Αίτημα για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για τη διαφθορά και τη διαπλοκή κατέθεσε ο πρωθυπουργός κατά τη δευτερολογία του στη Βουλή.

«Ο κ. Μητσοτάκης σε μια αποστροφή του λόγου του μου είπε να ζητήσω άλλη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως για τη διαπλοκή. Καταθέτω λοιπόν αίτημα. Να έρθετε εδώ να απαντήσετε». 

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε πως θα διεξαχθεί συζήτηση στην οποία «θα μιλήσουμε με πρόσωπα και διευθύνσεις».

Νωρίτερα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της πρωτολογίας του, είχε καλέσει τον πρωθυπουργό να προβεί στην παραπάνω κίνηση.

«Ο λογογράφος σας προφανώς έμπλεξε τις ομιλίες σας και σας έδωσε την ομιλία που κάνατε πριν από 3 μήνες σαν να μην ακούσατε τίποτα για τον Καλογρίτσα και την Τράπεζα Αττικής. Σε αυτήν την αίθουσα δεν έρχεστε ως κατήγορος αλλά ως κατηγορούμενος για τα θέματα διαφάνειας και διαπλοκής, αν θέλετε ελάτε αύριο το πρωί σε προ ημερησίας για τα θέματα διαφάνειας αλλά την τελευταία φορά δεν σας πήγε και τόσο καλά…».

Κατά την πρωτολογία του ο πρωθυπουργός είπε χαρακτηριστικά, ότι στόχος της κυβέρνησης «είναι να σπάσουμε επιτέλους σε αυτή τη χώρα το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής και ξέρουμε ότι η ΝΔ θα είναι απέναντι καθώς έχει σπεύσει να υποστηρίξει τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών» ενώ τόνισε πως «σε αυτόν τον τόπο θα μάθουν όλοι ότι ο νόμος ισχύει για όλους»αναφερόμενος στην υπόθεση Καλογρίτσα κατηγορώντας τη ΝΔ ότι «έχει βγει στα κεραμίδια για να υπερασπιστεί καναλάρχες – τράπεζες».

Αναλυτικά η δευτερολογία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα

Ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι με την πρωτολογία του έδωσε την ευκαιρία στον πρόεδρο της ΝΔ τοποθετηθεί γι’ αυτά τα ζητήματα, όμως εκείνος αποφάσισε «για άλλη μια φορά να αποδράσει, να σιωπήσει», ενδεχομένως, όπως πρόσθεσε, γιατί δεν θέλει να λερώσει τα χέρια του διότι κάνουν άλλοι τη βρώμικη δουλειά, δηλαδή αυτοί τους οποίους υπερασπίζεται.

Παράλληλα ο κ. Τσίπρας απάντησε σημείο προς σημείο στις κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη αναφορικά με τις θέσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία, και τον κατηγόρησε για νεοφιλεύθερη οπτική που βρίσκει απήχηση μόνο σε μια μειοψηφία της κοινωνίας, αλλά και για υποκριτική επίκληση στην αναγκαιότητα συναίνεσης. Διευκρίνισε ότι το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη δεν είναι ότι υπερασπίζεται την άποψη του για την ιδιωτική εκπαίδευση, «το πρόβλημά σας είναι ότι μεροληπτείτε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και σχολείων ενάντια στα δημόσια».

«Όσο σιωπηλός ήταν ο κ. Μητσοτάκης στα θέματα της διαπλοκής τόσο ξεκάθαρος ήταν στα ζητήματα που αφορούν στη δική του ιδεολογική τοποθέτηση», στα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, όπου υπερασπίστηκε την «γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που είναι και ταξικά μεροληπτική, είναι ατζέντα ευκρινής αλλά έχει όρια σε ό,τι αφορά την απήχηση της στην κοινωνία, γιατί υπερασπίζεται δικαιώματα μιας μειοψηφίας, των ολίγων». Είπε ότι υπερασπίστηκε μια εκπαίδευση για τα δικαιώματα των ολίγων, όπως υπερασπίζεται σε άλλα ζητήματα την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, τις απολύσεις, τις περικοπές στο κοινωνικό κράτος. «Το βασικό χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του για την παιδεία είναι ότι υπερασπίζεται μια εκπαίδευση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μιας αριστοκρατίας, όχι μια εκπαίδευση των άριστων, αλλά των ελίτ», μια «κοινωνία πολλών ταχυτήτων, κατακερματισμένη, διχασμένη, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι εναντίον όλων και πιστεύει ότι χάρη σε κάποια αόρατη πρόνοια της αγοράς μπορεί να προοδεύσει ο κόσμος».

«Θέλει εκπαιδευτικό σύστημα κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωση της αγοράς», «εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οικοδομήσουμε την παιδεία της ισότητας, της αγάπης για τη γνώση», τόνισε.

Καταλόγισε στον κ. Μητσοτάκη ότι επιδόθηκε στο άθλημα της «παραπλάνησης και των ανακριβειών», και απάντησε μία-μία σε σχετικές αναφορές του.

-Για το ότι η παιδεία χρειάζεται εθνική συναίνεση. Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι θα καταργήσει όλα όσα φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ, και σχολίασε ότι αυτό δεν συνάδει με την παράταξη της ΝΔ που από τα έδρανα της αντιπολίτευσης είχε πάντα μια λελογισμέση στάση, ενώ ο κ. Μητσοτάκης ακολουθεί έξαλλη αντιπολίτευση. «ΕσεΙς αποχωρήσατε από τη συζήτηση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων για την παιδεία. Ποια συναίνεση λοιπόν;».

-Για το ότι η κυβέρνηση θέλει να πάει στο παρελθόν και όχι στο μέλλον, με την αναφορά για τη δεκαετία του ’80. Αφού σχολίασε ότι στη δεκαετία του ‘80 δεν πισωγύρισε η χώρα στην παιδεία, διερωτήθηκε γιατί ο κ. Μητσοτάκης έκανε αναφορά στο 1864 για να υπερασπιστεί το επιχείρημα του για την ιδιωτική παιδεία.

-Για τη θέση του κ. Μητσοτάκη ότι κι εκείνος θέλει ένα σχολείο που οι μαθητές να έχουν ευκαιρία να ανιχνεύσουν τα ταλέντα τους. «Τι κάνατε εσείς γι’ αυτή την ευκαιρία; Αποψιλώσατε την εκπαίδευση από προσωπικό, σταματήσατε να δίνετε υποτροφίες».

-Για τα πρότυπα σχολεία. Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι τα ιστορικά πρότυπα σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν, «εμείς θέλουμε να δώσουμε το βάρος στα πειραματικά, αλλά δεν γνωρίζω πουθενά στον κόσμο να υπάρχει ταύτιση του προτύπου με το πειραματικό, κάτι που έκανε η κ. Διαμαντοπούλου, την οποία εξήρατε».

-Για την κατηγορία περί υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου. «Πώς το κάνουμε αυτό; Αφού για πρώτη φορά τώρα όλα τα δημοτικά μπορούν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα και όλα τα παιδιά να πάνε σε αυτά. Μέχρι πέρυσι υπήρχαν σχολεία που δεν έκαναν αγγλικά και πληροφορική από την πρώτη δημοτικού και τώρα κάνουν όλα. Αυτό θα καταργήσετε όταν λέτε ότι θα τα καταργήσετε όλα;». Είπε ακόμα ότι η μείωση των ωρών βασίζεται στην παιδαγωγική επιστημονική άποψη ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αποδώσουν με τόσο βαρύ πρόγραμμα.

-Για την κατηγορία ότι οι αλλαγές στο Γυμνάσιο έγιναν χωρίς διάλογο. «Βεβαίως αν είχατε παραμείνει στην Επιτροπή θα ξέρατε αν έγινε ή όχι», είπε και κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να πει στην ελληνική οικογένεια ότι είναι ικανοποιημένος με το εξετασιοκεντρικό γυμνάσιο και θέλει να παραμείνει έτσι και ότι θα αλλάξει όποιες αλλαγές γίνουν.

-Για τις αλλαγές που έγιναν πέρυσι στο Λύκειο. «Εσάς δεν σας έφταναν οι πανελλήνιες και η ζημιά που έχουν κάνει στο σχολείο, αλλά είχατε ψηφίσει να δίνουν τα παιδιά πανελλήνιες και στην Α’ λυκείου;».

-Για την νομοθέτηση για τα ιδιωτικά σχολεία για να μην μπορεί να γίνει απόλυση και άρα να μην μπορεί να επιλέξει ο σχολάρχης το προσωπικό. «Δεν είναι ακριβές. Αυτό που κάναμε είναι να επαναφέρουμε αυτό που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ στην αρχή της Μεταπολίτευσης. Να μην μπορεί να γίνει απόλυση χωρίς τεκμηρίωση σε υπηρεσιακό συμβούλιο. Ο αείμνηστος Ράλλης ήταν σοβιετικός;».

-Για την αξιολόγηση. «Εμείς ετοιμάζουμε ένα συνολικό νόμο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, αλλά για να δούμε τι εννοείτε εσείς όταν μιλάτε για αξιολόγηση. Αυτό που φέρατε ως υπουργός δεν ήταν ακριβώς αξιολόγηση, αλλά νόμος για να διευκολύνει τις απολύσεις». «Δεν θέλατε αξιολόγηση», σημείωσε, «θέλατε δικαιολογία για απολύσεις. Κανείς δεν είναι αντίθετος με την έννοια της αξιολόγησης αλλά πρέπει να δούμε με ποιους όρους».

-Για το ότι είναι χαμηλά τα δίδακτρα για τα μεταπτυχιακά. Ο κ. Τσίπρας είπε ότι υπάρχουν μεταπτυχιακά των 10 και 15 χιλιάδων ευρώ και πως ο ένας τρόπος να το δει κανείς είναι να πει ότι υπάρχει ζήτηση που τα κρατάει σε λειτουργία, ο άλλος είναι να πει ότι η συντριπτική πλειοψηφία του λαού αποκλείεται εξαιτίας των υψηλών διδάκτρων από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα για το οποίο πληρώνει φόρους. «Όχι κ. Μητσοτάκη, δεν πρέπει να αποφασίσει μόνο η αγορά για το τι μεταπτυχιακά θα γίνουν».

-Για τα Θρησκευτικά και τις διαδικασίες. «Ελπίζω να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν γνωρίζατε ότι εδώ και 3 χρόνια γίνεται διαδικασία ουσιαστικού διαλόγου στο ΙΕΠ και ταυτόχρονα δοκιμαστικά τα προγράμματα αυτά έχουν πάει σε σειρά σχολείων και ο διάλογος θα συνεχιστεί, και το τελευταίο που θα ήθελε κανείς να κάνει είναι σύγκρουση με την Εκκλησία. Αντιθέτως είμαστε ανοικτοί να συνθέσουμε», είπε, επαναλαμβάνοντας τις θέσεις που διατύπωσε το πρωί και κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να μιλήσει με ευκρίνεια για την «ταμπακιέρα»: «Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να φύγουμε από το μάθημα ομολογία πίστης και να πάμε σε μάθημα που θα έχει ευρύτερη οπτική;».

-Για σύνδεση εκπαίδευσης με την αγορά και ότι υπάρχει χάσμα δεξιοτήτων. «Αυτό είναι το πρόβλημα της ανεργίας και όχι ότι τα παιδιά πάνε με τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά και τους λένε ότι είναι υπερκαταρτισμένοι;».

Ο Αλέξης Τσίπρας έκλεισε με ένα σχόλιο για την αναφορά του κ. Μητσοτάκη περί προσωπικών βιωμάτων: «Εγώ κ. Μητσοτάκη είμαι περήφανος για τη δική μου πορεία. Είχα την τιμή να συμμετέχω σε μερικές από τις σημαντικές εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος στον τόπο μας γιατί το φοιτητικό κίνημα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του 1990-91 απέναντι σε ένα αυταρχικό νομό της κυβέρνησης του πατέρα σας. Όπως ήταν τιμή μου να συμμετέχω και στο φοιτητικό κίνημα, βεβαίως σε μια εποχή παρακμής του. Αλλά αυτοί οι αγώνες, είναι αγώνες που πήγαν την κοινωνία μπροστά, διασφάλισαν και κατοχύρωσαν δικαιώματα, υπερασπίστηκαν τη δημόσια, δωρεάν παιδεία, την ίδια τη δημοκρατία», τόνισε.

«Το βασικό σας πρόβλημα», είπε στον κ. Μητσοτάκη, «όταν μιλάτε για την εκπαίδευση, παρότι με κατηγορείτε εμένα για τα δικά μου προσωπικά βιώματα μάλλον είναι τα δικά σας βιώματα, διότι μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απ’ έξω από δημόσιο σχολείο και δημόσιο πανεπιστήμιο και δεν μπορείτε να υπερασπιστείτε τη δημόσια παιδεία, παρά μονάχα την ιδιωτική».

Εκφράστηκαν δύο διαφορετικοί κόσμοι, ο δημόσιος χώρος και η υπεράσπισή του και ο κόσμος της αγοράς, τόνισε ο Αλ. Τσίπρας κλείνοντας τη διαδικασία

Στη σημερινή συζήτηση για την Παιδεία «εκφράστηκαν δύο διαφορετικές οπτικές για την Παιδεία, όπως έχουμε και για την οικονομία, αποτυπώθηκαν οι απόψεις και οι θέσεις από την πλευρά εκπροσώπησης δύο διαφορετικών κόσμων: Από τη μία ο δημόσιος χώρος και η υπεράσπισή του, από την άλλη ο κόσμος της αγοράς».

Αυτό τόνισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αποτιμώντας τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή, κατά την τριτολογία του, κλείνοντας τη διαδικασία.

Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι παρότι κατατίθενται απόψεις με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, τα θέματα Παιδείας απαιτούν διεξοδικό διάλογο και προσπάθεια σύνθεσης. Όπως ανέφερε, προϋποθέσεις για τον διάλογο είναι, πρώτον, καθαρές θέσεις όχι διαστρέβλωση, δεύτερον, να μην αποχωρούμε από τον διάλογο και, τρίτον, να μη λειτουργούμε με μία λογική ότι θα κατεδαφίσουμε τα πάντα. «Σας αδικεί η λογική ότι θα τα γκρεμίσετε όλα», υπογράμμισε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ