Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, προτείνει μέτρα προστασίας από υψηλές χρεώσεις στην κατανάλωση νερού.

Συγκεκριμένα, οι προμηθευτές νερού πρέπει:

  • Να προβαίνουν σε πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών, με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως μέσω ευδιάκριτης, έγγραφης ειδοποίησης στην οικία τους, αλλά και τηλεφωνικά και με αποστολή σχετικού γραπτού τηλεφωνικού μηνύματος ή/και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση νερού κατά την καταμέτρηση της παροχής. Επιπλέον, και εφόσον η διαρροή είναι ορατή εντός του φρεατίου, να προχωρούν οι ίδιοι, χωρίς καθυστέρηση, στη διακοπή της υδροδότησης.
  • Να μειώνουν δραστικά τις ιδιαίτερα αυξημένες χρεώσεις από αφανείς διαρροές, μέσω της τιμολόγησης του νερού με χαμηλότερη τιμή χρέωσης (ιδίως οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης), καθώς και να μη χρεώνουν τέλη αποχέτευσης (τα οποία, σημειωτέον, για την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ανέρχονται σε 75% επί της αξίας της κατανάλωσης νερού).
  • Να προχωρούν σε αντίστοιχη μείωση του τιμήματος της ύδρευσης και στις περιπτώσεις μεγάλων καταναλώσεων, οι οποίες οφείλονται σε ελαφρά αμέλεια του καταναλωτή ως προς τον περιορισμό της κατανάλωσης (π.χ. όταν πρόκειται για δυσδιάκριτες διαρροές, για κακή χρήση ποτιστικού ή προκειμένου για ακατοίκητα ακίνητα ή εξοχικές κατοικίες), εφόσον διαπιστώνεται από το ιστορικό κατανάλωσης η διαχρονικά ορθή χρήση της ύδρευσης από τον καταναλωτή.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές πρέπει, μεταξύ άλλων:

  • Να ελέγχουν τακτικά, τουλάχιστον μια φορά το μήνα, την καλή κατάσταση του φρεατίου ύδρευσης και ιδίως την ένδειξη του μετρητή ύδατος. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουν να λάβουν, χωρίς καθυστέρηση, τα κατάλληλα μέτρα περιορισμού των μεγάλων καταναλώσεων, είτε λόγω διαρροών είτε λόγω ελαττωματικής λειτουργίας εξοπλισμού ή ασυνείδητης, αυξημένης χρήσης του ύδατος. Ειδικά στους ιδιοκτήτες ακατοίκητων ή απομακρυσμένων ακινήτων προτείνεται να ελέγχουν τακτικά (ηλεκτρονικά από τις σχετικές ιστοσελίδες των προμηθευτών ύδατος, όπου υφίστανται ή με αίτηση για ταχυδρομική αποστολή των λογαριασμών στον τόπο κατοικίας τους) τις καταμετρήσεις των παροχών τους.
  • Να γνωστοποιούν στους προμηθευτές ύδατος τα στοιχεία επικοινωνίας τους και, σε περίπτωση αλλαγής, να τα επικαιροποιούν (βλ. και σχετικό πεδίο σε λογαριασμούς ΕΥΔΑΠ), ώστε να είναι δυνατή η έγκαιρη ενημέρωσή τους για τυχόν προβλήματα της παροχής ύδρευσης.

«Είναι υπόθεση και καθήκον όλων μας η ενεργός συμμετοχή στην προσπάθεια περιορισμού της σπατάλης του νερού» καταλήγει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

loading...
loading...
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ..

To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.