Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν στη Νέα Σκωτία του Καναδά το αρχαιότερο μέχρι σήμερα απολίθωμα πεύκου, το οποίο υπολογίζεται ότι έχει ηλικία 140 εκατομμυρίων ετών!

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Χάουαρντ Φάλκον-Λανγκ του πανεπιστημίου Royal Holloway του Λονδίνου, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Geology.

Τα απολιθώματα του πεύκου, μήκους μόλις μερικών χιλιοστών, βρέθηκαν σε μορφή απολιθωμένων κάρβουνων ανάμεσα στις πέτρες ενός λατομείου. Αυτό δείχνει ότι οι πυρκαγιές ήταν συχνές στα πρώτα πευκοδάση, καθώς εκείνη την εποχή υπήρχε πολύ περισσότερο οξυγόνο στην ατμόσφαιρα, η οποία ήταν συνεπώς πιο εύφλεκτη. Σήμερα, τα πευκοδάση κυριαρχούν στο βόρειο ημισφαίριο και τα πεύκα συνεχίζουν να καίγονται εύκολα, αλλά χάρη στα κουκουνάρια τους, που φυτρώνουν μετά το κάψιμο του δέντρου από τη φωτιά, μία νέα γενιά πεύκων γεννιέται.

«Τα απολιθώματα καμένου πεύκου δείχνουν ότι η συνύπαρξη φωτιάς και πεύκου είναι πανάρχαια, φθάνει έως την εμφάνιση των πρώτων πεύκων στον πλανήτη», δήλωσε ο δρ Φάκον-Λανγκ.