H μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία της Κίνας, η COSCO Shipping, σχεδιάζει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων της στο λιμάνι του Πειραιά κατά 35% μέχρι το 2018, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Φου Τσενγκ Κιού, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters .

Η COSCO, σχεδιάζει να εκτινάξει την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 5 εκατομμύρια TEUs μέχρι το 2018 στο πλαίσιο μετατροπής της Ελλάδας σε διακομιστικό κέντρο για τις αυξανόμενες εμπορικές ανάγκες μεταξύ Ασίας και Ανατολικής Ευρώπης, όπως είπε ο Φου στην πρώτη του συνέντευξη μετά την εξαγορά του λιμανιού του Πειραιά

«Αν φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο…το λιμάνι του Πειραιά θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια», είπε ο Φου μιλώντας από το γραφείο του, το οποίο είναι διακοσμημένο με την σημαία της Ε.Ε,  της Κίνας και της Ελλάδας.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση θα φέρει τον Πειραιά στην πέμπτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών στην Ευρώπη, πάνω από το λιμάνι Αλγκεσίρας της Ισπανίας.

Ο ναυτιλιακός όμιλος έχει ξοδέψει εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και η ετήσια διακίνηση υπερτριπλασιάστηκε σε 3,3 εκατομμύρια TEUs τον περασμένο χρόνο από 880.000 TEUs το 2010. Η διακίνηση αναμένεται  να αποδώσει 3,7 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης με την Ελλάδα, η COSCO πρέπει να ολοκληρώσει επενδύσεις περίπου € 300 εκατομμυρίων σε διάστημα πέντε ετών πριν προβεί στην εξαγορά ενός  επιπλέον 16% των μετοχών του λιμανιού.

Ο Φου είπε ότι η πρόσθετη επένδυση θα αξιοποιηθεί κυρίως για την αναβάθμιση των επισκευών των πλοίων, της υλικοτεχνικής υποστήριξης και τις επιχειρήσεις κρουαζιέρας, προσθέτοντας ότι ένα λεπτομερές επιχειρηματικό σχέδιο θα είναι έτοιμο το Νοέμβριο.

Η Ελλάδα αγωνίζεται να αναβιώσει την οικονομία της και να μειώσει την ανεργία των νέων από το 49% μετά από επτά χρόνια λιτότητας που προκάλεσαν ύφεση.

«Μέσα από τις επενδύσεις μας (θέλουμε) να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», είπε. «Μια εταιρεία, βέβαια, πάντα χρειάζεται νέο αίμα … για να αυξάνεται».

Το λιμάνι του Πειραιά απασχολεί περίπου 1.100 άτομα. Τα εργατικά συνδικάτα αντιστάθηκαν σθεναρά στην πώληση  του λιμανιού, φοβούμενοι περικοπές θέσεων εργασίας και μισθών αλλά και επιδείνωση των συνθηκών εργασίας.

Ο Φου διαβεβαίωσε ότι η COSCO «είναι πολύ προσεκτική και λαμβάνει πολύ σοβαρά αυτά τα ζητήματα … και τα χειρίζεται  σύμφωνα με το νόμο».


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ