Για την ψηφιακή εποχή της κοινωνικής ασφάλισης μίλησε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, στην ημερίδα που διοργάνωσαν η ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) και η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με θέμα «Η Ψηφιακή Εποχή της Κοινωνικής Ασφάλισης & της Υγείας-Αποτίμηση Έργων ΕΣΠΑ».

Η κ. Φωτίου αναφέρθηκε στο ρόλο της ΗΔΙΚΑ, από την πρώτη στιγμή, όπως είπε, που η ηγεσία του υπουργείου σχεδίαζε τον νόμο για την ανθρωπιστική κρίση. «Εγώ είμαι από τους φανατικούς συνηγόρους της ΗΔΙΚΑ. Ο νόμος για την ανθρωπιστική κρίση απαιτούσε ένα πληροφοριακό σύστημα και μία οργάνωση τέτοια, που θα δεχόταν μία μεγάλη ταυτόχρονη εισροή αιτήσεων. Αποφασίσαμε ότι όλο αυτό έπρεπε να γίνει κεντρικά, ηλεκτρονικά. Το εφαρμόσαμε σε χρόνο ρεκόρ, είχαμε έτοιμη την ΚΥΑ και την πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία δεν έπεσε ούτε μία φορά, ενώ είχαμε χιλιάδες αιτήσεις», ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Επίσης, διευκρίνισε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ανοίξει, από την 1η Απριλίου, την πλατφόρμα για το πιλοτικό πρόγραμμα της α΄ φάσης του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, ή αλλιώς κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης, που θα «τρέξει» από 1.1.2017 σε όλη τη χώρα. Όπως είπε, το πιλοτικό πρόγραμμα για 30 δήμους έχει κατατεθεί από τις 2 Φεβρουαρίου με ΚΥΑ, με νόμο, και είναι έτοιμη και η ηλεκτρονική υποστήριξη, για να αρχίσει από την 1η Απριλίου, όπως ήταν η μνημονιακή υποχρέωση, αλλά, σύμφωνα με την ίδια, οι δανειστές δεν έχουν απαντήσει, μέχρι σήμερα, αν το εγκρίνουν ή όχι. «Και γι’ αυτό καθυστερούμε», επισήμανε.

Μεταξύ άλλων, η κ. Φωτίου δήλωσε ότι, παράλληλα, αναπτύσσονται διάφορα θέματα, όπως ολόκληρος ο σχεδιασμός του ΚΕΑ -πως θα ξανασχεδιαστεί, για να καλύψει 700.000 ανθρώπους σε όλη την επικράτεια. Το πρόβλημα, όπως τόνισε, είναι πόσο φιλικό και κατανοητό είναι το σύστημα στον πολίτη.

Εξαιρετικά σημαντική ενέργεια, όπως υποστήριξε, είναι η διαμόρφωση ενός εθνικού μηχανισμού παρακολούθησης όλων των πολιτικών κοινωνικής ένταξης, ενώ άσκησε κριτική στις συγκεκριμένες πολιτικές της προηγούμενης κυβέρνησης. «Το ΕΣΠΑ της προηγούμενης περιόδου, συγκεκριμένα, στο χώρο της κοινωνικής προστασίας, ήταν ανορθολογικά σχεδιασμένο. Βεβαίως, τα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι πολύ καλά, μόνο που φαγώθηκαν πολλά λεφτά και αποτέλεσμα δεν είδαμε. Αυτός ήταν ο σχεδιασμός. Τα ξανασχεδιάσαμε, όμως, από την αρχή, αλλά αυτό δεν αρκεί». «Δεν αρκεί, αν δεν έχεις ένα σύστημα παρακολούθησης, συνεχούς αξιολόγησης και αποτίμησης», ανέφερε χαρακτηριστικά κ. Φωτίου.

«Αυτή τη στιγμή, σχεδιάσαμε έναν μηχανισμό, τον οποίο στείλαμε στους εταίρους, οι οποίοι είναι θετικοί», υπογράμμισε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας ότι όλος ο μηχανισμός διατρέχεται από ενιαίο γεωπληροφοριακό σύστημα, το οποίο σχεδιάζεται με την ΗΔΙΚΑ. Όπως είπε, το γεωπληροφοριακό αυτό σύστημα θα έχει τρία μητρώα: Το ένα μητρώο θα είναι όλων των ωφελούμενων επιδομάτων. Σύμφωνα με την κ. Φωτίου, σήμερα, υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης με τον ΑΦΜ σχετικά με το πόσα επιδόματα λαμβάνει ο καθένας, είτε είναι αναπηρίας, είτε οικογενειακά είτε οτιδήποτε άλλο. Το δεύτερο είναι το μητρώο φορέων άσκησης προνοιακής πολιτικής, ιδιωτικών και δημοσίων, που θα περιέχει στοιχεία για το πόσο είναι το προσωπικό τους, τι ακριβώς κάνουν και πόσα χρήματα διαθέτουν, ενώ το τρίτο θα είναι το μητρώο των προγραμμάτων. «Επομένως, θα ξέρουμε, κάθε στιγμή πώς «τρέχουν» τα προγράμματα και πού βρίσκονται» ανέφερε. «Εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι τα κέντρα κοινότητας», «γιατί όλο αυτό το σύστημα δεν υφίσταται, αν δεν υπάρχει όργανο που να εγγράφει την πληροφορία σε τοπικό επίπεδο», συμπλήρωσε, κ. Φωτίου και γνωστοποίησε ότι θα ιδρυθούν 250 κέντρα κοινότητας σε όλη τη χώρα, στους δήμους από 10.000 κατοίκους και άνω. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι θετική, το ενέκρινε ,και εμείς το νομοθετήσαμε», διευκρίνισε.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, μιλώντας στην ημερίδα, τόνισε ότι τα δείγματα της κατάστασης στην κοινωνική ασφάλιση είναι ενθαρρυντικά. Όπως δήλωσε, στο πρώτο τρίμηνο, παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη εισροή εισφορών από κάθε άλλη χρονιά της τελευταίας περιόδου. «Είχαμε μία πάρα πολύ καλή επίτευξη στόχων, καθώς και ένα σημαντικό τμήμα καταβολής οφειλών στον ΕΟΠΥΥ» πρόσθεσε και συμπέρανε ότι η εμπιστοσύνη προς την κοινωνική ασφάλιση ενισχύεται.

Ο γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νίκος Φράγκος, χαιρέτισε την εργασία της ΗΔΙΚΑ στον τομέα της προώθησης της πληροφορικής στους τωρινούς ασφαλιστικούς οργανισμούς και εξέφρασε την αισιοδοξία του για τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας στον ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Αναστάσιος Τάγαρης, δήλωσε ότι η ΗΔΙΚΑ, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, αλλά και με τους αναδόχους, εργάστηκαν εντατικά όλο αυτό το διάστημα, με σκοπό την παραγωγή ενός ποιοτικού αποτελέσματος, έχοντας ως κριτήριο την τελική αξιοποίησή τους τόσο από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης όσο και από τους πολίτες και από την ίδια την ΗΔΙΚΑ. Ο κ. Τάγαρης απαρίθμησε τα έργα πληροφορικής κοινωνικής ασφάλισης και υγείας, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, συνολικού προϋπολογισμό περίπου 30 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης, Συνταξιοδότησης και Παρακολούθησης Πληρωμών Συντάξεων (έσοδα-ασφάλιση-ενημερότητα), τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τη στρατηγική ανάπτυξη της κοινωνικής ασφάλισης, την ψηφιοποίηση ασφαλιστικής νομοθεσίας και παροχών, την κωδικοποίηση της νομοθεσίας επιλεγμένων φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας γενικής γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, την ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και παροχής σχετικών υποστηρικτικών υπηρεσιών, το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης-Ολοκληρωμένη πλατφόρμα για την ηλεκτρονική υποστήριξη φροντίδας υγείας ασθενή και το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη των επιχειρησιακών λειτουργιών μονάδων υγείας του ΕΣΥ, που θα ολοκληρωθεί, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σύμφωνα με τον κ. Τάγαρη, γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο, την ΗΔΙΚΑ και από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ώστε τα αποτελέσματα των έργων που υλοποιήθηκαν, να αξιοποιηθούν, στο πλαίσιο της δημιουργίας του νέου ενιαίου φορέα. «Μέσα από την υλοποίηση αυτών των έργων», τόνισε, «η ΗΔΙΚΑ έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη τεχνογνωσία, αλλά και υποδομές, που την καθιστούν έναν σημαντικό φορέα στην κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για την κοινωνική ασφάλιση, την υγεία και, γενικότερα, για το δημόσιο». Στόχος, όπως είπε, παραμένει η βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη με ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

SHARE


ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.