Και μετά το πτυχίο τι; «Δεν ξέρω τι να κάνω, ας κάνω ένα μεταπτυχιακό… Να μην κάνετε ένα μεταπτυχιακό, επειδή το κάνουν όλοι. Να μην κάνετε ένα μεταπτυχιακό, επειδή θέλετε να αποφύγετε την αναζήτηση στην αγορά εργασίας. Αν το φοβάστε τώρα, που είστε 22-23 ετών, όταν θα έχετε ένα μεταπτυχιακό ή και δύο μεταπτυχιακά και θα είστε 30 χρονών και δε θα έχετε βγει ακόμη στην αγορά εργασίας, θα το φοβάστε ακόμη περισσότερο«.
Η ψυχολόγος και Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης του ΑΠΘ, Κατερίνα Παπακώτα δίνει «οδηγίες προς ναυτιλλομένους» για τον σχεδιασμό μία πετυχημένης σταδιοδρομίας, με μεπταπτυχιακές σπουδές για …τους σωστούς λόγους.

Στο κοινό που παρακολουθεί, στο γεμάτο αμφιθέατρο του Κέντρου Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ, επικρατεί ησυχία. Νέοι και νέες έχουν βγάλει τα τετράδια τους και κρατούν σημειώσεις. Άλλωστε σε μια εποχή με οξύ το πρόβλημα της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων των ΑΕΙ, η σωστή καθοδήγηση είναι κρίσιμη.

Η ομιλία της κ. Παπακώτα ήταν μία από τις συμβουλευτικές εισηγήσεις, που έγιναν στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασης των στόχων και επαγγελματικών προοπτικών των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που προσφέρουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Διεθνές Πανεπιστημίου Ελλάδος. Την εκδήλωση διοργάνωσαν και φέτος από κοινού τα τρία Πανεπιστήμια της πόλης.

Ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για τη σωστή επιλογή προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών, είναι όπως επισήμανε η σύμβουλος σταδιοδρομίας του ΑΠΘ «να συνδέεται με ξεκάθαρους επαγγελματικούς στόχους, κάτι που σημαίνει σωστή επαγγελματική πληροφόρηση, δηλαδή να δείτε πού θέλετε να δουλέψετε, τι δουλειά θέλετε να κάνετε και σ’ αυτή τη δουλειά τι γνώσεις απαιτούνται, ποιες εξειδικεύσεις επιλέγονται και πού κινείται η αγορά εργασίας».

«Σε πολλά τμήματα είναι πολύ γενικές οι γνώσεις και τα παιδιά νιώθουν μία ανάγκη εξειδίκευσης, όμως σε κάποια Τμήματα δεν ισχύει αυτό και μερικές φορές επικρατεί και ο μύθος ότι η αγορά εργασίας απαιτεί μεταπτυχιακό. Η αγορά το ζητάει πια, γιατί όλοι το κάνουν πια. Δεν είναι, όμως, απαραίτητο το μεταπτυχιακό σε μερικές Επιστήμες» σημείωσε η κ. Παπακώτα.

Το ΑΠΘ προσφέρει 87 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, εκ των οποίων τα 27 είναι διεπιστημονικά ή διιδρυματικά , δηλαδή υπάρχουν συνεργασίες, είτε μεταξύ Τμημάτων, είτε μεταξύ άλλων Πανεπιστημίων- ελληνικών και ξένων. Αντίστοιχα το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας προσφέρει 32 Προγράμματα, εκ των οποίων τα 5 διιδρυματικά και 3 διατμηματικά. Δεκαεννιά προγράμματα προσφέρει και φέτος το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας.

«Την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά, κάναμε ένα άλμα και από τα 10 μεταπτυχιακά, πήγαμε στα 19, επομένως πάμε στη δεύτερη χρονιά γι’ αυτά τα νέα προγράμματα και ετοιμαζόμαστε από την επόμενη χρονιά να προσθέσουμε και κάποια άλλα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητικός διευθυντής εκπαίδευσης του ΔΙΠΑΕ, Γιάννης Κώνστας, εκφράζοντας ικανοποίηση για το γεγονός ότι «ενώ αυξήθηκε πάρα πολύ ο αριθμός των φοιτητών μας συνολικά, διατηρήσαμε το ποσοστό των ξένων φοιτητών».

Ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι η αυξητική τάση του ποσοστού φοιτητών προερχόμενων από τη Δυτική Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Νότια Αμερική, με παράλληλη υποχώρηση του αριθμού των φοιτητών που προέρχονται από βαλκανικές χώρες, και μέχρι πρότινος αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία των ξένων φοιτητών του ΔΙΠΑΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα στη Θεσσαλονίκη οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα αρμόδια Γραφεία των Ιδρυμάτων (Γραφείο Διασύνδεσης ΑΠΘ 2310997350, Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΠΑΜΑΚ 2310891612, Γραφείο Διασύνδεσης ΔΙΠΑΕ 2310807520) και να ενημερώνονται από τους αντίστοιχους ιστοτόπους.

SHARE
loading...
loading...
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.