Σε συνθήκες αποπληθωρισμού για 42ο συνεχή μήνα βρέθηκε η ελληνική οικονομία και τον Αύγουστο, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε τον συγκεκριμένο μήνα 0,9% σε ετήσια βάση, παρά τις αυξήσεις στην έμμεση φορολογία που επιβλήθηκαν από τον Ιούλιο.

Ο πληθωρισμός ήταν αρνητικός και τον Ιούλιο (-1%), ενώ είχε μειωθεί και τον Αύγουστο πέρυσι (-1,5%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ψάρια γενικά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 1,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 4,2% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

δ) Κατά 3,3% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

ε) Κατά 1,1% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 0,6% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία- κοµµωτήρια- είδη ατοµικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχηµάτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα προσωπικά είδη.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,8% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα) και στον καπνό.

β) Κατά 2,1% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 0,3% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,5% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

Σε μηνιαία σύγκριση (Αύγουστος προς Ιούλιο), ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε µείωση 0,3%, έναντι µείωσης 0,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός παρουσίασε αύξηση 0,4% σε σχέση με τον Αύγουστο πέρυσι, από αύξηση 0,2% τον Ιούλιο 2016 και έναντι µείωσης 0,4% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση Αυγούστου 2015 προς Αύγουστο 2014. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός δεν παρουσίασε µεταβολή, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ