Είναι σημαντικό να κοιμούνται τα παιδιά νωρίς το βράδυ ή αρκεί να κοιμούνται τις ώρες που πρέπει χωρίς να έχει σημασία αν θα ξαπλώσουν στο κρεβάτι μετά τις 10, τις 11 ή τις 12 το βράδυ; Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά: Ο επαρκής ύπνος που ξεκινά πριν τις 9 το βράδυ είναι σημαντικός για την υγεία και την ανάπτυξή τους. Επομένως την επόμενη φορά που θα το αφήσετε να δει τηλεόραση ή να παίξει στον υπολογιστή ενώ κανονικά θα πρέπει να πάει για ύπνο, ξανασκεφτείτε το σοβαρά. Ας δούμε γιατί.

Επηρεάζεται η ανάπτυξή του. Ο ύπνος είναι κομβικός για την ανάπτυξη των παιδιών αφού κατά τη διάρκεια του η αυξητική ορμόνη – που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη – αυξάνεται και φτάνει στην κορύφωση στις 10 μ.μ., στις 12 π.μ. και στις 2 π.μ, μόνο όταν το παιδί κοιμάται. Όσο μειώνονται οι ώρες ύπνου, τόσο ελαττώνεται η αυξητική ορμόνη, επηρεάζοντας αρνητικά τον ρυθμό ανάπτυξης του παιδιού.

Κοιμάται πιο εύκολα. Όσο πιο νωρίς βάλετε το παιδί για ύπνο, τόσο πιο εύκολα θα κοιμηθεί – ειδικά αν ακολουθείτε και κάποιο τελετουργικό – και τόσο πιο ποιοτικό ύπνο θα κάνει το βράδυ. Αντιθέτως όσο πιο πολύ καθυστερείτε το μικρό σας είναι πιθανό να πάθει υπερένταση, να δυσκολεύεται να αποκοιμηθεί και να ξυπνάει το βράδυ.

Επιδρά στις σχολικές επιδόσεις. Όταν το παιδί δεν έχει ξεκουραστεί αρκετά, δεν μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα με αποτέλεσμα να επηρεάζονται οι επιδόσεις του στο σχολείο.

Επηρεάζει την ψυχολογία του. Θα έχετε και εσείς διαπιστώσει ότι όταν το παιδί δεν έχει ξεκουραστεί αρκετά, είναι πιο δύσκολο να συνεργαστεί και είναι πιο πιθανό να γκρινιάζει περισσότερο.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ