Υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν εκείνοι που ενημέρωσαν μια αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της αποκάλυψε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό στους ντιζελοκινητήρες της, υποστηρίζει η επικεφαλής της υπηρεσίας περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας CARB.

«Διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΕ ενημέρωσαν την αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT για την ενδεχόμενη παραποίηση των αποτελεσμάτων από τους ελέγχους για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου» (NΟx) είπε η Μαίρη Νίκολς στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche.

Σύμφωνα με την επιθεώρηση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη «χειραγώγηση» των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια εταιρεία είχε ενημερώσει για το θέμα τις υπηρεσίες του τότε Επιτρόπου Βιομηχανίας, του Ιταλού Αντόνιο Ταγιάνι.

Οι υπάλληλοι που γνώριζαν το θέμα ήταν «τόσο εκνευρισμένοι με την αδράνεια της Επιτροπής» που στράφηκαν στην ICCT.

Με τη μεσολάβηση αυτής της περιβαλλοντικής οργάνωσης ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την υπόθεση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Volkswagen παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με αυτό το λογισμικό. Επί χρόνια, τα αυτοκίνητα αυτά εξέπεμπαν στην ατμόσφαιρα μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίου του αζώτου απ’ όση προβλεπόταν από τις τεχνικές προδιαγραφές.

«Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, αυτό σημαίνει ότι ο πρώην και η νυν Επίτροποι Βιομηχανίας, ο Αντόνιο Ταγιάνι και η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, συγκάλυπταν τα γεγονότα και ψεύδονταν εν γνώσει τους ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», τόνισαν σε ανακοίνωσή τους δύο Γάλλοι ευρωβουλευτές των Πρασίνων, ο Γιανίκ Ζαντό και η Καριμά Ντελί.

Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Volkswagen παρουσίασαν μείωση 5,3%, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, κάτι που εξηγείται εν μέρει από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε τον προηγούμενο μήνα.

Οι παραδόσεις οχημάτων έπεσαν στις 490.000, από 517.400 τον Οκτώβριο του 2014. Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις αγορές της Βραζιλίας και της Ρωσίας ενώ στη Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3%.

«Η μάρκα VW είναι αντιμέτωπη με τις προκλήσεις των καιρών. Όχι μόνο αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα των ντιζελοκινητήρων (σ.σ. την υπόθεση του παράνομου λογισμικού που είχε τοποθετηθεί σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ) και του διοξειδίου του άνθρακα (σ.σ. την δεύτερη αποκάλυψη ότι χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη εξέπεμπαν μεγαλύτερη ποσότητα CO2 απ’ όση προβλεπόταν στις τεχνικές προδιαγραφές τους) αλλά και την τεταμένη κατάσταση στις παγκόσμιες αγορές», υποστήριξε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Γιούργκεν Στάκμαν.

Η περιβαλλοντική οργάνωση, ICCT, διέψευσε το σενάριο

Η αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση ICCT, που αποκάλυψε το σκάνδαλο του παράνομου λογισμικού που χρησιμοποιούσε η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen στους ντιζελοκινητήρες της, διέψευσε ότι είχε ενημερωθεί για την υπόθεση από διοικητικούς υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως υποστηρίζει ένα γερμανικό περιοδικό.

«Η ICCT δεν ενημερώθηκε ποτέ από κανέναν για μια ενδεχόμενη απάτη όσον αφορά τους ελέγχους εκπομπής καυσαερίων και ουδέποτε κάναμε την παραμικρή έρευνα για να εντοπίσουμε παράνομα λογισμικά ή αποδείξεις περί απάτης» ανέφερε ένας εκπρόσωπος του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών.

Το οικονομικό περιοδικό WirtschaftsWoche σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπό του υποστήριζε ότι η περιβαλλοντική οργάνωση ICCT ενημερώθηκε από Ευρωπαίους υπαλλήλους οι οποίοι είχαν «αγανακτήσει» με την αδράνεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υπόθεση αυτή.

Ο εκπρόσωπος της ICCT σημείωσε ότι μάλλον υπάρχει μια «σύγχυση» μεταξύ του αυξημένου επιπέδου των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου (NOx) –κάτι που γνώριζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2011– και της παρουσίας παράνομου λογισμού στα οχήματα της VW, κάτι που ανακαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές μετά το 2014.

Σε «σύγχυση» απέδωσε το άρθρο και μια πηγή της Κομισιόν από τις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ότι το 2011 ο τότε Επίτροπος Βιομηχανίας Αντόνιο Ταγιάνι είχε ενημερωθεί για ενα πρόβλημα στην πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων και όχι για την παρουσία παράνομου λογισμικού.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ