά ταμεία και τους δημόσιους φορείς, γελούσε. Ο κ. Γεωργιάδης ήταν περήφανος και γελούσε όταν διέλυε το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Όταν επιβάλλονται λοιπόν τέτοιες πολιτικές, που είναι η συνέχιση των πολιτικών και στην αντίληψη και στην ιδεολογία του κ. Μητσοτάκη, εμείς δεν μπορούμε να γελάμε. Στεναχωριόμαστε. Αυτό δεν είναι κακό. Δείχνει και άλλα πράγματα.

– Σε ό,τι αφορά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τώρα. Πότε θα προχωρήσει η διαδικασία; Τι ακριβώς θα ιδιωτικοποιηθεί και πόσο μεγάλο είναι το ενδιαφέρον της ρωσικής πλευράς;
Για τις ιδιωτικοποιήσεις υπεύθυνο είναι το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Οικονομικών. Αυτό για το οποίο εγώ μπορώ να μιλήσω είναι το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, στην ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και το πώς υπάρχει ένα πλαίσιο, ώστε να είναι διακριτό ποιος έχει τη σιδηροδρομική υποδομή, ποιος αναλαμβάνει και υλοποιεί το μεταφορικό έργο, διότι όπως γνωρίζετε απελευθερώθηκε ήδη ο χώρος αυτός και έχουμε δύο νέες ιδιωτικές εταιρείες που θέλουν να υλοποιήσουν σιδηροδρομικές μεταφορές.

Εμείς εκεί που ρίχνουμε βάρος είναι στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Με έναν σχεδιασμό που είναι καθαρά εθνικός σχεδιασμός και θα αναβαθμίσει τη χώρα μας. Μιλώ αυτή τη στιγμή για τις προσπάθειες ωρίμανσης και υλοποίησης μερών ή του συνόλου της σιδηροδρομικής Εγνατίας, είναι τα logistics centers, που χρειάζεται να γίνουν σε όλη τη χώρα γιατί δίνουν μεγάλη υπεραξία, το Θριάσιο όπου μέσα στο καλοκαίρι ολοκληρώνεται η δημοπράτηση και θα έχουμε ελπίζουμε πολλούς συμμετέχοντες για να υλοποιηθεί άμεσα, προετοιμάζουμε το αντίστοιχο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα και στην Αλεξανδρούπολη. Ο σιδηρόδρομος είναι η αναγκαία βασική υποδομή που πρέπει να φτιαχτεί για να το εκμεταλλευθούμε.

– Θα γίνει ή όχι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών;
Είμαι κατηγορηματικός, δεν θα γίνει. Το μοντέλο των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει πλήρως. Κοστίζει πέντε φορές περισσότερο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Να σταματήσουμε το πλιάτσικο που γίνεται τόσα χρόνια σε αυτούς τους φορείς, τις σπατάλες και την κακή διαχείριση.

Εκεί, δεν μας απαντάει η Νέα Δημοκρατία τι έκανε, δεν μας λέει πώς ο σημερινός διευθυντής και ο διευθυντής πολιτικού σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, που ήταν τόσα χρόνια πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι σε αυτούς τους Οργανισμούς, λειτούργησαν όχι μόνο στα «φτιαχτά» οικονομικά μεγέθη και πώς «μαγειρεύει» κάποιος λογιστικά να παρουσιάζει ότι φέτος έχω πλεόνασμα και του χρόνου έχω πολύ μεγάλο έλλειμμα. Να μας απαντήσουν επί της ουσίας. Ποιες ήταν οι δομές που άλλαξαν τις αστικές συγκοινωνίες, ποιο ήταν το ποιοτικό έργο που βελτιώθηκε, ποιο είναι το συγκοινωνιακό έργο που βελτιώθηκε, ποιες ήταν οι σπατάλες που κόπηκαν. Να κάτσουμε να συζητήσουμε ειλικρινά και δημόσια.

– Είχατε πει πρόσφατα ότι μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, θα είσαστε έτοιμοι ανακοινώσετε και εισιτήριο αναλογικής χρέωσης με τη διαδρομή.
Κοιτάξτε, με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υπάρξουν συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία οι συγκοινωνιολόγοι θα εκτιμήσουν προκειμένου στη συνέχεια να γίνει η σωστή κοστολόγηση, ώστε να ξέρουμε και για την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, αλλά και να πληρώνει ο πολίτης τις μεταφορικές συγκοινωνίες ανάλογα με τις διαδρομές που χρησιμοποιεί. Είναι προφανές ότι ένας άνθρωπος που κινείται για λίγα χιλιόμετρα με ένα λεωφορείο και ένας άνθρωπος που κινείται σε μια μακρύτερη διαδρομή δεν μπορεί να πληρώνουν το ίδιο. Επομένως, αυτή είναι η αρχή που κινούμαστε.

Η δεύτερη μεγάλη αρχή που κινούμαστε μέσα από αυτό τον χώρο είναι να ασκούμε κοινωνικές πολιτικές στις ομάδες του πληθυσμού που έχουν ανάγκη να μετακινηθούν. Ή με λίγο ή πολύ μικρότερο τίμημα ή με καθόλου τίμημα.

Ο κ. Χατζηδάκης μου έκανε μία επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή και ούτε λίγο ούτε πολύ μας κατηγόρησε γιατί δώσαμε δωρεάν μετακινήσεις στους ανέργους, γιατί δώσαμε στους άστεγους… Από αυτό καταλαβαίνει κανείς που το πάει η Νέα Δημοκρατία και ποια είναι η πολιτική της.

– Μιλάμε, κυρίως για την Αθήνα, αλλά υπάρχει και η Θεσσαλονίκη. Σας ακούσαμε πρόσφατα αρκετά επιθετικό γι’ αυτά που συμβαίνουν στον ΟΑΣΘ. Τι ακριβώς συμβαίνει εκεί;
Το τι ακριβώς συμβαίνει στον ΟΑΣΘ θα μας το πει ο έλεγχος που διεξάγεται. Εγώ, αυτό που μπορώ να σας πως είναι πως με το χρήμα του ελληνικού λαού και τον κόπο του επιδοτείται πέντε φορές περισσότερο από τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Αυτό κάτι λέει. Όταν λοιπόν έχουμε απαρχαιωμένες δομές, όταν έχουμε για χρόνια στρεβλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και έχουμε έναν ιδιωτικό τομέα στη Θεσσαλονίκη που μας κοστίζει πέντε φορές παραπάνω κάτι δεν πάει καλά.

– Πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων;
Οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, που, όπως γνωρίζετε, είναι σε παραχώρηση και κατασκευάζονται, έχουν δεσμευτεί για τη λειτουργία αναλογικού συστήματος μετά από την ολοκλήρωση των έργων στην περίοδο λειτουργίας. Άρα πιστεύω ότι μέσα στο 2017 θα έχουμε τις μελέτες, όπως έχουν υποχρέωση να μας καταθέσουν, για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης.

Από εκεί και πέρα έχουμε θεσμοθετήσει και άλλα πράγματα που είναι προς όφελος της ασφάλειας του πολίτη, όπως την απαγόρευση διέλευσης των βαριών φορτηγών και οχημάτων από τους παράδρομους, και επιτέλους θα υπάρχει μαζί με το ενιαίο σύστημα χρέωση στις εισόδους της χώρας, συνολική χρέωση για να μην παρατηρούμε το φαινόμενο που ζούμε τις τελευταίες δεκαετίες: Δηλαδή, τους παράδρομους που είναι για χρήση από τους πολίτες των περιοχών, να τον χρησιμοποιούν ξένες μεταφορικές εταιρείες και η απώλεια των εσόδων να βαραίνει τον ελληνικό λαό και το ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι παράνοια.

– Με την επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο τι θα γίνει; Υπάρχει, επίσης, σχεδιασμός για ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας;
Σχεδιάζουμε να γίνει. Δηλαδή, τρέχουμε για να ωριμάσουμε το έργο, να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες. Συνεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να προχωρήσουμε, να βρούμε χρηματοδότηση και να γίνουν οι απαραίτητοι διαγωνισμοί. Πιστεύω ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν μιας και συνδέει το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας, με δύο βασικά λιμάνια που είναι οι κύριες υποδομές. Με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμιστούν και οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και η κρουαζιέρα, αλλά κυρίως θα εξυπηρετηθεί ο πολίτης.

– Αναφορικά με τις τηλεοπτικές άδειες. Θα δώσετε τελικά και πέμπτη άδεια;
Είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Τύπου. Με καλύπτουν απολύτως οι δηλώσεις και οι δεσμεύσεις του Νίκου Παππά. Ας γίνει ο διαγωνισμός πρώτα, να ολοκληρωθεί με το καλό, να δούμε πόσοι θα συμμετέχουν, και από εκεί και πέρα υπάρχει το υπουργείο να συζητήσουμε, όταν είναι, όποιοι θέλουν.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ