Σε δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζει το γερμανικό περιοδικό Spiegel τις συνολικές ζημίες που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία Volkswagen από το σκάνδαλο με το λογισμικό – απάτη. Όπως επισημαίνει άρθρο με τίτλο, «οι δημοσιονομικές επιπτώσεις του σκανδάλου – τα κατώτατα όρια αντοχής της VW», «δεν είναι ακόμα σαφές πόσο θα κοστίσει στην εταιρεία η υπόθεση με την απάτη στα καυσαέρια». «Οι εκτιμήσεις προσμετρώνται σε δισεκατομμύρια (ευρώ)», καθώς θα πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος «από τις κυρώσεις, τις αποζημιώσεις, τα δικαστικά έξοδα και την πτώση των πωλήσεων».

SPIEGEL_VW

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ, ο όμιλος VW στις 30 Ιουνίου διέθετε άμεσα σε ρευστό μόλις 18 δισ. ευρώ και τίτλους αξίας 15 δισ. ευρώ – σύνολο 33 δισ. ευρώ. Μάλιστα, αναγκάσθηκε πρόσφατα να καταφύγει στην άντληση 10 δισ. ευρώ από ξένους οίκους, λόγω της συνεχιζόμενης κακοδιαχείρισης από τον πρώην ισχυρό άνδρα του ομίλου, τον Μάρτιν Βίντερκορν.

Το έγκυρο περιοδικό για να καταδείξει την καθοδική πορεία που είχε το τελευταίο διάστημα ο γνωστός όμιλος αναφέρει ότι έγινε «λεηλασία των λογαριασμών», παρά το γεγονός ότι η πώληση των μετοχών της Suzuki, που διέθετε η VW, προς την ολλανδική LaserPlan είχε αποφέρει στα ταμεία του γερμανικού ομίλου 3 δισ. ευρώ.

Εάν το συνολικό κόστος της ζημίας αποδειχθεί μεγάλο η VW, λέει το το Spiegel, θα αναγκασθεί να λάβει μέτρα λιτότητας, να θέσει σε εφαρμογή ένα αυστηρό πρόγραμμα άντλησης κεφαλαίων, αλλά και να περιορίσει στο ελάχιστο τις δαπάνες στο πεδίο της έρευνας και της ανάπτυξης, οι οποίες ήταν αρκετά υψηλές για να καλυφθούν στα στάνταρντ του ομίλου.

Εκτός αυτού, αναμένεται ντόμινο παρενεργειών στους κατόχους κοινών μετοχών του ομίλου μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: η Porshe, το ομόσπονδο κράτος της Κάτω Σαξονίας, η Audi, η Skoda, οι μάρκες πολυτελείας Bentley και Bugatti, καθώς και τα φορτηγά SCANIA/MAN. Το χειρότερο σενάριο για την VW -αναφέρει το Spiegel- θα ήταν να αναγκασθεί να πουλήσει «όλα τα ασημικά της» εκποιώντας τις συμμετοχές της.

Η ισχύς του γερμανικού ομίλου, σε περίπτωση που χρειαστεί να τα βγάλει όλα «στο σφυρί», ανέρχεται στα 86 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Spiegel: Porshe (39 δισ. ευρώ), Audi (30 δισ. ευρώ), Scoda (10 δισ. ευρώ), Bentley και Bugatti (3-5 δισ. ευρώ),  Scania/MAN – Volkswagen Επαγγελματικά (30 δισ. ευρώ). Περίπου άμεσα μπορούν να «εκποιηθούν» οι αξίες που αντιστοιχούν στις έξι πρώτες μάρκες. Σε αυτό το απευκταίο σενάριο για τη γερμανική οικονομία «τίποτα δεν θα είναι πλέον το ίδιο» καταλήγει ο συντάκτης του άρθρου Michael Kröger.

(Πληροφορίες – Φωτογραφία: www.spiegel.de)  

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ