«Αλλόφωνοι» είναι η επίσημη ορολογία που χρησιμοποιεί το γαλλικό υπουργείο παιδείας για τους μαθητές που δεν γνωρίζουν τη γαλλική γλώσσα.

Για να ξεχωρίσουν μάλιστα τα προσφυγόπουλα που έχουν φθάσει τελευταία από Συρία, Ιράν, Αφγανιστάν από τα παιδιά των μεταναστών κυρίως από τις πρώην αποικίες, χρησιμοποιούν τον όρο «Μαθητές Αλλόφωνοι Νεοαφιχθέντες» («Elèves Allophones Nouvellement Arrivés» (ΕΑΝΑ).

Για την υποδοχή τους δημιούργησαν μάλιστα πριν από μια τετραετία (Οκτώβριο 2012) μια ειδική υποδομή, το «Ακαδημαϊκό Κέντρο για την Εκπαίδευση Νεοαφιχθέντων Αλλόφωνων παιδιών» με το ακρωνύμιο CAZNAV.

Το Κέντρο αυτό αναλαμβάνει την υποδοχή των παιδιών, από 11 έως 18 ετών, καθώς και την αξιολόγησή τους γύρω από τις γνώσεις και την προηγούμενη μάθησή τους. Η σχετική εξέταση γίνεται για τα μαθηματικά στη γλώσσα τους, στα δε γαλλικά για το επίπεδο κατανόησης.

Στόχος είναι να καθορισθεί το επίπεδο και η κατηγορία της τάξης στην οποία θα οδηγηθούν με απώτερο μέλημα, την ένταξή τους σε κανονική τάξη με παιδιά της ηλικίας τους. Από τα έως τώρα στοιχεία του υπουργείου πάντως, εννέα στα δέκα «αλλόφωνα» παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης στη γαλλική γλώσσα, εξ’ ου και η δημιουργία ειδικών τμημάτων.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-2015 υπολογίζονται στις 52.500 οι ‘αλλόφωνοι’ μαθητές με ειδικές ανάγκες, τόσο για την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας όσο για σχολική εκπαίδευση.

Η πλειοψηφία των παιδιών αυτών (71%), έφθασε στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και κατανεμήθηκαν σε 9.200 σχολεία ή εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τα σχολεία στην ευρεία περιφέρεια των Παρισίων (Ile de France) απορροφούν το σημαντικό ποσοστό 32%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας, αναμένεται ότι κατά την επόμενη διετία η Γαλλία θα έχει να υποδεχθεί επιπλέον 8.000 με 10.000 αλλόφωνα παιδιά. Το υπουργείο κατέληξε σε αυτά τα νούμερα, με την ιδέα ότι ένας στους τρεις πρόσφυγες είναι ανήλικος και βάσει δηλώσεων του προέδρου Ολάντ ότι η Γαλλία αναμένεται να δεχθεί 24.000 πρόσφυγες κατά την ερχόμενη διετία, επιπλέον των 6.700 που έφθασαν το καλοκαίρι.

Στο Καλέ ατενίζοντας πάντα την Αγγλία

Το Καλέ είναι μια πονεμένη ιστορία για τους μετανάστες, τους πρόσφυγες και τα προσφυγόπουλα που θέλουν να περάσουν τη Μάγχη για την Αγγλία. Είναι γύρω στα 300 τα ανήλικα παιδιά που βολοδέρνουν ακόμα και σήμερα στον άθλιο καταυλισμό, την περιβόητη «ζούγκλα», παρότι η κυβέρνηση έχει ήδη διαλύσει το νότιο μέρος της. Παραμένουν πεισματικά ατενίζοντας στην άλλη όχθη τη γηραιά Αλβιώνα, όπου τα περισσότερα έχουν κάποιον οικείο που τα περιμένει.

Στη «ζούγκλα» είναι οι εθελοντές, του λεγόμενου «Λαϊκού Σχολείου», γύρω στους 30, που έχουν οργανωθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, προτείνοντας διάφορες δραστηριότητες, παράλληλα με την εκμάθηση της γλώσσας.

Στην περιοχή πάντα του Καλέ και στον καταυλισμό «Λικ Φερί» η κυβέρνηση τήρησε την υπόσχεσή της και διόρισε τον Ιούνιο δύο εκπαιδευτικούς για τα εκεί προσφυγόπουλα.

Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Για τις μεγαλύτερες ηλικίες στην ανώτερη εκπαίδευση, γίνεται μια προσπάθεια από διάφορες σχολές ή πανεπιστήμια, τα οποία στη Γαλλία, έχουν την αυτονομία τους. Η πιο σημαντική αλλά και η πιο αμφισβητηθείσα προσπάθεια έγινε τον περυσινό Σεπτέμβριο από τη Σορβόννη.

Ο Φιλίπ Μπουτρί, πρόεδρος του Πανεπιστημίου Σορβόννη «Παρί 1», αποδέχθηκε πρόταση οικονομικής ενίσχυσης 600.000 ευρώ από το Κατάρ, προκειμένου να δεχθεί 100 νέους πρόσφυγες στα έδρανά της.

Παρά τις ισχυρές επικρίσεις τόσο από συναδέλφους του όσο από πολίτες που δεν θέλουν ν’ ακούν για τα δολάρια του Κατάρ στην γαλλική Παιδεία, ο Φιλίπ Μπουτρί, προχώρησε τελικά στην υπογραφή με το Κατάρ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ