Σημαντικές απώλειες καταγράφει και σήμερα η μετοχή της Volkswagen, χάνοντας επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τη χρηματιστηριακή της αξία, μετά την παραδοχή ότι είχε υποεκτιμήσει την κατανάλωση καυσίμων σε κάποια οχήματα, ανοίγοντας νέο μέτωπο στο σκάνδαλο που αρχικά επικεντρώθηκε στην παραποίηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε αργά χθες ότι είχε υποεκτιμήσει την κατανάλωση καυσίμου σε έως 800.000 οχήματα στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει ότι η οδήγηση των εν λόγω οχημάτων κοστίζει περισσότερο απ’ ο,τι πίστευαν οι ιδιοκτήτες τους.

Οι αποκαλύψεις – που έδωσαν μια νέα διάσταση στην κρίση η οποία προηγουμένως είχε επικεντρωθεί στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις – είναι οι πρώτες που απειλούν να πλήξουν σοβαρά τις πωλήσεις οχημάτων της VW από το ξέσπασμα του σκανδάλου, σύμφωνα με αναλυτές.

Ο αντίκτυπος του σκανδάλου δεν έχει ακόμα επηρεάσει ιδιαίτερα στις πωλήσεις της εταιρίας – αν και ήταν η μοναδική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοίνωσε μείωση στις ταξινομήσεις οχημάτων στη Γερμανία τον Οκτώβριο.

Στις 12:03 ώρα Ελλάδας, η μετοχή της υποχωρούσε 8,6% στα 101,45 ευρώ.
«Μια ακόμα εβδομάδα, ένα ακόμα σοκ στην ιστορία της VW», έγραψε σε σημείωμά του ο Στιούαρτ Πίρσον, αναλυτής στην Exane BNP Paribas. «Προσθέτουμε ακόμα 4 δισεκ. ευρώ στο κόστος ανάκλησης και φοβούμαστε ότι θα υπάρξει σοβαρότερος εμπορικός αντίκτυπος», ανέφερε ο Πίρσον.

Χθες, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε επίσης ότι είχαν υποεκτιμηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – οδηγώντας σε υποεκτίμηση της κατανάλωσης καυσίμων – και αύξησε κατά 2 δισεκ. ευρώ το εκτιμώμενο κόστος του σκανδάλου.

Το σκάνδαλο ξέσπασε τον Σεπτέμβριο όταν οι αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν ότι η VW χρησιμοποιούσε ειδικό λογισμικό για να χειραγωγεί τις δοκιμές για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Η VW παραδέχθηκε ότι το επίμαχο λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε έως 11 εκατ. οχήματα με κινητήρες ντίζελ σε όλο τον κόσμο.

Η τελευταία παραδοχή της VW έγινε αφού η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν την ενημέρωσε ότι παρόμοιες συσκευές είχαν τοποθετηθεί και σε μεγαλύτερους 3λιτρους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε πολυτελή σπορ μοντέλα της Porsche και της Audi.

Η VW διέψευσε τους ισχυρισμούς της αμερικανικής υπηρεσίας αλλά χθες δήλωσε ότι θα έρθει άμεσα σε επαφή με τις «αρμόδιες αρχές» για τις περαιτέρω ενέργειές της σχετικά με τα τελευταία ευρήματα για την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Από την αρχή, πίεσα πολύ για την αμείλικτη και πλήρη αποσαφήνιση των γεγονότων» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Ματίας Μίλερ. «Τίποτα και κανείς δεν θα μας σταματήσει. Είναι μια επίπονη διαδικασία αλλά είναι η μόνη μας εναλλακτική».

Η μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στα 78 χρόνια της ιστορίας της VW έχει εξανεμίσει σχεδόν 24 δισεκ. ευρώ – σχεδόν το ένα τρίτο – από τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρίας, οδήγησε σε έξοδο τον επικεφαλής της Μάρτιν Βίντερκορν και συντάραξε τον κλάδο κατασκευής αυτοκινήτων.

Τα τελευταία ευρήματα για την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – δύο σημεία με τα οποία δεν έχουν ακόμα ασχοληθεί οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές – είδαν το φως της δημοσιότητας ενώ η VW συνεχίζει την εκτεταμένη αναθεώρηση του τρόπου που αντιμετωπίζει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την μόλυνση. Ενώ τα ευρήματα αφορούν κυρίως κινητήρες ντίζελ, επηρεάζεται επίσης και ένα κινητήρας βενζίνης.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ