Τη σαφή βούληση της χώρας μας να στηρίζει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) προς αποφυγή υποβάθμισης του ρόλου του, εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας προς τον γ.γ. του Οργανισμού, Κιτάκ Λιμ, σε συνάντησή τους σήμερα στο κτήριο του υπουργείου. Κατά τη συνάντηση, ο υπουργός εξέφρασε στον κ. Λιμ την πεποίθησή του ότι ο θεσμικός ρόλος του ΙΜΟ έχει ιδιαίτερη σημασία για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν τη διεθνή ναυτιλία, ενώ αντάλλαξε απόψεις με τον επικεφαλής του Οργανισμού και επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων. Πιο συγκεκριμένα, η συζήτηση αφορούσε:

• Την προώθηση και περαιτέρω ανάδειξη του ρόλου του ΙΜΟ για τη συνολική ρύθμιση των θεμάτων της διεθνούς ναυτιλίας, σε συνάρτηση και με το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας 2016 “Shipping: indispensable to the world”.
• Την αποτελεσματική εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων του Οργανισμού, ως αναγκαίο προαπαιτούμενο για την προώθηση της ποιότητας στη ναυτιλία.
• Το σύστημα ελέγχου των κρατών-μελών του ΙΜΟ, προκειμένου διασφαλισθούν ίσοι όροι δραστηριοποίησης της διεθνούς ναυτιλίας από όλα τα Κράτη σημαίας.
• Το ανθρώπινο κεφάλαιο της ναυτιλίας, με έμφαση αφενός στην διασφάλιση επαρκούς αριθμού και άρτια καταρτισμένων ναυτικών για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου και αφετέρου στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών.
Την αναβάθμιση της εκπροσώπησης της Ελλάδας στα όργανα του ΙΜΟ.

Ο κ. Λιμ εξέφρασε την επιθυμία του για περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης του ΙΜΟ, μέσω και της ενίσχυσης του ρόλου και της αποτελεσματικότερης λειτουργίας της Γραμματείας του Οργανισμού -και με την ευκαιρία αυτή, ευχαρίστησε θερμά την Ελλάδα για την υποστήριξη της.

Από πλευράς του, ο υπουργός Ναυτιλίας εξέφρασε ικανοποίηση για την πρόσφατη επίτευξη συμφωνίας στον ΙΜΟ σε συνάρτηση με την υιοθέτηση και υποχρεωτική διεθνή εφαρμογή υποχρεωτικού συστήματος για τη συλλογή δεδομένων για την κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία (MRV system), υπογραμμίζοντας την πάγια ελληνική θέση, ότι οποιαδήποτε μέτρα για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία, θα πρέπει να υιοθετηθούν στο πλαίσιο του ΙΜΟ.

Επιπρόσθετα, οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανάγκη αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών συμβάσεων του Οργανισμού, καθώς και στη σκοπιμότητα επίλυσης τεχνικών εκκρεμοτήτων υπό τον συντονισμό των αρμοδίων οργάνων του οργανισμού.

Σημαντικό μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε στο θέμα της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης στα πλοία, στο οποίο αποδίδεται εξαιρετική σημασία, τόσο από τον γ.γ. του ΙΜΟ, όσο και από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Επιπλέον, και οι δύο πλευρές υπογράμμισαν την ανάγκη αποτελεσματικής εφαρμογής της Σύμβασης για την Εκπαίδευση και Πιστοποίηση των Ναυτικών (STCW,) σε συνάρτηση με τη διασφάλιση άρτια καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, ικανού να ανταπεξέλθει με επάρκεια στις σύγχρονες απαιτήσεις της ναυτιλίας, όπως διαμορφώνονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τους νέους τύπους εξειδικευμένων πλοίων.

Τέλος οι δύο άνδρες, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τη συνεχιζόμενη μείωση του αριθμού αξιωματικών εμπορικού ναυτικού και συμφώνησαν στην ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, με πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

loading...
loading...
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.