Με τίτλο «Το Ιράν ξεδιπλώνει κόκκινο χαλί για τον Αλέξη Τσίπρα», η εφημερίδα Φιγκαρό αναφέρθηκε στην επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού υπογραμμίζοντας ότι «η Τεχεράνη, ως ιστορικός προμηθευτής πετρελαίου της Αθήνας, επιθυμεί να καταστήσει την Ελλάδα σημείο εισόδου της στην Ευρώπη».

Τονίζονται παράλληλα οι δυνατότητες συνεργασίας που ανοίγονται για ελληνικά διυλιστήρια.

Στο άρθρο, που υπογράφει η Αλεξία Κεφαλά, το Ιράν περιγράφεται ως μια χώρα που, μετά τη λήξη του εμπάργκο στις 16 Ιανουαρίου, είναι «γεμάτη δίψα για τον κόσμο».

‘Ετσι, «με ανοιχτές αγκάλες» υποδέχθηκαν τον Αλέξη Τσίπρα, που ήταν και ο πρώτος αρχηγός «ευρωπαϊκής χώρας στρατηγικής σημασίας» που επισκέφθηκε το Ιράν.

Από το Ισφαχάν έως την Τεχεράνη, έστρωσαν το κόκκινο χαλί για τον Έλληνα πρωθυπουργό, τονίζει το άρθρο.

Σύμφωνα με τη Φιγκαρό, το Ιράν δίνει ιδιαίτερη σημασία στη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας, που «με τα λιμάνια της αποτελεί ένα ενεργειακό κόμβο μεταξύ Ανατολής και Δύσης», και θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδανικός εταίρος για την πώληση του Ιρανικού πετρελαίου και του φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

Παράλληλα, οι εταιρικές σχέσεις σε πολλούς τομείς, όπως οι υποδομές για τις εισαγωγές μέσω της εμπορικής ναυτιλίας, θα μπορούσαν να διευκολυνθούν από το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέλος της ευρωζώνης και έχει ως νόμισμα το ευρώ, αναφέρει το δημοσίευμα.

«Η Αθήνα είναι διατεθειμένη να κάνει τα πάντα για να συμβάλει στην ανανέωση της χώρας, η οποία όπως και η Ελλάδα εξέρχεται από μια μακρά περίοδο κρίσης», φέρεται να δηλώνει ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος «διαθέτει ένα σημαντικό κεφάλαιο συμπάθειας με τις ιρανικές αρχές», εκτιμά η συντάκτης.

Μιλώντας για τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο Hamidreza Amirinia, επικεφαλής του Τεχνολογικού Πάρκου Pardis – το Silicon Valley του Ιράν με ιδιαίτερη δραστηριότητα στη νανοτεχνολογία και τη βιοτεχνολογία – δήλωσε ότι «θεωρείται ως ο πλέον ανεξάρτητος ηγέτης ευρωπαϊκής κυβέρνησης». Το Πάρκο πρόκειται για μια όαση στο βόρειο τμήμα της πρωτεύουσας, σε πλήρη αντίθεση με τις δραματικές ελλείψεις της υπόλοιπης χώρας σε φάρμακα, παιδικές τροφές, ακόμα και σε διυλιστήρια πετρελαίου.

«Παράξενο για το Ιράν που παράγει τόσες ποσότητες αργού πετρελαίου. Η τιμή της βενζίνης είναι ίσως στα 22 λεπτά του ευρώ, όμως καταστρέφει τα αυτοκίνητα», αναφέρει αστειευόμενος ένας διπλωμάτης.

«Ελληνικά διυλιστήρια για τον ιρανικό μαύρο χρυσό»

Το πετρέλαιο είναι στο επίκεντρο των διμερών συμφωνιών ανάμεσα σε Ελλάδα και Ιράν, σημειώνει το δημοσίευμα.

Πριν από το εμπάργκο, το Ιράν ήταν ο πρώτος προμηθευτής πετρελαίου στην Ελλάδα «καλύπτοντας μερικές φορές το 40% των ελληνικών αναγκών», δήλωσε ο Γρηγόρης Στεργιούλης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Ελληνικά Πετρέλαια, που πρόκειται να συμβάλει στη συνεργασία με τα διυλιστήριά της στην Αττική.

Για τη μεταφορά αυτών των υδρογονανθράκων στην Ευρώπη, τα Ελληνικά Πετρέλαια θα πρέπει επίσης να συμμετέχουν στις μεγάλες μελλοντικές συμβάσεις.

Τον Έλληνα πρωθυπουργό συνόδευσαν στο Ιράν περίπου 60 επιχειρηματίες.

Ανάμεσά τους, ο Μπάμπης Στασινόπουλος της εταιρίας Profile Software, η οποία πρόκειται να εφαρμόσει ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών υπολογιστών σε δύο ιρανικές τράπεζες.

Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, δηλώνει ότι ξεκίνησαν τρεις πτήσεις την εβδομάδα προς Τεχεράνη, με προοπτική να προχωρήσει η εταιρεία σε μια καθημερινή πτήση.

Η συντάκτης καταλήγει με τη σκέψη ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να θεωρηθεί για το Ιράν «ως δίαυλος προς την Ευρώπη, ενώ άλλοι μιλούν για Δούρειο Ίππο».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ