Συναντίληψη στο θέμα που προέκυψε τα τελευταία 24ωρα με το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία διαπίστωσαν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας Ιερώνυμος και ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους.

Βασικά στοιχεία που θα βοηθήσουν την συνεργασία των δύο πλευρών θα αποτελέσουν η προσωπική επικοινωνία του Αρχιεπισκόπου με τον υπουργό Παιδείας και η συνέχιση λειτουργίας της Επιτροπής Σχέσεων Εκκλησίας – Πολιτείας, η οποία έχει συσταθεί από την εποχή κατά την οποία υπουργός Παιδείας ήταν η ‘Αννα Διαμαντοπούλου.

Μιλώντας αναλυτικότερα για το ζήτημα με το μάθημα των Θρησκευτικών, ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε ότι διοικεί την Εκκλησία με το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και τον καταστατικό χάρτη της Εκκλησίας που ψήφισε η Βουλή και αποτελεί νόμο του κράτους, τον 590/1977. Ο ίδιος ο καταστατικός χάρτης επιτάσσει συνεργασία για τη χριστιανική διαπαιδαγώγηση της νεότητας Εκκλησίας και κράτους. Ενδιαφέρονται και οι δύο, προσέθεσε, να προαχθεί ο άνθρωπος και εκεί συναντώνται.

Ο κ. Φίλης, από τη μεριά του, χαρακτήρισε ειλικρινή και γόνιμη τη συνάντηση του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τα ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία και τη σχέση της με την Πολιτεία. Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε πως οι ρόλοι είναι διακριτοί και τόνισε ότι «θέλουμε να υπάρξει συνεργασία, όχι ευκαιριακή αλλά μόνιμη, εφ’ όλων των ζητημάτων».

Αναφερόμενος στο θέμα των Θρησκευτικών, ο κ. Φίλης επισήμανε ότι υπάρχει συναντίληψη και δεν πρόκειται να υπάρξουν μονομερείς ενέργειες. «Πιστεύουμε ότι η αναμόρφωση της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, που έχει τεθεί και από εκπαιδευτικούς και από τα αρμόδια όργανα της χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, μπορεί να επιτευχθεί» σημείωσε και συμπέρανε πως «οφείλουμε να δώσουμε έμφαση και να δούμε τι σημαίνει η διδασκαλία των Θρησκευτικών στη σημερινή πραγματικότητα, με σεβασμό στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης του καθενός».

Τέλος, όσον αφορά τον ρόλο της Εκκλησίας, τόνισε ότι είναι ηθικός και αγαθός και διαβεβαίωσε πως θα «έχουμε συνεργασία προς όφελος του ελληνικού λαού».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ