Στις αλλαγές στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση από το Σεπτέμβριο, αναφορικά με τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού στο νέο ιδιοκτήτη, αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσας, ασκώντας παράλληλα οξεία κριτική στην αντιπολίτευση για τις αντιδράσεις της στην όλη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.

Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στο θέμα της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ο πρωθυπουργός και όλοι οι υπουργοί, πέτυχαν μια τροποποιημένη συμφωνία σε σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με την πορεία που είχε καθορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Στο σχετικό κείμενο – τόνισε ο κ. Δρίτσας – έγιναν σημαντικές αλλαγές προκειμένου να εξασφαλιστεί το όφελος του κοινωνικού συνόλου αλλά και του δημοσίου συμφέροντος, χαρακτηρίζοντας καίριας σημασίας το γεγονός, ότι ενώ αρχικά στο σχέδιο προβλεπόταν η πώληση του 67% του Οργανισμού, αυτό έγινε 51% +16% μετά την πρώτη πενταετία.

Αυτό σημαίνει ότι το 16% παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ για αυτό το χρονικό διάστημα και τα οφέλη που προκύπτουν πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους – διευκρίνισε ο υπουργός.

Εξάλλου, η κυβέρνηση προχώρησε σε μια σειρά εξαιρέσεων όπως της ακτογραμμής των λιπασμάτων στη Δραπετσώνα αλλά και πολλών περιοχών και αρχαιολογικών χώρων της χερσονήσου της Κυνόσουρας, του κτιρίου της σχολής λιμενοφυλάκων αλλά και των θέσεων ελλιμενισμού των σκαφών του λιμενικού σώματος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.

Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός είπε ότι οι προβλήτες που έχουν διατεθεί από χρόνια στο λιμενικό σώμα και που αποτελούν ζωτικής σημασίας χώρους για να μπορεί να ανταποκρίνεται στο ρόλο του, «δεν υπήρχαν καν στη συμφωνία και θα έπρεπε να διαπραγματευτούμε με τον νέο επενδυτή, ή να μας νοικιάσει χώρους για να ελλιμενίζονται τα σκάφη του λιμενικού ή να μας παραχωρήσει κατά τη δική του μεγαθυμία τις συγκεκριμένες θέσεις».

Ο κ. Δρίτσας πρόσθεσε επίσης, ότι αλλαγές έγιναν και σχετικά με το επίπεδο διακίνησης των μονάδων εμπορευματοκιβωτίων, που ορίζονταν δεσμευτικά να είναι κατ ελάχιστον 250.000 TEU χωρίς αυξητική τάση και προοπτική. «Αν υπήρχε αναπτυξιακή πορεία της εμπορευματικής κίνησης, το όφελος που θα μπορούσε να διεκδικήσει το Δημόσιο από την πρωτοφανή αυτή αλλαγή, θα ήταν μετά από 18 χρόνια και όχι νωρίτερα» τόνισε ο κ. Δρίτσας. «Εμείς αλλάξαμε το ελάχιστο δυναμικό που είναι υποχρεωμένος ο επενδυτής να εξασφαλίσει, από τα 250.000 TEU καθέτως την πρώτη 10ετία, σε 325.000 TEU και 400.000 στο τέλος της 20ετίας» ανέφερε.

Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι εξαιρέθηκαν περίπου 40 ιδιωτικά ακίνητα που βρίσκονταν εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού και ήταν ιδιοκτησίες του ΟΛΠ από δωρεές η χορηγίες, με συγκεκριμένη ρύθμιση που προβλέπει ότι τα δικαιώματα που παραχωρούνται με την παρούσα σύμβαση, δεν θα επεκτείνονται σε ιδιοκτησίες του ΟΛΠ που βρίσκονται εκτός των χερσαίων εγκαταστάσεων του λιμανιού.

Αναφερόμενος στα εργασιακά, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι η συμφωνία συμπληρώθηκε με έγγραφη δέσμευση, που αναφέρει ότι ο νέος ιδιοκτήτης θα συμμορφώνεται με όλες τις απαιτήσεις των εφαρμοστέων νόμων και κανονισμών σχετικά με την απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και με την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.

Σχετικά με τις λιμενικές λειτουργίες που αποτελούν υποχρέωση από την έννομη τάξη εσωτερική και διεθνή αναφορικά με την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων και τις υπηρεσίες επιβατών, το κόστος πλέον επιβαρύνει το νέο ιδιοκτήτη και όχι το Δημόσιο – κάτι που δεν προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση, πρόσθεσε ο υπουργός.

Ο κ. Δρίτσας κατηγόρησε την αντιπολίτευση για ανευθυνότητα, εγκληματική και καταστροφική πολιτική. Αναφερόμενος στον νέο αρχηγό της ΝΔ, σημείωσε πως «θέλει να δείξει ένα άλλο πρόσωπο σε σχέση με τον προκάτοχό του, τον κ. Σαμαρά», την ίδια ώρα που στην ΝΔ, έχουν επεξεργαστεί ένα άλλο μοντέλο αντιπολιτευτικής τακτικής για τη φθορά της κυβέρνησης, ένα μοντέλο «ιδιοτελές, ταξικό, μεροληπτικό, απολίτικο και επίσης επικίνδυνο».

«Είναι ηγήτορες ενός κινήματος πολιτικής ορθότητας, όπου υπάρχει το πολιτικά ορθό και θέτοντας το αυτό σε σύγκριση με την κυβερνητική πολιτική, εκεί ανακαλύπτουν αντιφάσεις και επιδίδονται σε αυτή τη φθοροποιά επαναλαμβανόμενη πρακτική, του άλλα λέγατε πριν, άλλα λέτε τώρα, αλλά λέει ο ένας, άλλα ο άλλος, και αυτός είναι μηχανισμός που αναπαράγεται διαρκώς και δε βοηθά σε τίποτα την ενημέρωση του ελληνικού λαού και σε εναλλακτικές πολιτικές συγκρότησης για το μέλλον – που αυτό είναι υποχρέωση της αντιπολίτευσης» είπε ο κ. Δρίτσας.

Έως το Πάσχα θα έχει αποσυμφορηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του το λιμάνι του Πειραιά

Για υποδειγματική στάση του λιμενικού σώματος και των εθελοντών, έκανε λόγο σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, αναφερόμενος στις προσπάθειες αποσυμφόρησης του λιμανιού του Πειραιά από τους πρόσφυγες και μετανάστες, που αυτή τη στιγμή ανέρχονται, σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση, σε 3.675 άτομα.

Ο υπουργός εκτίμησε ότι μέχρι το Πάσχα θα έχει αποσυμφορηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του το λιμάνι και προσέθεσε ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα από τη διαμονή των ανθρώπων αυτών στο συγκεκριμένο χώρο, που έφθασαν και τις 6.000 άτομα, δεν επηρεάστηκε καμία λιμενική λειτουργία.

Αναφερόμενος στα κέντρα φιλοξενίας είπε ότι στο Σκαραμαγκά θα υπάρχουν τρεις τομείς των 1.000 ατόμων.

Ήδη «γέμισε» ο πρώτος τομέας και την επόμενη εβδομάδα -αφού πρώτα έχει διαμορφωθεί ο χώρος, και για αυτό εργάζονται πυρετωδώς συνεργεία του Στρατού- θα μεταφερθούν άλλα 1.000 άτομα, δήλωσε ο υπουργός και τόνισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι φορείς αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη δικτύου αποχέτευσης. Ανέφερε, επίσης, ότι έχουν δημιουργηθεί νέες εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα (έως 700 άτομα) και μια νέα πτέρυγα στην Μαλακάσα (έως 500 άτομα).

Για το γεγονός ότι ο επιβατικός σταθμός της πύλης Ε3 άδειασε νωρίτερα σε σχέση με τους άλλους σταθμούς, είπε ότι γειτνίαζε σε περιοχή με διαρκώς αυξανόμενη κίνηση και είχε αρχίσει να επηρεάζει τη λειτουργία του λιμανιού. Είναι η πύλη που εξυπηρετεί επιβάτες και οχήματα με προορισμό την Κρήτη, εξήγησε.

Υπογράμμισε δε ότι εξ αρχής είχε αναφερθεί ότι ο Πειραιάς δεν είναι μόνιμη δομή παραμονής, αλλά χώρος για μεταβατική στάση των προσφύγων και μεταναστών προκειμένου στη συνέχεια να μεταφερθούν σε άλλα σημεία.

Για τον ρόλο των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά επισήμανε ότι ήταν όλες καταγεγραμμένες, υπογραμμίζοντας ότι για όσες δεν ήταν σαφής ο χαρακτήρας τους υπήρχε επόπτευση για να διαπιστωθεί εάν περιορίζονταν στην αποστολή που προβλέπονταν από το καταστατικό τους.

Για τους αλληλέγγυους είπε ότι η συντριπτική πλειοψηφία τους έχουν υποδειγματική συνεισφορά και εξήρε το έργο τους, σημειώνοντας ότι παράλληλα δεν άφησαν ελεύθερο πεδίο για την δράση ατόμων που ήθελαν να εκμεταλλευτούν τους πρόσφυγες.

Ο κ. Δρίτσας χαρακτήρισε, επίσης, λανθασμένες και αποπροσανατολιστικές τις κινήσεις ανθρώπων που κινούνταν στο λιμάνι ως μέλη πολιτικών οργανώσεων ή ομάδων και παρέβαιναν λέγοντας στους πρόσφυγες να παλέψουν για να ανοίξουν τα σύνορα.

Χαρακτήρισε τέλος επιτυχημένη την καθημερινή διαχείριση των προσφύγων και μεταναστών, σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν γίνεται να μιλά κανείς για επιτυχία όταν αναφέρεται στις συνθήκες διαμονής και όταν κοιμούνται οι άνθρωποι στο πάτωμα ή σε σκηνές.

Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα είπε ότι ο κλάδος δεν επηρεάστηκε ούτε κατά διάνοια και συμπλήρωσε: «Δέχομαι ότι οι εικόνες που μεταδίδονται σε όλο τον κόσμο επηρεάζουν, και αυτό μπορεί να έχει μια αρνητική επίπτωση στην κρουαζιέρα. Έχει όμως και άλλη μια παράμετρο. Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ την γνωρίζουν καλά. Την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση κάποιων δεδομένων από τους tour operators και τα γραφεία για να ρίξουν τις τιμές. Αυτό το παιχνίδι της δημοσιότητας και της έντασης στο λιμάνι του Πειραιά έχει και σκοπιμότητες».

Επιπροσθέτως, είπε ότι το Λιμενικό Σώμα έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς όσες εντάσεις δημιουργήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ ανέφερε ότι έχουν ληφθεί συστηματικές πρωτοβουλίες για τον έλεγχο και τον εντοπισμό κάθε τι περίεργου που κινείται στο λιμάνι με στόχους ανομίας, δημιουργίας τεχνητών εντάσεων, με σκοπιμότητες κερδοσκοπικές και άλλες παρεμβάσεις.

SHARE
loading...
loading...
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.