Συχνά οι γονείς όταν τα παιδιά τους έρχονται αντιμέτωπα με αρνητικά συναισθήματα, είτε προσπαθούν να τα υποβαθμίσουν, είτε τρέχουν να τα σώσουν, όμως αυτές οι τακτικές κάθε άλλο παρά βοηθητικές είναι για το ίδιο το παιδί.

Σύμφωνα με την ψυχολόγο Susan David, το σημαντικότερο είναι να βοηθά ο γονιός να ξεπεράσει ένα αρνητικό συναίσθημα χωρίς να το αγνοεί και να είναι έτσι έτοιμο να προχωρήσει παρακάτω. Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσει ο γονιός;

Επιτρέψτε του να το αισθανθεί. Τα αρνητικά συναισθήματα είναι υπαρκτά και όσο ένας γονιός προσπαθεί να πείσει το παιδί του να μην αισθάνεται θυμό, στενοχώρια ή ζήλια δεν το βοηθά να μάθει να τα διαχειρίζεται.

Επιτρέψτε του να τα εκφράσει, αντί για παράδειγμα να τα περιορίζετε, λέγοντας «τα αγόρια δεν κλαίνε» ή»εδώ δεν επιτρέπεται να θυμώνουμε».

Δώστε τους όνομα. Βασικό βήμα στη διαχείριση των συναισθημάτων είναι να τα πείτε με το όνομά τους, ώστε το παιδί να αρχίσει να καταλαβαίνει σιγά σιγά τι είναι αυτό που αισθάνεται.

Δείτε τα μαζί να «φεύγουν». Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει πως κανένα αρνητικό συναίσθημα δεν κρατάει για πάντα και ότι δεν σημαίνει πως κάθε παρόμοια εμπειρία στο μέλλον θα προκαλέσει το ίδιο συναίσθημα.

Προετοιμάστε το για την επόμενη φορά που θα βιώσει το ίδιο συναίσθημα. Καθώς ξεκινάει να κατανοεί ότι αυτό που μετράει είναι το πώς ανταποκρίνεται στο συναίσθημά του κάθε φορά.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ