Του Πέτρου Παπαβασιλείου

Η σύλληψη Μαρτίνη, το πρωί της Τρίτης, κατόπιν σχετικού εντάλματος σε βάρος του, από τον ανακριτή διαφθοράς Νίκο Τσιρώνη για απάτη κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν, αναμένεται να φέρει στην επιφάνεια διάφορες υποθέσεις (παλαιές και νεώτερες) που αποδεικνύουν τις εκλεκτικές σχέσεις του Ερυθρού Σταυρού με γνωστά πρόσωπα της δημόσιας σφαίρας.

EFSYNΣύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» ο κ. Μαρτίνης φέρεται να είχε κάνει έρανο του Ερυθρού Σταυρού για χατίρι της Αλεξίας Μπακογιάννη. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, -και αναδημοσιεύει το left.gr- επί ηγεσίας Ανδρέα Μαρτίνη, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός είχε συνάψει τρεις συμβάσεις 672.267 ευρώ  με την εταιρεία «AIA RELATE Α.Ε.» της Αλεξίας Μπακογιάννη -που απασχολεί περίπου 10 εργαζομένους- για τον σχεδιασμό επικοινωνιακής πολιτικής…

Βάσει των ερωτημάτων που θέτουν οι επιθεωρητές Υγείας κρίνεται σκόπιμο να περιγραφούν από όλες τις πλευρές, τόσο από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό όσο και από την εταιρεία, τα κριτήρια με τα οποία υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις, αρχής γενομένης από αυτήν με ημερομηνία 4/9/2016, με αμοιβές που χαρακτηρίζονται, τουλάχιστον υπέρογκες.

EFSYN

Σύμφωνα με σχετικό πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας, η εταιρεία της Αλεξίας Μπακογιάννη AIA RELATE έλαβε το 2009 το 20% του συνολικού ποσού που συγκεντρώθηκε από πολίτες σε εράνους υπέρ του Ερυθρού Σταυρού. Πρόκειται στην ουσία για τη διαφημιστική καμπάνια για την προβολή του Εράνου του Έτους 2009, καμπάνια η οποία ανήλθε σε 235.467,69 ευρώ (!) για τη δημιουργία ραδιοφωνικού σποτ με θέμα «Έρανος 2009» και «μετάδοση ραδιοφωνικών σποτ σε επιλεγμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας».

Οι επιθεωρητές έκριναν -όπως φαίνεται και από το απόσπασμα των εσωτερικών σελίδων του πορίσματος που δημοσιεύει κατ΄ αποκλειστικότητα το altsantiri.gr- ότι «το ύψος της ανωτέρω δαπάνης κρίνεται αρκετά υψηλό και θα πρέπει ο Ερυθρός Σταυρός να αξιολογήσει αν είναι αποδοτική σε σχέση με την αύξηση του προϊόντος του Εράνου».

Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο πόρισμα, για την πανάκριβη διαφημιστική προβολή του εράνου του Ερυθρού Σταυρού τη χρονιά εκείνη δεν τηρήθηκε καμία διαγωνιστική διαδικασία, όπως θα έπρεπε. Στην εταιρεία AIA RELATE συμμετείχε εξάλλου ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ο σημερινός περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, γιος της Ντόρας Μπακογιάννη.

Το πόρισμα των Ελεγκτών Υπηρεσιών Υγείας

PORISMA

Και η επίμαχη διαπίστωση των επιθεωρητών – ελεγκτών:
ERANOS

Ποια απάντηση έδινε η ΑΙΑ RELATE το 2013:

Με το θέμα του εράνου του Ερυθρού Σταυρού και των ποσοστών υπέρ της εταιρείας AIA RELATE είχε ασχοληθεί, τον Σεπτέμβριο του 2013, και η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα». Τότε, η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα της εταιρείας, Αθανασία Σουρμπάτη, είχε απαντήσει ως εξής:

«Κύριε διευθυντά, σε συνέχεια δημοσιεύματος που αφορούσε τη συνεργασία της εταιρείας αία relate με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό στο Πρώτο Θέμα της Κυριακής 29 Σεπτεμβρίου 2013, διαψεύδουμε κατηγορηματικά ότι η αία relate έχει ποτέ λάβει αμοιβή 320 χιλιάδων ευρώ από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για την προώθηση του εράνου. To δημοσίευμα αυτό παρουσιάζει μια απολύτως ψευδή και διαστρεβλωμένη εικόνα, που δημιουργεί απαξιωτικές εντυπώσεις και θίγει την υπόληψη της εταιρείας μας. Με μοναδικό στόχο την ορθή ενημέρωση των συντακτών σας και δι’ αυτών και των αναγνωστών σας -προς τους οποίους τελικά απευθύνεται το όποιο αποτέλεσμα της όποιας έρευνας κάνατε- θέτουμε υπ΄ όψιν σας τα πραγματικά στοιχεία που αφορούν στη συνεργασία της αία relate με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για τον έρανο. Για την αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν, θα αναφερθούμε σε τρία θέματα:

1) Η πραγματική αποτύπωση της δαπάνης των 235.476,69 ευρώ που εμφανίζεται ως δήθεν «ανάθεση» στην εταιρεία αία relate αφορά στην αγορά ραδιοφωνικού χρόνου αξίας 164.913,02 ευρώ, τα οποία έχουν αποδοθεί στα μέσα στα οποία παρουσιάστηκε το ραδιοφωνικό σποτ για τον έρανο του ΕΕΣ. Αφορά επίσης στην  παραγωγή του συγκεκριμένου σποτ, η οποία κόστισε 5000 ευρώ. Σημειωτέον, το ποσό αυτό περιλαμβάνει ΦΠΑ 19% και αγγελιόσημο 18%, ποσά τα οποία έχουν αποδοθεί κατά το νόμο. Με δεδομένη τη μακρά εμπειρία που έχει η επιχείρησή σας στην πώληση διαφημιστικού χώρου και τις διαδικασίες της, η παρουσίαση του κόστους των μέσων σαν αμοιβή της αία relate είναι τουλάχιστον (αφελές;) ατόπημα.

2) Το τιμολόγιο αξίας 172.307,24 ευρώ που λανθασμένα παρουσιάζεται ως αμοιβή μας, αποτελεί κόστος αγοράς διαφημιστικού χώρου outdoor (στάσεις λεωφορείων και βαγόνια στο μετρό) για τον έρανο του 2008 που αυτονοήτως είναι κόστη τρίτων και όχι της αία relate. Επίσης περιλαμβάνει ΦΠΑ 27.511,24 ευρώ ο οποίος έχει δεόντως αποδοθεί κατά το νόμο. Για άλλη μια φορά εκπλησσόμεθα που αποδίδεται σε μας ως αμοιβή, λαμβάνοντας υπ’ οψιν  τη μακρά εμπειρία που έχει η επιχείρησή σας στην πώληση διαφημιστικού χώρου και τις διαδικασίες της.

3) Το τιμολόγιο των 21.000 ευρώ που όπως λέτε «πλήρωσε ο ΕΕΣ για να αγοράσει από την αία relate Α.Ε. πέντε τέντες»  και πάλι δεν αφορά σε αμοιβή υπηρεσιών, αλλά στην προμήθεια 5 πτυσσόμενων και επαναχρησιμοποιούμενων περιπτέρων αξίας 4200 ευρώ συν ΦΠΑ το καθένα, που χρησιμοποιήθηκαν στον έρανο του 2008 και πολλές φορές έκτοτε. Με δεδομένη τη μακρά εμπειρία που έχει η συντακτική σας ομάδα στη διασταύρωση πληροφοριών, μια απλή ερώτηση σε μας, θα σας είχε δώσει τις «σωστές διαστάσεις» της χρήσης των τεντών 3Χ3.

Σε ότι αφορά τη γενικότερη συνεργασία της αία relate με τον ΕΕΣ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι όντως συνεργαστήκαμε με τον ΕΕΣ από το 2006 έως το 2011. Η συνεργασία αυτή περιελάμβανε μια σειρά δράσεων και ενεργειών με σταθερό στόχο την ενίσχυση της επικοινωνιακής δυναμικής του ΕΕΣ, της προβολής του έργου του στις νεότερες γενιές και την προαγωγή της εικόνας του, όχι μόνο ως εκπροσώπου του μεγαλύτερου διεθνούς ανθρωπιστικού δικτύου στον κόσμο, αλλά και ως οργανισμού με ενεργό ανθρωπιστική δράση.

Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ενέργειες ανάδειξης του ανανεωμένου προφίλ του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, με δράσεις που συνέβαλλαν στην ενημέρωση του ευρέος κοινού για τη δραστηριότητα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και στην κινητοποίησή του για την υποστήριξη (υλική ή έμπρακτη) του έργου του. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα επικοινωνιακά εργαλεία προκειμένου να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη διείσδυση τόσο σε ειδικά κοινά όσο και στο ευρύτερο κοινό, αλλά και διατηρήσαμε καθημερινή επαφή με όλους τους τομείς ξεκινώντας τη διαδικτυακή παρουσία του ΕΕΣ, υποστηρίζοντας ενεργά εκδηλώσεις, οργανώνοντας παρουσιάσεις, λειτουργώντας το Γραφείο Τύπου, διευρύνοντας τη βάση των χορηγικών συνεργειών και άλλα πολλά που δεν έχει νόημα να αναφερθούν εδώ.

Για άλλη μία φορά, διαψεύδουμε κατηγορηματικά ότι η αία relate έχει ποτέ λάβει αμοιβή 320 χιλιάδων ευρώ από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για την προώθηση του εράνου, γεγονός που καθίσταται προφανές και από τα παραπάνω. Η παρούσα απάντησή μας εδράζεται στην ακράδαντη πεποίθησή μας ότι η όπoια «ευπώλητη επωνυμία» δεν μπορεί να λειτουργεί ούτε προνομιακά, ούτε ενοχικά, αλλά ούτε και να γίνεται άλλοθι για να αμαυρώνεται άκριτα μια επιτυχημένη εταιρεία σαν την αία relate η οποία μετριέται καθημερινά από το 2004 αμιγώς στον ιδιωτικό στίβο με αποτελεσματικότητα, συνέπεια και χωρίς την παραμικρή σκιά στις δραστηριότητές της.

ΥΓ: Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας αναφέρουμε ότι  η σύμβασή μας δεν τηρήθηκε από πλευράς ΕΕΣ, με αποτέλεσμα να έχουμε νομίμως προχωρήσει σε αξίωση του δεδουλευμένου και ακόμα εκκρεμούντος ποσού των 50.715 ευρώ. Αθανασία Σουρμπάτη Αντιπρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος Αία Relate Α.Ε».

SHARE

loading...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ