Το πώς τα κόμματα και οι «κρυφές ομάδες» τους διαμορφώνουν γνώμες και συνειδήσεις στα social media είναι λίγο πολύ γνωστό. Για όσους δεν γνωρίζουν, δίνουν ανάθεση σε διαφημιστικές εταιρείες ή προσλαμβάνουν «στρατό» υπαλλήλων, οι οποίοι δημιουργούν πολλά ψεύτικα προφίλ σε facebook, twitter και disqus και αρχίζουν να συμπεριφέρονται ως πραγματικοί χρηστές ή ως τρολ, ανάλογα την περίπτωση ή την ανάθεση και με αυτό το τρόπο δημιουργούν τάσεις, διασπείρουν πολλές φορές ψεύτικες ειδήσεις ή ακόμα και «λάσπη», χειραγωγώντας γνώμες και συνειδήσεις.

Τρανό παράδειγμα το σημερινό trend στο twitter #reziLEFTikame, το όποιο έγινε από τις γνωστές σε όλους μας ομάδες προπαγάνδας που κοιτούν προς τα… δεξιά.

Το trend αυτό, ξεκίνησε από τον τρολολογαριασμό:

https://twitter.com/Prince_Draculea/ και ακολούθησαν δεκάδες αλλά ψεύτικα προφίλ στο twitter, κάνοντας χρήση του εν λόγω hashtag.

Το πώς καταλαβαίνεις εάν ένας λογαριασμός είναι ψεύτικος και έχει δημιουργηθεί μόνο για να «παρέχει» υπηρεσίες, γίνεται αντιληπτό και από τον πλέον αδαή από:

  • Την εικόνα που χρησιμοποιεί για avatar
  • Τον αριθμό των χρηστών που ακολουθεί και τον αριθμό των χρηστών που των ακολουθούν
  • Από το περιεχόμενο και τη δραστηριότητά του
  • Από τη συμμαχική αλληλεπίδραση του με χρήστες ίδιου ή παρόμοιου περιεχομένου

Οι λογαριασμοί peristeraRaTheDarkKnightGr έχουν μεν σατιρικά στοιχεία για τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αλλά το όλο τους περιεχόμενο αφορά αποκλειστικά και μόνο την αποδόμηση της κυβέρνησης, καθώς επίσης επιθέσεις σε χρήστες, που γράφουν «φιλικά» ή θετικά σχόλια για την κυβέρνηση.

Η επιτυχία έρχεται στην πραγματικότητα μετά το «χτίσιμο» του trend, όταν καταφέρεις και του δώσεις το «εισιτήριο» για την είσοδο στο TOP-10 με τα δημοφιλή θέματα στο twitter. Τότε αρχίζουν παίζουν… μπάλα και πραγματικοί χρήστες και εσύ απλά κάθεσαι και το απολαμβάνεις…

Έτσι, λοιπόν, από το πουθενά δημιουργείς μια τεχνητή δυσαρέσκεια προς τη κυβέρνηση ή το «Χ» κόμμα ή τη «Χ» είδηση και κάνεις αυτό για το οποίο πληρώνεσαι…

Αν στο παιχνίδι μπουν και οι βουλευτές, οι οποίοι έχουν σχεδόν πολλούς ακόλουθους, τότε το trend γίνεται επιπέδου Τσάμπιονς Λιγκ. Όπως έγινε και σήμερα, δηλαδή.

Ο Γιάννης Βρούτσης (@VroutsisGiannis), της ΝΔ, αναπαρήγαγε το εν λόγω trend, ενώ στη συνέχεια έκανε αναδημοσίευση (retweet) και ο αντιπρόεδρος του κόμματος, Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi).

Retweet έκανε αργότερα και η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου (@AnnaAsimakopoul), αλλά και η Εύη Χριστοφιλοπούλου (@evichrist) και ο Ανδρέας Λοβέρδος (@a_loverdos) του ΠΑΣΟΚ (μάλλον από… σπόντα).

adonis

SHARE


ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.