Για όργιο παράνομων διαγωνιστικών διαδικασιών που ακολουθήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ σε ό,τι αφορά την υπογραφή της 15ετούς σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της DIGEA, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ Βασίλη Κόκκαλη.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, όλα τα στοιχεία, με τις παραλείψεις και τις πλημμελείς διαδικασίες που τηρήθηκαν και οδήγησαν στο να συμμετάσχει μόνο η DIGEA στο διαγωνισμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), έχουν από πέρυσι σταλεί στον εισαγγελέα και η υπόθεση θα απασχολήσει τις δικαστικές αίθουσες.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ακόμα ότι εκτός του συγκεκριμένου διαγωνισμού της ΕΕΤΤ, είχε βγει κοινή υπουργική απόφαση που όριζε τον χάρτη συχνοτήτων, ενώ υπήρχε ειδική μελέτη, την οποία παρέλαβαν οι υπηρεσίες του Δημοσίου, η οποία όμως αγνοήθηκε.

«Αν τηρούσαμε εμείς αυτές τις διαδικασίες του διαγωνισμού θα ήμασταν αλλού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη, μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες, να προχωρήσει στη διόρθωση του χάρτη συχνοτήτων.

«Δεν κάνουμε διαγωνισμούς για έργα με μηδενικές εκπτώσεις και υπέρ συγκεκριμένων εταιρειών»

«Είναι ανήθικο και παράνομο να παίρνουν έργα μεγάλες εταιρείες με μηδενική έκπτωση και να δίνονται αποζημιώσεις για πρόσθετες εργασίες και καθυστερήσεις. Αυτά γίνονταν στο παρελθόν με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς δεν θα κάνουμε διαγωνισμούς για να κερδίζουν πάντα οι έξι μεγάλες ελληνικές εταιρείες και δυο-τρεις ξένες», τόνισε στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Κουτσούκου σχετικά με το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος.

Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης απέρριψε τις αιτιάσεις του κ. Κουτσούκου περί ακύρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού προκειμένου να πάρουν το έργο άλλες εταιρείες φιλικές προς την κυβέρνηση, και επικαλέστηκε τον κίνδυνο να μην υπάρξει χρηματοδότηση από την Κομισιόν λόγω στρεβλού ανταγωνισμού, καθώς το έργο είχε ανατεθεί σε κοινοπραξία των μεγάλων τεχνικών εταιρειών. Πρόσθεσε δε, ότι ο διαγωνισμός αυτός έγινε χωρίς ολοκλήρωση της μελέτης κόστους-ωφέλους αλλά και των απαλλοτριώσεων.

Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί, ενώ κατέθεσε αναλυτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η πρώτη εργολαβία, ύψους 67,2 εκατ. ευρώ, έχει έκπτωση 53%, η δεύτερη, ύψους 58,4 εκατ. ευρώ, 55% και η τρίτη, ύψους 53,25 εκατ. ευρώ, 57,45% και όπως είπε, το όφελος του Δημοσίου από τους νέους διαγωνισμούς μπορεί να φθάσει και στα 250 εκατ. ευρώ.

Έντονα αντέδρασε ο κ. Σπίρτζης, στις αιχμές του κ. Κουτσούκου για τη συμμετοχή του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και τις πολιτικές σχέσεις που έχει με στελέχη της κυβέρνησης. «Εγώ έχω έχει φιλικές σχέσεις με τον γιο του κ. Καλογρίτσα κι όχι με τον ίδιο. Ο κ. Καλογρίτσας δεν είναι νέος αλλά παλιός στο χώρο του Τύπου. Ρωτήστε τους παλιούς υπουργούς των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ οι οποίοι επίσης διατηρούσαν φιλικότατες σχέσεις με τον Χρ. Καλογρίτσα», αντέτεινε ο κ. Σπίρτζης.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ