«Μακροπρόθεσμο όφελος για την Ελλάδα» θα φέρει η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, βελτιώνοντας σημαντικά, τόσο τις υποδομές των αεροδρομίων, όσο και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνάντησης γνωριμίας με δημοσιογράφους, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, παρουσιάζοντας το επιχειρησιακό πλάνο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, για τα οποία το τίμημα θα ανέλθει σε 1,234 δισ. ευρώ για το σύνολο των 40 ετών, τόνισαν πως πρόκειται για μια επένδυση που θα φέρει όφελος στην ελληνική οικονομία, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς και νέες θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, τόνισε ότι η ετήσια αύξηση που αναμένεται στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι της τάξεως του 3% ετησίως και πρόσθεσε πως «δεν είμαστε εδώ για ένα γρήγορο κέρδος. Έχουμε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και πιστεύουμε στην προοπτική της χώρας και στο μέλλον της Ελλάδας» σημειώνοντας πως ήδη βρίσκονται σε συνομιλίες με αεροπορικές εταιρίες και μεγάλους tour operators.

Η κοινοπραξία, όπως ανέφερε ο Στέφαν Σούλτε, έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτείται για την υλοποίηση του σχεδίου, και στα ταμεία της εταιρείας υπάρχουν 1,1 δισ. ευρώ μετρητά. Ο κ. Σούλτε επανέλαβε, ότι με την παραχώρηση των αεροδρομίων, η κοινοπραξία θα προβεί σε επενδύσεις ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ στα αεροδρόμια έως το 2020, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγαλύτερες επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, ευχαρίστησε την Fraport για την «εμπιστοσύνη που έχει δείξει στην χώρα μας συμμετέχοντας σε επενδύσεις σε μια δύσκολη περίοδο» και πρόσθεσε πως το μήνυμα είναι «ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα. Εμείς την εμπιστευτήκαμε». «Είναι μήνυμα αισιοδοξίας στην Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια, ότι κάτι καινούργιο έρχεται» είπε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Κοπελούζος.

Σε ότι αφορά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τους επικεφαλής της κοινοπραξίας, αναμένεται να απασχοληθούν περίπου 20.000 εργαζόμενοι. «Στην κοινότητα του αεροδρομίου της Αθήνας, μέσω του οποίου διακινήθηκαν 18 εκατομμύρια επιβάτες το 2015, απασχολούνται 17.000 άτομα. Δείτε πόσοι θα δουλέψουν στα αεροδρόμια που διακίνησαν 23 εκατομμύρια επιβάτες» ανέφερε ο Δημήτρης Κοπελούζος, ενώ ο Στέφαν Σούλτε απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε πως δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις στο προσωπικό που απασχολείται τώρα: «Είμαστε υποχρεωμένοι να τους κάνουμε μια προσφορά για να μείνουν. Μας ενδιαφέρει να μείνουν να δουλέψουν, γιατί γνωρίζουν το αντικείμενο».

Ερωτηθείς για επερχόμενες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια, ο επικεφαλής της Fraport είπε πως το τέλος που είναι τώρα 12 ευρώ για επιβάτες εντός Σένγκεν και 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν, θα γίνει ενιαίο με ύψος 13 ευρώ, με το ποσοστό που πηγαίνει στα αεροδρόμια να μην ξεπερνά το 5% – ενώ με την ολοκλήρωση των επενδύσεων μπορεί το τέλος να αυξηθεί και στα 18 ευρώ. Πάντως, σύμφωνα με τον Στ. Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί, αφού όλα θα εξαρτηθούν από τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά μετά από τέσσερα χρόνια. «Ακόμα κι αν το τέλος πάει στα 18 ευρώ, θα εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις χρεώσεις ανταγωνιστικών αεροδρομίων, όπως στην Τουρκία και την Ισπανία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, σημειώνεται πως κλιμάκιο της κοινοπραξίας πραγματοποιεί επισκέψεις στα αεροδρόμια, έχουν απομείνει πέντε από τα δεκατέσσερα, και ήδη διενεργούνται μελέτες για τα πλάνα ανάπτυξης του κάθε αερολιμένα ξεχωριστά, τα οποία αναμένεται ανακοινωθούν στο τέλος του καλοκαιριού.

SHARE


ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.