Πώς θα καταφέρει να διαχειριστεί τα δύσκολα συναισθήματα, όπως είναι ο θυμός; Για να θέσετε τις βάσεις ώστε να αναπτύξει πιο εύκολα την ικανότητα του αυτοελέγχου ή για να κατανοεί καλύτερα τα συναισθήματά του μειώνοντας έτσι τα ξεσπάσματα, δοκιμάστε να εφαρμόσετε μερικές απλές τεχνικές διαχείρισης του θυμού.

  1. Μιλήστε για τα συναισθήματα. Εξηγήστε του πως είναι αποδεκτό να αισθάνεται θυμό, απογοήτευση ή λύπη, ότι δηλαδή πρόκειται για φυσιολογικά συναισθήματα. Ωστόσο δεν είναι πάντα αποδεκτός ο τρόπος που μπορεί κάποιος να τα εκφράζει (π.χ. δεν είναι αποδεκτό να χτυπάει τον άλλον όταν είναι θυμωμένο). Παράλληλα μιλήστε και για τα δικά σας συναισθήματα φέρνοντας παραδείγματα από την παιδική σας ηλικία.
  2. Φτιάξτε μια λίστα με όσα το ενοχλούν. Όταν κάτι το στενοχωρεί ή το θυμώνει προτείνετε να το σχεδιάζει ή να το γράφει σε ένα χαρτί.
  3. Ενθαρρύνετε το παιδί να εκτονωθεί μέσω της φυσικής άσκησης, όπως το παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο ή το τρέξιμο. Πολλές φορές η συσσωρευμένη ενέργεια προκαλεί πίεση και εκνευρισμό.
  4. Εξασκηθείτε σε απλές τεχνικές χαλάρωσης, όπως είναι οι αναπνοές. Μάθετε το παιδί να εισπνέει βαθιά και να εκπνέει αργά μετρώντας κάθε φορά μέχρι το τρία.
  5. Δείξτε κατανόηση. Ακούστε τι έχει να σας πει και μην το κάνετε να αισθάνεται ενοχές για αυτό που αισθάνεται. Καμιά φορά το μόνο που χρειάζεται είναι μια αγκαλιά ή η επιβεβαίωση της αγάπη σας.
  6. Διαβάστε ένα σχετικό βιβλίο όπου ο πρωταγωνιστής μαθαίνει τα συναισθήματά του και πώς μπορεί να τα διαχειριστεί και συζητήστε το.

SHARE


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Αφήστε το σχόλιό σας