«Η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε., περιλαμβάνεται στις δεσμευτικές υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει με τη συμφωνία που ψηφίστηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου. Εντάσσεται, μάλιστα, στα δεσμευτικά και εμπροσθοβαρή προαπαιτούμενα που άμεσα πρέπει να υλοποιηθούν ενόψει της αξιολόγησης», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας σε συνάντηση που είχε σήμερα με εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ, της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και άλλων φορέων που συμμετείχαν στη σημερινή κινητοποίηση ενάντια στην πώληση των λιμανιών.

Στη συνάντηση, συμμετείχαν ακόμη, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Περάματος Τάκης Καραγιαννάκης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Πειραιά Μαρία Σταθάκη και Δημήτρης Γκερλές, ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας, πρώην υπουργός, Παναγιώτης Λαφαζάνης και το στέλεχός της, πρώην βουλευτής, Στάθης Λεουτσάκος.

Όπως ανακοινώθηκε, όλοι οι παριστάμενοι, εναντιώθηκαν συνολικά στην πώληση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θεωρώντας την καταστροφική και άσκησαν αυστηρή κριτική στην κυβέρνηση. Ιδιαίτερη έμφαση, δόθηκε στα εργασιακά ζητήματα, όπου εκφράστηκε η έντονη ανησυχία για την απειλούμενη κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τους ενημέρωσε για τα προβλεπόμενα στάδια της διαδικασίας του διαγωνισμού, για τις ενέργειες έχουν δρομολογηθεί και για τα ζητήματα που έχουν ανακύψει, υπογράμμισε ακόμη ότι «η ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της και ταυτόχρονα χειρίζεται το ζήτημα αυτό με τρόπο που να εξασφαλίζει στο μέγιστο βαθμό το δημόσιο συμφέρον. Στην κατεύθυνση αυτή, ήδη έχει εξαιρεθεί το παράκτιο μέτωπο της περιοχής των Λιπασμάτων, οι αρχαιολογικοί χώροι, η Σχολή Λιμενοφυλάκων, ο Πλοηγικός Σταθμός, όπως και οι προβλήτες και οι εγκαταστάσεις προς χρήση των αναγκών του Λιμενικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Πλοηγικής Υπηρεσίας. Εξαιρούνται επίσης», ανέφερε ο Θοδωρής Δρίτσας, «από τη σύμβαση παραχώρησης και άλλα τμήματα του λιμανιού, που συνδέονται με ανάγκες τοπικών κοινωνιών και δήμων, ενώ ταυτόχρονα, διατηρείται η προβλεπόμενη χρήση κτιρίων και χώρων όπως η Πολιτιστική Ακτή κ.α. Ανοιχτά παραμένουν τα ζητήματα του Πορθμείου Περάματος, της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων όλων των χρηστών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και άλλα σημαντικά ζητήματα. Κεντρική επιδίωξη, τέλος, της κυβέρνησης, είναι η κατοχύρωση των δικαιωμάτων των λιμενεργατών και των εργαζομένων στον ΟΛΠ και ΟΛΘ, αλλά και εν γένει η κατοχύρωση της λιμενεργασίας για το μέλλον».

«Για την εξασφάλιση αυτών των αναγκαίων επιδιώξεων, αλλά και για τη γενικότερη στόχευση λειτουργίας των λιμένων με βάση τις εγγυήσεις των Ευρωπαϊκών προτύπων, η κυβέρνηση ενεργοποιεί χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία όπως είναι το Προεδρικό Διάταγμα για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και τα υπό διαμόρφωση σχέδια νόμων, τόσο για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης, όσο και για την ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένος, κατά τη διεθνή πρακτική», κατέληξε.

Πηγή φωτογραφίας: sooc

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ