Στα… χέρια των 40 ισχυρότερων Ελλήνων εφοπλιστών βρίσκεται περίπου το 65% του ελληνόκτητου στόλου, με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt). Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s, οι 40 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 230,5 εκατ. dwt.

Πρώτος στη σχετική κατηγορία, με βάση πάντα τους dwt, ο όμιλος Αγγελικούση με έναν στόλο 137 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,02 εκατ. dwt. Ο στόλος του ομίλου αποτελείται από 50 bulk currier που τα διαχειρίζεται η Anangel maritime, από 30 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που τα διαχειρίζονται οι maran gas τα 21 και η καταριανή ναυτιλιακή εταιρεία Nakilat τα 9 και 57 δεξαμενόπλοια που τα διαχειρίζεται η Maran Tankers.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου με 115 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,79 εκατ. dwt στα οποία περιλαμβάνονται και τα πλοία της εισηγμένης Dryshisps στην οποία ο κ. Οικονόμου είναι μεγαλύτερος μέτοχος.

Ο στόλος του ομίλου αποτελείται από δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, LNG Carriers και LPG Carriers.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Navios Group της Αγγελικής Φράγκου με 146 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,39 εκατ. dwt. Στον όμιλό της η Navios περιλαμβάνει τις Navios Holdings στο ξηρό φορτίο, Νavios Acquisition στα δεξαμενόπλοια, Navios MLP στα containerships και ξηρού χύδην φορτίο, δύο εταιρείες με την επωνυμία Navios Europe II και Navios Europe με στόλο πλοίων ξηρού φορτίου και containerships.

Επίσης περιλαμβάνει τη Navios Logistics και τη Navios Midstream με δεξαμενόπλοια VLCC. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου που περιλαμβάνει τις εταιρείες Dynacom Tankers στα δεξαμενόπλοια, Dyanagas μαζί με τη θυγατρική της Dynagas LNG Partners LP στα LNG Carriers και τη Sea Traders S.A. στο ξηρό φορτίο. Το σύνολο του στόλου αποτελείται από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,9 εκατ. dwt.

Την πρώτη πεντάδα της σχετικής κατάταξης συμπληρώνει ο όμιλος Τσάκου με την Tsakos Energy Navigation (TEN) και την Tsakos Shipping and Trading με έναν στόλο 90 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 9,27 εκατ. dwt.

Untitled-1

O υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 5.211 πλοία, 195,9 εκατ. gt και βρίσκεται στην πρώτη θέση, αυξάνοντας κατά 1,9% το tonnage σε σύγκριση με το τέλος του 2015.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ακολουθεί η Ιαπωνία με 8.701 πλοία, 164,8 εκατομμύρια gt (αύξηση 0,42%) και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.709 πλοία, 131,3 εκατομμύρια gt. (αύξηση 0,61%)

Πηγή: naftemporiki.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

SHARE
loading...
loading...
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
To altsantiri.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις εφόσον εντοπίζονται θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.