Αν δεν είναι αυτό επίκαιρο μήνυμα, λόγω της επικείμενης έναρξης της φετινής σχολικής χρονιάς, ποιο μπορεί να είναι…

Σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, κάθε πρόσθετη ώρα που ένας έφηβος περνάει στο σπίτι του μπροστά σε μια οθόνη (τηλεόρασης, υπολογιστή, παιχνιδοκονσόλας, κινητού), τόσο μειώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις του στο σχολείο.

Μάλιστα, η πιο επιζήμια για τους βαθμούς είναι αυτή της τηλεόρασης.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Δρα Κίρστεν Κόρντερ επιβεβαίωσαν επίσης το μάλλον αυτονόητο: όσοι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαβάζουν περισσότερές ώρες τα μαθήματά τους στο σπίτι τους, έχουν σημαντικά καλύτερους βαθμούς σε σχέση με τους συμμαθητές τους.

Αφού ανέλυσαν στοιχεία για 845 μαθητές, ηλικίας 14 έως 16 ετών, διαπίστωσαν ότι -στη Βρετανία τουλάχιστον- ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες περίπου μπροστά σε μια οθόνη στον εξωσχολικό χρόνο του.

Ακόμη και όταν ένας μαθητής διαβάζει πολύ τα μαθήματά του στο σπίτι του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης, πάλι έχει σχετικά χειρότερους βαθμούς, συγκριτικά με τους συμμαθητές του που δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά από μια οθόνη.

Από την άλλη, το επίπεδο σωματικής άσκησης δεν φαίνεται να επηρεάζει θετικά τη σχολική επίδοση, πράγμα που πάντως έρχεται σε αντίθεση με πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία, η γυμναστική κηση έχει θετική επίδραση όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στους βαθμούς.

Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μελέτες συμφωνούν ότι η σωματική άσκηση δεν κάνει κακό στις επιδόσεις του παιδιού στο σχολείο.

Πάντως, οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από άλλη μεγαλύτερη μελέτη, ωστόσο συνέστησαν στους γονείς να περιορίσουν, όσο μπορούν, τις ώρες που τα παιδιά τους περνούν μπροστά σε μια οθόνη, πράγμα καθόλου εύκολο, όπως γνωρίζουν όσοι έχουν παιδιά…

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο διεθνές περιοδικό «International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ