Σαφής διαχωρισμός υπάρχει ανάμεσα στην υπαγωγή μίας εταιρείας στο υπερταμείο αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου και της ιδιωτικοποίησής της, όπως ξεκαθαρίζει ο Δημήτρης Βίτσας.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας το υπερταμείο διαμορφώνεται στη βάση της συμφωνίας, δηλαδή δεν σημαίνει ότι όποια εταιρεία μπαίνει στο υπερταμείο θα οδηγηθεί σε ιδιωτικοποίηση. Αντίθετα, θα παρθούν μέτρα για την αξιοποίηση της περιουσίας της, άλλωστε η συγκρότηση του Εποπτικού Συμβουλίου αυτό εξασφαλίζει.

Κάθε μία από αυτές τις εταιρείες του δημοσίου -αυτή είναι η κατεύθυνση- θα πρέπει να εξεταστεί ξεχωριστά, να δει τις δυνατότητές της, να δει τι μπορεί να κάνει και από πού μπορεί να προσπορίσει έσοδα, να κρατάει χαμηλά τις τιμές που αφορούν τον καταναλωτή και να αξιοποιεί την περιουσία της, ανέφερε ο κ. Βίτσας.

Στη συνέχεια πρόσθεσε «όλα τα προηγούμενα χρόνια ακολουθήθηκε μια πολιτική που έκανε όλες αυτές τις εταιρείες ελλειμματικές, πλήρεις παθογενειών, από τον τρόπο που λειτουργούσαν υπέρ πολιτικών, περισσότερο, συμφερόντων, έως τον τρόπο που διαμορφωνόταν η διοίκησή τους.

Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι να παρουσιάζουν ελλείμματα. Η ορθή διαδικασία θα ήταν να υπήρχε χρόνος, τρόπος, μορφές, ώστε να μπορούσες να τις ανατάξεις.

Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε αυτού του είδους τις εταιρείες, όπως της ύδρευσης και της αποχέτευσης, είναι άλλο πράγμα να συμμετέχει κάποιος και άλλο να ιδιωτικοποιηθεί, δηλαδή πρέπει να είναι υπό δημόσιο έλεγχο.

Το έχουμε δηλώσει πολλές φορές αλλά και η συγκρότηση του Εποπτικού Συμβουλίου το εξασφαλίζει αυτό, καθώς θα λειτουργεί με ομοφωνία και τα δύο από τα τρία μέλη του τα ορίζει το Ελληνικό Δημόσιο.

Επιπλέον, στο ταμείο αξιοποίησης, στην ουσία ο τελικός εντολέας είναι ο Υπουργός Οικονομικών. Νομίζω ότι είναι αρκετές οι εγγυήσεις για τη μεγάλη προσπάθεια που πρέπει να γίνει».

Αναλυτικά τα όσα δήλωσε ο κ. Βίτσας για την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία) και την ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων):

Η ΕΛΒΟ είναι μια εταιρεία η οποία είναι πολύ ειδική. Εδώ και περίπου τρία χρόνια είναι υπό εκκαθάριση, δηλαδή έχε μπει σε διαδικασία εκκαθάρισης. Ένα κομμάτι, με βάση το καταστατικό της ασχολείται με την πολεμική βιομηχανία, βεβαίως το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι λίγη η δουλειά που κάνει.

Στην ΕΑΒ το 70% ασχολείται με δουλειές των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, όχι μόνο της Αεροπορίας, αλλά και του Στρατού και του Ναυτικού. Άρα στην ΕΑΒ υπάρχουν σοβαρά ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Για το προσφυγικό:

Να μη μας διαφεύγει ότι το προσφυγικό είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα και δεν πρόκειται να λυθεί αν δε σταματήσει ο πόλεμος, όπως και το μεταναστευτικό δεν πρόκειται να λυθεί αν δε σταματήσει η φτώχεια.

Το κύριο πρόβλημα μας, αυτή τη στιγμή, είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες ασύλου, κατά περίπτωση να δοθεί ή να μη δοθεί. Γίνονται περισσότερες επιτροπές και από τις αρχές του Σεπτεμβρίου έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες.

Βέβαια, περιμέναμε 400 ειδικούς από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι θα συνοδεύονταν από ανθρώπους που θα πήγαιναν στα νησιά και θα βοηθούσαν τους δικούς μας, που εξετάζουν τα αιτήματα σε πρώτο βαθμό.

Αυτό θα οδηγούσε ώστε κάποιοι να παίρνουν άσυλο ή να μπαίνουν στη διαδικασία διεθνούς προστασίας και να μεταφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα ή μέσω διαδικασίας μετεγκατάστασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης, ενώ κάποιοι θα γύριζαν πίσω, αυτοί δηλαδή που δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας με βάση το διεθνές δίκαιο και σε εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας θα επέστρεφαν στην Τουρκία.

Ένα ζήτημα είναι αυτό, που αφορά τη βοήθεια η οποία θα πρέπει να δοθεί, και με βάση τη συμφωνία, από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το δεύτερο ζήτημα είναι να ανοίξει η Ευρωπαϊκή Ένωση της διαδικασίες μετεγκατάστασης και να πει, αποφασίζουμε όλοι μαζί, αναλαμβάνουμε το βάρος όλοι μαζί.

Εδώ υπάρχει το θέμα της υποχρεωτικότητας. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε υποχρεωμένοι όλοι στην άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής και το προσφυγικό να μένει στην Ιταλία, τη Μάλτα και την Ελλάδα.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι σε διπλωματικό επίπεδο να πιέζουμε και από την άλλη να κρατάμε τη συμφωνία. Σε αυτό το πλαίσιο να βοηθήσουμε, ώστε να αποσυμπιεστούν τα νησιά. Να τρέξουν γρήγορα, οι διαδικασίες ασυνόδευτων παιδιών, ειδικών ομάδων κλπ, για να έρθουν στην ηπειρωτική Ελλάδα και από εκεί να φύγουν στο εξωτερικό.

Παράλληλα, στην ηπειρωτική Ελλάδα να προχωρήσουμε το σχέδιο εγκατάστασης. Εδώ είναι πολύ σημαντική η βοήθεια της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Μιλάμε για την εγκατάσταση προσφύγων όχι σε καταυλισμούς αλλά σε σπίτια ή σε οργανωμένες ξενοδοχειακές μονάδες.

Το Μάρτιο είχαμε 2.000 πρόσφυγες σε σπίτια και ξενοδοχεία και αυτή τη στιγμή είναι 9.000 και ελπίζουμε να φτάσουμε τον αριθμό στόχο των 20.000 πριν το τέλος του χρόνου. Ο στόχος είναι από τα 55 μεγάλα κέντρα φιλοξενίας να μείνουν 31 και αυτά να είναι όσο το δυνατό μικρότερα.

Για τη συμβολή των Ενόπλων Δυνάμεων:

Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήρθαν να συμβάλουν στις πολύ δύσκολες συνθήκες. Αναλάβαμε να φτιάξουμε τα 5 hot spot σε 15 μέρες, ορισμένα από αυτά ήδη είχαν προχωρήσει. Το κεντρικό μας ζήτημα, είναι ότι όλη η Ευρώπη ήταν ανεκπαίδευτη στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων και τώρα παίρνουν παραδείγματα από εμάς. Προχωρήσαμε σαν κυβέρνηση με τη συγκρότηση του Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής που σε πολύ σημαντικό βαθμό έχει ολοκληρωθεί η δομή του και η διασύνδεσή του με τα άλλα υπουργεία.

Για τα οικονομικά και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να επισημάνουμε ότι από την έκτακτη βοήθεια, γιατί τακτική βοήθεια τώρα θα αρχίσει να έρχεται, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει πάρει 80 περίπου εκατομμύρια ευρώ, το Υπουργείο Υγείας περιμένει και αρχίζει και παίρνει τώρα 25 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα μεγάλα ποσά πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στις μη κυβερνητικές οργανώσεις, γιατί έτσι είναι φτιαγμένη η οδηγία της ΕΕ, βέβαια είναι πιστοποιημένες, όμως έχουν τη δική τους γραφειοκρατία.

Για τις τηλεοπτικές άδειες:

Ο πόλεμος ο εσωτερικός ο πολιτικός είναι δεδομένος, όχι μόνο για τις άδειες. Διάβασε χθες τη φοβερή ανακοίνωση του ΣΕΒ με μια λογική από το πολύ παρελθόν προς το… πολύ μέλλον, ότι τάχα η λιτότητα είναι αυτή που θα φέρει την ανάπτυξη. Αναρωτιέται κανείς γατί δεν έγινε κάτι τέτοιο τα τελευταία 5 χρόνια. Το κεντρικό πρόβλημα είναι οι επενδύσεις από τη μια μεριά και η ενίσχυση της κατανάλωσης από την άλλη.

Υπάρχουν τηλεοπτικά κανάλια που τα δελτία ειδήσεών τους είναι περισσότερο πολεμικό ανακοινωθέν παρά προβολή της είδησης. Δείχνουν για παράδειγμα από την μια την απεργία στις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και αμέσως μετά ανάλογη απεργία στη Βενεζουέλα.

Έγινε μια διαδικασία αδειοδότησης μέσω δημοπρασίας. Προχωράμε προς αδειοδότηση. Τη Δευτέρα θα πρέπει να κατατεθούν συνολικά 82 εκατομμύρια ευρώ, όποιος δεν τα καταθέσει, τίτλοι τέλους. Οι υπερθεματιστές αφού πάρουν την άδεια πρέπει να τηρήσουν τους όρους της προκήρυξης αλλά και για τους όρους λειτουργίας.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ