Η περίοδος των εξετάσεων πλησιάζει και το άγχος της επίδοσης αρχίζει να κυριαρχεί. Πώς θα καταφέρει να συγκεντρωθεί και κυρίως να διαχειριστεί το άγχος του, που αν είναι έντονο ενδέχεται να του δημιουργήσει προβλήματα;

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρία Ζαφειροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, «ο αγχώδης μαθητής έχει χαμηλότερες επιδόσεις όχι εξαιτίας μαθησιακών προβλημάτων ή ανεπαρκούς προετοιμασίας αλλά επειδή αντιλαμβάνεται τις εξετάσεις ως ένα απειλητικό γεγονός. Το άγχος που προκύπτει από την αίσθηση της απειλής διαταράσσει τη λειτουργία της προσοχής και της μνήμης».

Προτείνει, επίσης, τους παρακάτω τρόπους χαλάρωσης αλλά και συγκέντρωσης την περίοδο των εξετάσεων:

  1. Βοηθητικές τεχνικές είναι να χαλαρώνει πριν πάει για ύπνο μετά από μεγάλες χρονικές περιόδους μελέτης, να διαβάζει ένα ενδιαφέρον εξωσχολικό βιβλίο, να ακούει απαλή μουσική, να εξασκηθεί στις βαθιές αναπνοές με παράλληλη οπτικοποίηση μιας χαλαρωτικής εικόνας, όπως μια ερημική παραλία.
  2. Στη χαλάρωση και εκτόνωση βοηθούν επίσης ένας περίπατος, το τρέξιμο ή κάποια άλλη άσκηση που του αρέσει. Οι γονείς, επίσης, θα πρέπει να βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει μια θετική στάση και να το προτρέπουν να φανταστεί την επιτυχία του, καθώς αυτό θα ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του.

Την κρίσιμη ημέρα των εξετάσεων τα μυστικά της καλύτερης συγκέντρωσης είναι τα εξής:

  1. Πρέπει να πάρει ένα καλό και ελαφρύ πρωινό – κάτι που θα τον στηρίξει και θα τον βοηθήσει να συγκεντρωθεί.
  2. Πρέπει να φτάσει στο σχολείο ή στο χώρο των εξετάσεων νωρίς.
  3. Πρέπει να πάει στην τουαλέτα πριν την έναρξη της εξέτασης.
  4. Πρέπει να κρατηθεί μακριά από τους ανθρώπους που μπορούν να το ταράξουν ή μπορούν να του πουν κάτι, να το σχολιάσουν και να του προκαλέσουν άγχος πριν από τις εξετάσεις.
  5. Πολύ βοηθητικό είναι ζητήσουν οι γονείς από το παιδί 10 λεπτά πριν από τις εξετάσεις να σημειώσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Με τον τρόπο αυτό το το βοηθούν να απελευθερώσει το μυαλό του από τα συναισθήματα που το κατακλύζουν, έτσι ώστε να μπορεί να εστιάσει ευκολότερα τη σκέψη του στα θέματα των εξετάσεων.
  6. Παράλληλα καλό θα ήταν να ενθαρρύνουν το παιδί να πάρει βαθιές αναπνοές και να χαλαρώσει μόλις καθίσει στην αίθουσα των εξετάσεων.
  7. Όταν πάρει τα θέματα των εξετάσεων, το πρώτο βήμα είναι να κάνει μια σύντομη ανάγνωση των θεμάτων υπογραμμίζοντας τις λέξεις κλειδιά και τις οδηγίες, να υπολογίσει πόσο χρόνο έχει για κάθε ερώτηση, να προσέξει τη διατύπωση των ερωτήσεων και να σιγουρευτεί ότι έχει καταλάβει τι ζητά η καθεμία να απαντήσει πρώτα τις ερωτήσεις που βρίσκει ευκολότερες.
  8. Δεν πρέπει να οργανώσει και να μαζέψει όλα όσα χρειάζονται να πάρει μαζί του για τις εξετάσεις τελευταία στιγμή διότι αυτό θα εκτοξεύσει τα επίπεδα άγχους.
  9. Δεν πρέπει να ξενυχτά πριν τις εξετάσεις για να κάνει επανάληψη.
SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ