Κινητοποίηση όλων των φορέων της Θράκης προκαλεί η προοπτική τοποθέτησης σταθμού διοδίων στον κόμβο της Μέστης, μεταξύ των περιφερειακών ενοτήτων Έβρου και Ροδόπης.

Πρόσφατα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο, «Κατασκευή σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων», με καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων την 22α Νοέμβριου 2016.
Στο πλαίσιο των αντιδράσεων αυτών, αποφασίστηκε στις 31 Οκτωβρίου να νεκρώσει η αγορά της Θράκης, και ταυτόχρονα επιτροπή από εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων να μεταβεί στην Αθήνα για να συναντήσει τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη αντίστοιχα, καθώς και τους προέδρους του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το σύνολο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγονται στους νομούς Έβρου και Ροδόπης, με επιστολή τους προς τους κυρίους Σπίρτζη και Τσακαλώτο, ζητούν την ανάκληση την εγκατάστασης του νέου σταθμού διοδίων στην Μέστη, τονίζοντας πως «η εγκατάστασή τους θα έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες για τους κατοίκους και των δύο περιοχών», ενώ αντιπροτείνουν εγκατάσταση των διοδίων στον συνοριακό σταθμό των Κήπων, ώστε να μην επιβαρύνονται οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις του Έβρου και της Ροδόπης.

Με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, ο δήμαρχος Μαρώνειας-Σαπών, Γιάννης Σταυρίδης, τονίζει ότι «η λειτουργία ενός ακόμη σταθμού διοδίων στην Μέστη σε συνδυασμό με τα ήδη υφιστάμενο σταθμό στον Ίασμο και τον φημολογούμενο στον κάθετο άξονα Κομοτηνής –Νυμφαίας –Μάκαζα, θα δημιουργήσουν ένα “περίκλειστο” τόπο και θα τιμωρήσουν πρωτίστως τους Θρακιώτες χρήστες της Εγνατίας».

Επιστολή προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων για το ίδιο θέμα, απέστειλε νωρίτερα σήμερα Τετάρτη και ο αναπληρωτής περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, Θεόδωρος Μαρκόπουλος. Σε αυτήν, ο κ. Μαρκόπουλος επικαλείται μεταξύ άλλων, την άνοδο του κόστους μεταφορών των προϊόντων στην Θράκη από την μεγάλη επιβάρυνση των αλλεπάλληλων σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, και την επιβάρυνση του κόστους συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου από τη χρήση που επιλέγουν να κάνουν οι νταλίκες διεθνών μεταφορών προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια κατά μήκος της Εγνατίας. Τέλος, υπενθυμίζει και τη μεγάλη άνοδο των τροχαίων στους δρόμους αυτούς, εξαιτίας της σοβαρής κυκλοφοριακής τους επιβάρυνσης.


loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ