Ένα λούτρινο παιχνίδι – ρομπότ που «μιλάει» στα παιδιά με αυτισμό και τα βοηθάει να κοινωνικοποιηθούν κατασκεύασε ερευνητική ομάδα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη.

Πρόκειται για την εφαρμογή «ARRoW», η οποία διακρίθηκε προ ημερών στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «TELLUS Awards – Technology Enhanced Learning», καθώς επιλέχθηκε στη νικήτρια τετράδα με τις πιο καινοτόμες εφαρμογές εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Ευρώπη.

«Δεν είναι απλώς ένα ρομπότ. Είναι μία καινοτόμος παιδαγωγική μέθοδος, που εφαρμόζεται με τη βοήθεια του ρομποτικού συνεργάτη, από τον γονέα, τον εκπαιδευτικό και τον θεραπευτή του παιδιού, που παρουσιάζει τη διαταραχή του αυτισμού», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φαχαντίδης και πρόσθεσε:

«Είναι πολύ διαδραστικό παιχνίδι, καθώς έχει ενσωματώσει χαρακτηριστικά λόγου, έκφρασης και κίνησης, ενώ είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό. Το παιδί μπορεί να κοιμάται με αυτό ή να το παίρνει μαζί του, ενώ το μέγεθός του είναι τέτοιο, ώστε να ενισχύει τη διάδραση. Η μορφή του λούτρινου δεν είναι τυχαία, αλλά την επιλέξαμε μετά από έρευνα».

Όπως ο ίδιος επισήμανε, «η λειτουργία του ρομπότ εξατομικεύεται στις ανάγκες του παιδιού και δεν περιορίζει τον εκπαιδευτικό ή θεραπευτή στο πρόγραμμα που διαμορφώνει», τονίζοντας ότι απευθύνεται σε ηλικίες μέχρι περίπου 12 ετών.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή «ARRoW» σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την ελληνική ομάδα «SocioBotix«, η οποία το κατασκεύασε, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες επεξεργαστών, διαδικτύου και κινητήρες. Στόχος είναι οι πιλοτικές εφαρμογές του προγράμματος, σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα και κέντρα υποστήριξης παιδιών με αυτισμό, να επεκταθούν στην περιοχή διαταραχών ΔΕΠΥ και συνδρόμου Down.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ