Ένα χρόνο μετά την τραγωδία που έλαβε χώρα τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου το 2014, η οποία στοίχησε τη ζωή σε 11 ανθρώπους ενώ ακόμη 18 είναι οι αγνοούμενοι, η εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, γράφει ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι στο Norman Atlantic μπορεί να τέθηκε σε λειτουργία το λάθος σύστημα πυρασφάλειας, σε λάθος γέφυρα του πλοίου.

Ένα χρόνο μετά το κουφάρι του πλοίου βρίσκεται ακόμη δεμένο στο λιμάνι του Μπάρι της Ιταλίας, ενώ η έρευνα των Ιταλών εισαγγελέων συνεχίζεται, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς.

Την ίδα ώρα οι ιταλικές αρχές δεν έχουν εξερευνήσει το πλοίο στο σύνολό του, προκειμένου να βρουν το οποιοδήποτε στοιχείο για τους νεκρούς που εγκλωβίστηκαν στα γκαράζ που μετατράπηκαν στους πύρινους τάφους τους.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα και με μια πρώτη έρευνα επιτροπής του ιταλικού υπουργείου Μεταφορών, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη σε οριστικό συμπέρασμα, μπορεί να υπήρξε πρόβλημα στην ενεργοποίηση του συστήματος πυρασφάλειας του πλοίου. Και αυτό διότι βρέθηκαν ανοικτές οι βαλβίδες του συστήματος στην γέφυρα αριθμός τρία, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι στην γέφυρα τέσσερα, όπου διαπιστώθηκε ότι ξέσπασε η πυρκαγιά.

«Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε επίσης να εξηγηθεί το γεγονός ότι ο κυβερνήτης Αρτζίλιο Τζακομάτσι, στις πιο δύσκολες, αρχικές στιγμές της όλης κινητοποίησης, ρωτά το πλήρωμα επτά φορές μέσα σε λίγα λεπτά, αν έχει τεθεί σε λειτουργία το σύστημα πυρασφάλειας», γράφει η Il Fatto Quotidiano.

«Πράγματι κάποιος έκανε λάθος την στιγμή που έπρεπε να ξεκινήσει να λειτουργεί το σύστημα που χρησιμεύει για να σβήσουν άμεσα οι φλόγες; Και το γεγονός αυτό μπορεί να επηρέασε την ταχύτητα με την οποία διαδόθηκε η πυρκαγιά;», διερωτάται η ιταλική εφημερίδα.

Βάσει μαρτυριών των επιβατών, η Il Fatto αναφέρει ότι από τις μάνικες αντί για νερό έβγαινε καπνός ενώ υπενθυμίζει ότι πολλοί απόρησαν για ποιο λόγο το πλοίο ρυμουκλήθηκε μέχρι την Ιταλία, αντί να επιλεγεί ένα λιμάνι της Αλβανίας, οι ακτές της οποίας ήταν σε μικρή απόσταση από το σημείο στο οποίο βρισκόταν το πλοίο.

Τέλος, σύμφωνα με το σημοσίευμα, μέλος του πληρώματος ανέφερε στην κατάθεσή του ότι τα φορτηγά ήταν παρκαρισμένα, στα γκαράζ, σε υπερβολικά μικρή απόσταση, το ένα από το άλλο και ότι δεν υπήρχαν, πιθανώς, αρκετές πρίζες για τα φορτηγά ψυγεία.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ