Αφιέρωμα στον Έλληνα καλλιτέχνη που απεικονίζει την Ευρωπαϊκή κρίση με playmobil κάτι που έχει προκαλέσει την οργή της εταιρείας, πραγματοποιεί η Βρετανική εφημερίδα Guardian.

Όλα ξεκίνησαν το 2013, γράφει η εφημερίδα,  όταν ο Νίκος Παπαδόπουλος έπαιζε με τον γιο του Μάριο. «Προσποιούμασταν ότι πηγαίνουμε για ύπνο χρησιμοποιώντας τα playmobil και μου ήρθε η ιδέα να δημιουργήσω σκηνές όχι μόνο από τη ζωή στο σπίτι αλλά από ολόκληρη την κοινωνία» λέει στον Guardian.

3170 (1)Από τότε ο 36χρονος σεναριογράφος από τη Θεσσαλονίκη έχει δαπανήσει περισσότερα από 900 ευρώ σε playmobil και έχει δημιουργήσει δεκάδες σατιρικές σκηνές με πολιτικό υπόβαθρο.

Η πρώτη του δημιουργία ήταν με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών και απεικονίζει μία γυναίκα με μαυρισμένα μάτια. Στη συνέχεια άρχισε να απεικονίζει σκηνές της ελληνικής οικονομικής κρίσης, του προσφυγικού ζητήματος αλλά και του ρόλου της Γερμανίας στην Ευρώπη. Η σκηνή που είδε στην Κω με τους τουρίστες να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα την ώρα που κατέφθαναν στο νησί πρόσφυγες αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα σε όλους αυτούς που δεν δίνουν καμία σημασία στο πρόβλημα των ανθρώπων που φεύγουν από τον πόλεμο για να προσφέρουν μία καλύτερη ζωή στα παιδιά τους», λέει ο Νίκος Παπαδόπουλος.

Στο «στόχαστρό» του μπαίνει η ελληνική οικονομική κρίση, με τα μηχανήματα των  ΑΤΜ να κρατούν αλυσοδεμένους τους πελάτες τους, «ήταν σα να είχαμε γίνει σκλάβοι αυτών των μηχανών» λέει ο καλλιτέχνης και τονίζει ότι πρέπει να φοβόμαστε τους άδειους ανθρώπους και όχι τα άδεια μηχανήματα.

1624 (1) Οι συνθέσεις του κρύβουν μία καυστική αλήθεια, γράφει ο Guardian και αναφέρεται στην απεικόνιση της Μέρκελ ως Βίκινγκ που κρατάει σαν σκυλιά τους ηγέτες των δύο μεγαλύτερων ελληνικών κομμάτων. Η σύνθεση που έχει προκαλέσει περισσότερο είναι αυτή που απεικονίζει μέλος της Χρυσής Αυγής χωρίς μυαλό να επιτίθεται με μαχαίρι. «Δεν μπορούν να ανεχθούν τη δημοκρατική ελευθερία της άποψης» λέει ο Παπαδόπουλος.

Ο στόχος του είναι τριπλός, να είναι αστείος, να ασκεί κριτική και να δείχνει τις επιπτώσεις των ενεργειών μας, όπως λέει. Μπορεί τα έργα του έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον αλλά ταυτόχρονα έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση της εταιρείας.

2506 (1)Η γερμανική εταιρεία έκλεισε την πρώτη του σελίδα «στη λογική της παραβίασης εμπορικών σημάτων και την πολιτική χρήση των προϊόντων τους» λέει ο Παπαδόπουλος και μόλις ξεκίνησε νέα σελίδα τον προειδοποίησαν ότι θα συμβεί το ίδιο εάν δεν αφαιρέσει το πολιτικό περιεχόμενο. Μετά από διαπραγματεύσεις τώρα στη σελίδα του στο facebook (Plasticobilism) αναφέρεται ότι οι συνθέσεις του δεν σχετίζονται με την palymobil και ότι η εταιρεία μεταξύ άλλων, δεν έχει δώσει την άδεια για αυτή τη χρήση των παιχνιδιών της.

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ