Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο που ξέσπασε στις ΗΠΑ ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.

Η Γαλλία κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες. Έρευνα για την εταιρεία ξεκινά και στη Γερμανία ενώ ήδη πελάτες της Volkswagen ζητούν αστρονομικές αποζημιώσεις.

Στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η Volkswagen αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Για να «καθησυχάσουμε» τους πολίτες φαίνεται «απαραίτητο» να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1.

Οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν την Παρασκευή ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ του 2009 και του 2015 και είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ, ήταν εξοπλισμένα με ένα λογισμικό που μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης των ρύπων για να παραποιήσει τα αποτελέσματά τους.

Ερωτηθείς μια μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της Volkswagen στην Φραγκφούρτη (-17%) αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις αυτές, ο Σαπέν απάντησε: «Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί».

«Μόνον και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους Γάλλους κατασκευαστές», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει «κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι Γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως η Volkswagen».

Είναι σημαντικό να δράσουμε «στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας»,σχολίασε.

«Δεν πρόκειται για μικροπράγματα, δεν είναι ένα θέμα ταχύτητας ή ποιότητας του δέρματος, αφορά πραγματικά αυτό που κάνουμε για να αποφύγουμε να δηλητηριάζονται οι άνθρωποι από την μόλυνση», υπογράμμισε.

Στις ΗΠΑ οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης, ξεκινήσει ποινική έρευνα κατά της κατασκευάστριας εταιρείας, ενώ στη Γερμανία οι αρχές έδωσαν εντολή για την άμεση διεξαγωγή «ενδελεχών ελέγχων στα μοντέλα ντίζελ» της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτής.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις αρχές της Νότιας Κορέας για να συζητήσουν αύριο για τους ελέγχους για τους ρύπους στα οχήματα του ομίλου.

«Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς της Volkswagen σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου Παρκ Παν-Κιου. «Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου», πρόσθεσε. Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσει για την ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Από τα πέντε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό αυτό και έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ, τέσσερα έχουν εισαχθεί στη Νότια Κορέα. Περίπου 59.000 τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα, διευκρίνισε ο Παρκ.

Η Volkswagen όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων Volkswagen και Audi στις ΗΠΑ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ, σε μία υπόθεση που αναμένεται να επιβαρύνει σημαντικά τον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας.

Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

 

Παράλληλα, πτωτικά κινούνται, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την παραδοχή της γερμανικής εταιρίας για χειραγώγηση στους ελέγχους των Αμερικανικών Περιβαλλοντικών Αρχών για τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.

Η κίνηση της Σεούλ έγινε μετά τον εξαναγκασμό της Volkswagen από την Αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος να ανακαλέσει σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, καθώς διαπιστώθηκε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτά μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων.

Τα προβλήματα της Volkswagen  προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ